Benieuwd naar de successen die we behaald hebben met onze klanten? Laat je inspireren.
Wil jij inzicht hebben in de activiteiten op jouw website?
Wij helpen je graag! Web Analytics maken het mogelijk om alle informatie van je website beschikbaar te maken. Een mooie informatiebron dus! Onze digital marketeers hebben de juiste kennis en ervaring in huis om deze informatie te verzamelen en om te zetten in een goed eindresultaat, die passen bij jouw doelstellingen.
Web Analytics is een verzamelnaam van belangrijke tools die helpen om jouw marketingdoelstelling te behalen. Denk bijvoorbeeld aan Google Analytics, Google Tag Manager en Google Datastudio. Deze tools helpen je om de resultaten van je website te checken. Ideaal, want hierdoor richt je je website precies zo in zodat deze optimaal scoort.
Aangezien je eigen website een erg belangrijk gedeelte is van je digitale marketing, is het belangrijk dat je hier de best mogelijke resultaten uithaalt. Web Analytics zijn hier een perfecte hulp bij. Ontdek hoe je bezoeker op je website terecht is gekomen, hoelang hij een bepaalde pagina bezocht heeft en of de bezoeker over is gegaan tot conversie.
Wij van Traffic Today weten precies welke gegevens essentieel zijn en wat we met deze gegevens moeten doen. Onze marketeers verzamelen d.m.v. Web Analytics de juiste gegevens, en passen jouw website aan zodat deze perfect op deze gegevens aansluit. Zo springen we op een simpele manier op jouw marketingdoelstellingen in.
Vul onderstaand formulier in en we nemen binnen één werkdag contact met je op.
Heb jij wel oren naar Web Analytics, maar besteed je dit liever uit? Plan dan een afspraak in met Traffic Today!
Je website kan gezien worden als jouw online visitekaartje. Potentiële klanten met interesse in jouw product of dienst zullen hoogstwaarschijnlijk eerst jouw website bekijken, voordat ze verder met je in contact komen. Als jij deze klanten wilt activeren tot een daadwerkelijke actie, is Web Analytics perfect. Hiermee meet je de resultaten van je huidige website, waardoor je deze dusdanig kan aanpassen dat deze overeen komt met het online gedrag van deze potentiële klanten. Een essentieel onderdeel van je conversie optimalisatie dus, want door de plaatsing van een bepaalde CTA, verhoog jij het aantal conversies via je website enorm.
Het grootste gedeelte van jouw websitebezoekers vindt jouw website via Google. Het gebruik van Web Analytics kan dus gezien worden als een onderdeel van zoekmachine optimalisatie. Gelukkig helpt Google je een handje met deze optimalisatie, door verschillende handige tools aan te bieden die jij kan inzetten om je website optimaal te monitoren en uiteindelijk aan te passen. We leggen drie van deze tools voor je uit!
De belangrijkste tool voor jouw Web Analytics is Google Analytics. De kans is groot dat jij deze al gebruikt; is dit niet het geval, dan raden wij het enorm aan. Met Google Analytics krijg je inzicht in de bezoekers van je website: hoeveel zijn dit er? Hoe zijn ze op je website terechtgekomen? En hoe gedragen ze zich zodra ze eenmaal op je website zijn? Zo helpt Google Analytics je met het bepalen van je doelgroep, waar je latere targeting weer op kan aanpassen. Om Google Analytics in te zetten voor jouw bedrijf, hoef je enkel je Google-account te koppelen met deze tool. Er zijn geen verdere kosten aan verbonden.
Het is fijn om veel inzichten te hebben, maar het kan snel voorkomen dat je met deze vele gegevens door de bomen het bos niet meer ziet. Google Data Studio helpt hierbij: deze tool zorgt namelijk voor een overzicht in al deze statistieken. Data Studio is gemakkelijk te koppelen met je Analytics. Zodra deze koppeling gemaakt is, kun je dashboards aanmaken die je precies inricht zoals jij wil. Zo zie je gelijk de relevante statistieken voor jouw bedrijf. Zo’n dashboard aanmaken kan vrij ingewikkeld zijn, omdat je maar net moet weten welke informatie voor jou relevant is. Onze marketeers hebben de juiste kennis en ervaring in huis met Web Analytics om jou hier in hulp te voorzien.
