Bochane

Bochane: van bijna 0 naar meer dan 150 top-10 positie in één jaar

Bekijk de case
Bochane
Bochane
Bochane
Bochane

In 2022 kwamen we in contact met Bochane: één van de meest vooraanstaande autodealerbedrijven in Nederland. Ze kwamen bij Traffic Today met een duidelijk doel: het verbeteren van de online vindbaarheid.

Bochane kwam in eerste instantie bij ons voor een eenmalig traject om de organische vindbaarheid op occasions te verbeteren. Immers waren ze voor de focusmerken Renault, Dacia en Nissan zowel in de breedte als voor de top-zoektermen niet goed zichtbaar. Een grote uitdaging omdat de online concurrentie buitengewoon groot is.

Inmiddels is het eenmalige traject voortgezet naar een langdurige samenwerking. Ook is er een SEA-strategie geïmplementeerd om de online vindbaarheid nog meer te vergroten. Wil je ook jouw online vindbaarheid vergroten?

Contactformulier

Vul onderstaand formulier in en we nemen binnen één werkdag contact met je op.

Wil jij jouw online vindbaarheid vergroten?

Vul onderstaand formulier en daag ons uit!

Onze aanpak

We hebben een SEO-strategie ontwikkeld die te vergelijken is met een site in de e-commerce sector. Aan de basis van deze strategie, ligt een uitgebreide categoriestructuur, waarin de hoofdpagina’s van de focusmerken verder ondersteund worden door subpagina’s, zoals:

  • Model
  • Bouwjaar
  • Overige uitvoeringen

Daarnaast hebben we meer dan 150 occasions landingspagina’s geschreven. Het doel hiervan was tweeledig:

  • Een betere online vindbaarheid in de zoekresultaten
  • Het online adviseren van de websitebezoeker aan de hand van passende content

Ook hebben we de interne linkingstrategie onder handen genomen. Hiermee zorgen we ervoor dat elke pagina goed bereikbaar is voor zowel de bezoeker als de zoekmachine.

SEA-strategie

Naast dat we een SEO-strategie hebben ontwikkeld, zijn we ook aan de slag gegaan met de strategie voor SEA.

Bochane is in de verschillende fases van de klantreis aanwezig. Het afgelopen jaar hebben we in samenwerking met Bochane er bewust voor gekozen om nog meer de focus te leggen op de occasions. Door meer in te zetten op Upper funnel advertising door middel van Display Ads, hebben we meer vraag weten te creëren.

Ook zetten we met SEA in om de doelgroep af te vangen die actief op zoek zijn. Hierbij willen we niet in het vaarwater zitten van de overige Renault, Nissan en Dacia Dealers in Nederland. Daarom gebruiken we hypertargeting: we stellen regiotargeting in op postcode niveau.

Dynamische tekstadvertenties

Omdat we voor de occasions te maken hebben met constante fluctuaties in voorraad en prijs, gebruiken we Channable om advertenties in te laden. Middels dynamische tekstadvertenties die dagelijks de voorraad én de laagste prijs per model inladen in de advertenties, zorgen we ervoor dat onze advertentieboodschap constant up-to-date is.

Op het gebied van autoverhuur heeft Bochane veel te maken met ‘seasonality’, waarbij het belangrijk is om te zorgen voor een goede zichtbaarheid op piekmomenten. In het laagseizoen nemen we daarom juist wat gas terug. Zo zorgen we voor een goede budgetbeheersing met als KPI een gezonde CPA.

Resultaat

Al onze inspanningen hebben uiteindelijk gezorgd voor een mooie groei. Met alleen Ads hebben we sinds de start van onze samenwerking zo’n 20.000.000 bezoekers weten te bereiken over een heel jaar. Dit heeft geleid tot ruim 610.000 Advertising bezoekers en een CTR van 3,13%.

Met alle accounts hebben we de zichtbaarheid op non-branded zoekwoorden met 9,56% weten te verhogen, terwijl de Adspend nagenoeg op hetzelfde niveau is gebleven ten opzichte van het jaar ervoor. Het aantal conversies is met 62% gestegen ten opzichte van vorig jaar en tegelijkertijd is de CPA met 36% gedaald. In één jaar tijd is er een verdubbeling in bereik binnen het Search netwerk weten te realiseren, wat heeft geleid tot een stijging in verkeer van 77% ten opzichte van het jaar ervoor.

Ook op organisch vlak hebben we topresultaten behaald. Zo zijn we organisch van bijna 0 naar 150+ top 10 posities binnen 1 jaar gegaan! Op naar nog meer succes!

cta-employee-particles
call-to-action
Kerim Aksit staat voor je klaar!
Heb je een vraag over de case?

Unbound XR

Vorige case

De Afvalbak

Volgende case