Influencer marketing
Wil jij influencer marketing inzetten om je aantal sales te boosten? Traffic Today helpt je graag! Wij zorgen voor de juiste connecties met een goede strategie, zodat jij Influencer Marketing een succesvol onderdeel van jouw marketingstrategie maakt. Door onze flexibele houding weten we gemakkelijk in te springen op de social trends. Precies wat jij nodig hebt!

De voordelen van influencer marketing
Geloofwaardige marketingvorm
Creëert naamsbekendheid
Relatief goedkoop
Perfect om niches te bereiken
Influencers worden als expert gezien
Je advertentie wordt niet als advertentie gezien
Wat is influencer marketing?
Influencer marketing is een marketingvorm die voornamelijk voor komt op social media. Het werkt vrij simpel: jij laat jouw product of dienst promoten door een social influencer. Dit is iemand die op Instagram, TikTok, YouTube of een ander social mediakanaal een groot publiek heeft, en dit publiek inzet om op de manier van diegene om een product van een extern bedrijf te promoten. Door influencer marketing bereik je gemakkelijk een nieuw publiek, aangezien je producten worden getoond aan een publiek dat jou wellicht nog niet volgde. Influencer marketing is erg effectief, omdat de volgers van de influencer al laten zien geïnteresseerd te zijn in diens content. Als deze influencer enthousiast spreekt over jouw product, zal diens publiek ook snel geïnteresseerd raken en tot actie overgaan.
Waarom influencer marketing?
Influencer marketing is een hele effectieve marketingvorm, omdat je met deze marketingvorm jezelf op gemakkelijke wijze positief in het licht zet bij een nieuw publiek. De kans dat dit publiek nog nooit van jou gehoord heeft, is aanwezig. Je product wordt namelijk op een unieke wijze uitgelicht. Het gebeurt al erg vaak: denk bijvoorbeeld aan de vele influencers die nieuwe kleding delen. De kans is enorm groot dat ze deze kleding gratis hebben ontvangen, of hier zelfs betaald voor hebben gekregen. Het effect hiervan is groot. Als één van jouw voorbeelden op je social media feed verschijnt in een leuke outfit, is de kans groot dat jij hierdoor geïnspireerd raakt.
Social Media influencer marketing trends
Social Media influencer marketing biedt jouw bedrijven enorm veel kansen. Aangezien het een hele actieve marketingvorm is, spring je ook makkelijk op trends in. Deze trends zijn er in de online wereld heel veel: denk maar eens aan hoeveel memes en TikTok-dansjes er elke week weer worden gedeeld. Influencer marketing is dé marketingvorm die jou helpt deze trends om te zetten in een succesvolle advertentie. Natuurlijk zal niet elke trend even relevant zijn voor jouw bedrijf, maar je zult versteld staan van hoe creatief sommige influencers kunnen zijn. Deze trends hoef je niet zelf in de gaten te houden. De social marketeers van Traffic Today helpen je graag! Door een actieve, flexibele houding weten zij precies wat er speelt in het online marketinglandschap.
Nieuwsgierig geworden hoe we jou kunnen helpen?
Weten waar er nog winst te behalen valt? Met onze gratis audit weet je het.
Zij gingen je voor
Samen met deze inspirerende bedrijven mogen wij linkbuilding campagnes draaien. En met succes!
Strategieën social influencer marketing
Om het uiterste uit social influencer marketing te halen, is het belangrijk dat je de juiste strategie hanteert. Er zijn namelijk verschillende influencer marketing soorten, die allemaal net een ander effect hebben. We benoemen de meest populaire.
- Gesponsorde content: deze marketingvorm is het fundament van influencer marketing. Je vraagt hier simpelweg of een influencer jouw product wil gebruiken in een foto of video. Hierin wordt een positieve review gegeven en wordt jouw bedrijf genoemd.
- Naamsvermelding: dit is een net wat minder directe vorm van influencer marketing. In plaats van dat een influencer jouw product gebruikt, wordt enkel jouw naam vermeld.
