Benieuwd naar de successen die we behaald hebben met onze klanten? Laat je inspireren.
De footer van je website is eigenlijk een soort samenvatting van de belangrijkste informatie van je website. Deze staat onderaan de website en is zichtbaar op alle pagina´s binnen de website. Bij het ontwerpen van een website wordt de footer nog vaak over het hoofd gezien. Zonde, want de informatie die in de footer staat kan een belangrijke rol spelen bij het verbeteren van de gebruikservaring van de website. Bovendien kan het de conversieratio verhogen. Maar wat moet je nu allemaal in de footer vermelden?
In de footer van je website is het belangrijk om je contactgegevens te vermelden. Dat maakt het voor bezoekers makkelijker om contact met je op te nemen wanneer ze vragen of opmerkingen hebben. Vermeld in ieder geval je adresgegevens, telefoonnummer en e-mailadres. Je kunt er ook nog voor kiezen om een contactformulier toe te voegen. Op die manier kunnen bezoekers direct een bericht versturen.
Het is gebruikelijk om het navigatiemenu van je website in de header te plaatsen. Maar het kan ook handig zijn om deze in de footer te vermelden. Op deze manier hebben bezoekers altijd toegang tot de belangrijkste pagina’s van je website. Ongeacht waar ze zich bevinden op de site.
Plaats in de footer links naar belangrijke pagina’s. Bijvoorbeeld naar de ‘Over ons’ pagina, de pagina met veelgestelde vragen en de algemene voorwaarden. Dat maakt het voor bezoekers makkelijker om meer te weten te komen over je bedrijf of website.
Ben je veel actief op sociale media? Dan is het een goed idee om links naar je profielen in de footer te vermelden. Zo kunnen bezoekers je gemakkelijk volgen op hun favoriete sociale mediaplatform. Ze blijven dan op de hoogte van nieuws en updates van je bedrijf.
Een goede footer levert nog een aantal extra voordelen op! Zo versterkt het bijvoorbeeld de merkbeleving. Door de footer te voorzien van een kleurenschema en ontwerp dat past bij jouw bedrijf, versterk je de merkbeleving. Een overzichtelijke structuur helpt ook nog eens om een positieve indruk achter te laten op de bezoeker. Daarnaast draagt de footer bij aan het vergroten van de conversieratio. Denk aan het plaatsen van een call to action. Je stimuleert de bezoeker dan om een bepaalde actie te ondernemen.
Actief aan de slag met je footer, maar heb je hier wat hulp bij nodig? Onze specialisten gaan graag met jou om tafel om de wensen en verwachtingen te bespreken. Neem gerust contact op.