Blog - 28 november 2023

1 min leestijd

The Social Selling Index berekening & uitleg

Geschreven doorPim Onze ervaren Content Strateeg

Van alle social media kanalen, wordt Linkedin als het meest waardevolle platform gezien. Het ‘connecten’ met de juiste professionals kan resulteren in baankansen, leads of kennis die je niet verworven had zonder hen. Om leden makkelijker te laten achterhalen hoe hun profiel scoort, heeft Linkedin The Social Selling Index bedacht. The Social Selling Index is een door Linkedin bedachte matrix, die je profiel en berichten beoordeelt aan de hand van een score. Marketeers en andere professionals weten zo beter of ze goed op weg zijn of dat ze bij moeten schaven. The Social Selling Index biedt houvast! Meer erover lees je in dit blog.

Wat is de SSI?

Linkedin kort de Social Selling Index ook wel liefkozend af tot de SSI. De SSI is een component die meet hoe goed je erin slaagt om aan een professioneel merk werkt, de juiste connecties aan je bindt, in welke mate je relevante informatie deelt met anderen en in hoeverre je je aan relaties werkt. De maximale score hierbij is 100. De Social Selling Index wordt dagelijks bijgewerkt, waardoor je jezelf echt kan verbeteren.

Het cirkeldiagram bestaat zoals gezegd uit vier verschillende waardes. Hieronder sommen we ze voor je op:

    Uw professionele merk creëren: denk altijd aan de gewenste leads bij het opzetten van je profiel. Linkedin beloont innovators die hun best doen om posts te schrijven die voldoende onderscheidend zijn.

  • Vind de juiste personen: de score wordt hier aanzienlijk verbeterd als je prospects kan vinden in een minder grote hoeveelheid tijd.
  • Informatie uitwisselen: onder het uitwisselen van informatie verstaan we het schrijven van bijdrages, maar ook het reageren op andermans berichten met waardevolle input.
  • Relaties opbouwen: netwerken die bol staan van zwaargewichten, helpen je netwerk relevant te maken en te houden.

Vergelijking binnen de SSI

Binnen de SSI wordt er ook een vergelijking gemaakt tussen jouw profiel en die van anderen. Bovenaan het dashboard zie je wat jouw SSI-positie is in jouw branche. Hier staat weergegeven tot welk percentage de besten horen en of jij daarbij hoort. Onderaan staat ook de gemiddelde SSI in je bedrijfstak weergegeven. Daarnaast legt Linkedin jouw profiel langs de meetlat ten opzichte van je netwerk. Zo weet je beter binnen welke categorie je wordt ingeschaald!

Social Selling Index berekenen

Wil jij je eigen Social Selling Index berekenen? Klik dan op de volgende link en zie het in één oogopslag!

Hulp bij Linkedin?

Heb je moeite met het onderhouden van je Linkedin profiel, terwijl je wel degelijk de relevantie er van inziet? Schakel Traffic Today in voor ghostwriting. We weten goed wat er nodig is om jouw profiel naar een volgend level te helpen. Stop met stuntelen en doe een beroep op de professionele kennis van onze marketeers.

Zero click search in de lift: de definitie

Vorige blog

SERP: het vizier van de marketeer

Volgende blog