- Kortingscodes: wil jij jouw influenceractie echt focussen op een hogere conversie? Dan is een kortingscode voor je advertentie precies wat je nodig hebt! Je laat de relevante influencer hier je product promoten, maar zorgt ook voor een link naar je website met daarin een kortingscode die terugslaat op de influencer.
- Weggeefacties: is jouw doelstelling voornamelijk om meer naamsbekendheid te creëren? Een weggeefactie is hier perfect voor! Je laat een influencer één van je producten weggeven. Om kans te maken, zorg je ervoor dat zijn/haar volgers deze post delen en jou hierin taggen. Zo ziet niet alleen het publiek van de influencer je product, maar ook de volgers van diens volgers.
Soorten influencers
Twijfel jij of Snapchat Adverteren de juiste marketingdienst is voor jouw bedrijf, dan helpt de vergelijking met de volgende kanalen je eenvoudig!
Hoe groter het volgersaantal betekent niet meteen hoe beter deze influencer bij jouw influencer marketing past. Er zijn namelijk verschillende factoren die hier een rol in spelen, bijvoorbeeld je budget. Een groot volgersaantal betekent vaak een hogere prijs. Een micro influencer kiezen i.p.v. een macro influencer hoeft dus echt geen slechte keuze te zijn!
Nano influencers:
Een influencer met een volgersaantal van tussen de 1.000 en 5.000 volgers noemen we een nano influencer. Deze influencer heeft nog geen megagroot volgersaantal, maar wie weet wat nog kan komen.
Micro influencers
Vind jij authenticiteit belangrijk in je influencer marketing? Dan is een micro influencer perfect voor jou! Deze influencers hebben een volgersaantal tussen de 5.000 en 50.000 volgers. Ze hebben dus al een redelijk publiek, maar zullen nog wel volledig zichzelf zijn.
Meso influencers
Een meso influencer heeft een bereik van tussen de 50.000 en 100.000 volgers. Dit is natuurlijk nog steeds een groot aantal volgers, maar deze influencer is al wel een stuk makkelijker te bereiken.
Macro inflluencers
Heeft een influencer een volgersaantal van tussen de 100.000 en een miljoen? Dan spreken we van een macro influencer. Deze influencers zijn vaak bekend van social media gebruik. Denk bijvoorbeeld aan een vlogger.
Mega influencers
Dit zijn influencers van het hoogste niveau. Ze hebben meer dan een miljoen volgers en staan vaak te boek als inspirerende personen.
Influencer marketing in 2025
Sinds we met z’n allen aan het TikTokken geslagen zijn in de pandemie, heeft dit voor een verandering gezorgd binnen de influencer marketing. Voorheen bevond de klassieke influencer zich eerder op Youtube of Instagram. Op die platforms werkten zij samen met grote bedrijven om producten, zoals make-up en kleding, aan te prijzen. Maar influencer marketing heeft zich ook uitgebreid naar TikTok. In rap tempo hebben TikTokkers zoals @levivdb1, @pietervalley en @viccle een volgersschare opgebouwd op het short video platform, waar grote organisaties de vruchten van plukken. Ze geven de TikTok influencers de vrije hand, waarna ze de grappigste sketches naspelen met hun telefoons. En dat allemaal uit naam van Nelson Schoenen, Madurodam, Energiedirect en Airup. Influencer marketing in 2025 is anders dan wat we gewend waren.
Tips voor influencer marketing
We geven graag een paar tips om jou op gang te helpen met influencer marketing.
Werk crossmediaal
Zorg ervoor dat je influencers actief hebt op verschillende platformen. Hierdoor zorg je voor verschillende soorten advertenties, aangezien elk social media kanaal voor een net andere aanpak zorgt. Crossmediaal werken zorgt niet alleen voor meerdere aanpakken, maar ook voor een breder publiek: niet iedereen is op elk social kanaal te vinden.
Ga niet te groot
Veel bedrijven zijn geneigd om direct voor de grootst mogelijke influencer te kiezen, maar dit is niet in elk geval de beste keuze. Sommige influencers passen beter bij jouw bedrijf dan anderen. Hierdoor krijg je vaak leukere advertenties, die uiteindelijk ook meer effect opleveren.
