Benieuwd naar de successen die we behaald hebben met onze klanten? Laat je inspireren.
Van alle social media kanalen, wordt Linkedin als het meest waardevolle platform gezien. Het ‘connecten’ met de juiste professionals kan resulteren in baankansen, leads of kennis die je niet verworven had zonder hen. Om leden makkelijker te laten achterhalen hoe hun profiel scoort, heeft Linkedin The Social Selling Index bedacht. The Social Selling Index is een door Linkedin bedachte matrix, die je profiel en berichten beoordeelt aan de hand van een score. Marketeers en andere professionals weten zo beter of ze goed op weg zijn of dat ze bij moeten schaven. The Social Selling Index biedt houvast! Meer erover lees je in dit blog.
Linkedin kort de Social Selling Index ook wel liefkozend af tot de SSI. De SSI is een component die meet hoe goed je erin slaagt om aan een professioneel merk werkt, de juiste connecties aan je bindt, in welke mate je relevante informatie deelt met anderen en in hoeverre je je aan relaties werkt. De maximale score hierbij is 100. De Social Selling Index wordt dagelijks bijgewerkt, waardoor je jezelf echt kan verbeteren.
Het cirkeldiagram bestaat zoals gezegd uit vier verschillende waardes. Hieronder sommen we ze voor je op:
Binnen de SSI wordt er ook een vergelijking gemaakt tussen jouw profiel en die van anderen. Bovenaan het dashboard zie je wat jouw SSI-positie is in jouw branche. Hier staat weergegeven tot welk percentage de besten horen en of jij daarbij hoort. Onderaan staat ook de gemiddelde SSI in je bedrijfstak weergegeven. Daarnaast legt Linkedin jouw profiel langs de meetlat ten opzichte van je netwerk. Zo weet je beter binnen welke categorie je wordt ingeschaald!
Wil jij je eigen Social Selling Index berekenen? Klik dan op de volgende link en zie het in één oogopslag!
Heb je moeite met het onderhouden van je Linkedin profiel, terwijl je wel degelijk de relevantie er van inziet? Schakel Traffic Today in voor ghostwriting. We weten goed wat er nodig is om jouw profiel naar een volgend level te helpen. Stop met stuntelen en doe een beroep op de professionele kennis van onze marketeers.