Gun de influencer vrijheid
We snappen dat het lastig kan zijn om de controle uit handen te geven, maar influencer marketing is een marketingsoort die dit wel vraagt. Een influencer weet namelijk zelf het beste hoe diens publiek aangesproken wil worden; door hier veel in te gaan sturen, kan je advertentie onnatuurlijk overkomen en zal het effect lager worden. Natuurlijk heb je wel enige inspraak, want de advertentie moet uiteindelijk overeen komen met je bedrijf.
Traffic Today als jouw influencer marketing bureau!
Wil jij deze marketingvorm onderdeel maken van jouw marketingplan? Traffic Today is het influencer marketing bureau dat jou naar een hoger online niveau brengt! Wij leggen de focus op een transparante, intensieve samenwerking, waarin jouw doelstellingen centraal staan. We gebruiken programma’s zoals Asana om voor jou inzichtelijk te maken wat we precies uitvoeren. In maandelijkse meetings leggen we dit graag nog verder uit, zodat jij op de hoogte blijft van welke progressie we precies boeken en ons van feedback kan voorzien waar nodig. Zou jij graag meer te weten komen over onze werkwijze op het gebied van influencer marketing? Neem contact met ons op! Eén van onze digital marketeers staat je graag te woord om de mogelijkheden te bespreken.
Veelgestelde vragen over influencer marketing
Hoe werkt influencer marketing?
Influencer marketing werkt vrij simpel: eerst neem je contact op met een influencer. Deze kun je zelf benaderen, maar veel influencers zijn ook te bereiken via een influencer agency. Vervolgens vraag je deze influencer om jouw product of dienst te promoten, in ruil voor geld of een gratis versie van je product. Zodra deze deal akkoord is, zal de influencer jouw product of dienst promoten op diens eigen social media kanaal. Hierdoor bereik je gemakkelijk een nieuwe doelgroep, die gelijk een positieve eerste indruk krijgen van jouw product of dienst.
Wat kost influencer marketing?
De kosten van influencer marketing zijn variabel. Deze kosten zijn afhankelijk van het aantal volgers van de influencer, maar ook van wat jij precies wil. Je bepaalt de kosten veelal zelf, maar je moet er wel bewust van zijn dat het vaak betekent dat hoe minder jij investeert, hoe lager het bereik van de advertentie zal zijn. Qua kosten kun je ook spelen met jouw product of dienst. Sommige producten zijn namelijk erg aantrekkelijk voor een bepaalde influencer, waar voor andere producten een influencer liever een geldbedrag zal zien.
Is influencer marketing effectief?
Influencer marketing is een enorm effectieve marketingvorm, omdat je hiermee een doelgroep aanspreekt die al getoond heeft geïnteresseerd te zijn in jouw product. Daarnaast worden de meeste influencers als experts in hun vak gezien: als zij positief over jouw product praten, zullen de volgers dit voor waar aannemen. Om influencer marketing een succesvol onderdeel van jouw marketingstrategie te maken, moet je er wel de juiste strategie achter hebben: niet elke influencer past bij jouw product of dienst.
Waar doe je aan influencer marketing?
Influencer marketing is over het gehele internet uit te voeren, aangezien influencers op vrijwel het internet te vinden zijn. Denk maar eens aan het aantal grote sterren op YouTube en Instagram, die jou kunnen helpen om je doelgroep aan te spreken. Niet elk kanaal zal even effectief zijn voor elk bedrijf. Wij helpen je graag om een rake strategie op te stellen, waarin we precies voor je bepalen welke kanalen wel en niet effectief zijn.
Het maximale resultaat uit influencer marketing halen?
Ben je nieuwsgierig naar de mogelijkheden van influencer marketing? Neem dan gerust contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek. Telefonisch, digitaal of op locatie? Laat ons weten wat jou uitkomt.



Ons team staat
voor je klaar