Een tag toevoegen aan jouw website helpt om inzichten te vergaren van het gedrag van jouw websitegebruiker. Dit is echter vrij lastig te realiseren, omdat je al snel verstand van coderen moet hebben om dit succesvol te implementeren. Met Google Tag Manager is dit probleem niet langer van toepassing: deze tool helpt jou om gemakkelijk tags aan een website toe te voegen. Met een tag zorg je er bijvoorbeeld voor dat iemand die jouw website heeft verlaten zonder conversie jou opnieuw regelmatig te zien krijgt in advertenties. Om succesvol gebruik te maken van GTM, dien je deze te koppelen met een tool zoals Analytics, Google Ads of Hotjar.
Eén van de meest bekende tracking methodes is cookies. Dit herken je vast: elke nieuwe website die je bezoekt, vraagt eerst of jij cookies accepteert. Cookies helpen bedrijven om meer inzichten te krijgen over jouw online gedrag. Door bij te houden welke websites iemand zoal bezoekt, wordt het makkelijk om diensten zoals Display Advertising, of andere vormen van adverteren in te zetten. Je weet nu namelijk zeker dat iemand daadwerkelijk geïnteresseerd is in een product of dat het slechts een los websitebezoek was.
Een goede, psychologische tracking methode om de effectiviteit van je website te bepalen is eyetracking. De naam geeft het eigenlijk al weg: met eyetracking volg je de ogen van je websitegebruiker. Zo zie je precies welke onderdelen van je website opvallen en welke juist niet. Merk je dat verschillende websitegebruikers direct naar één bepaald punt van je website worden getrokken? Dan kun je hier op inspringen door hier een CTA te plaatsen, of een product of dienst uit te lichten die jij graag extra aandacht wil geven.
Als jij je echt wil focussen op hoe mensen bij jouw website terecht komen, is calltracking de perfecte tracking methode. Deze telefonische methode zorgt ervoor dat jij inzichten krijgt in deze gegevens. De beller merkt niets: het enige verschil tussen een normaal telefoontje en een telefoontje aan de hand van calltracking, is dat een transcript meet waar de beller vandaan komt. Onze specialisten weten precies hoe ze deze Web Analytics succesvol kunnen inzetten voor jouw bedrijf. Get in touch!
Behalve dat je wilt zien hoeveel bezoekers je website of webshop bezoeken via mobiel, wil je ook weten hoe zij jouw website ervaren. Op welke pagina’s komen zij binnen? Op welke pagina verlaten ze de website? Wat is de gedragsstroom van de bezoekers? Met behulp van Google Analytics kun je per kanaal zien wat een bezoeker doet en of en wanneer ze converteren. Zodoende kunnen wijzigingen doorgevoerd worden in een webshop of website om het conversieratio te vergroten.
Web analytics verwijst naar het proces van het verzamelen, analyseren en interpreteren van gegevens over het gedrag van bezoekers op je website. Het helpt je inzicht te krijgen in hoe gebruikers navigeren op je website en waardevolle informatie te verkrijgen om zo je websiteprestaties te verbeteren.
Met web analytics kun je diverse gegevens verzamelen, zoals bezoekersaantallen, bronnen van verkeer, paginaweergaven, gemiddelde tijd op de site, bouncepercentage en conversieratio’s.
Om web analytics op je website te implementeren, kun je een trackingcode van een analytics tool zoals Google Analytics 4 toe te voegen aan elke pagina op je site. Deze code verzamelt gegevens over gebruikersinteracties en stuurt deze naar het analytics-platform voor analyse.
Paginaweergaven vertegenwoordigen het aantal keren dat een specifieke pagina op uw website is bekeken, terwijl sessies het totale aantal afzonderlijke interacties van een gebruiker met uw site binnen een bepaalde periode weergeven. Een sessie kan meerdere paginaweergaven omvatten.
Ben jij geïnteresseerd in het gebruik van Web Analytics om de juiste stappen te nemen wat betreft jouw online doelstellingen? Traffic Today is jouw partner! Wij leggen de focus op een intensieve, transparante samenwerking waar jouw marketingdoelstellingen in centraal staan. We gebruiken Web Analytics bij het maken van een strategie, die we vervolgens met jou bespreken. In maandelijkse meetings laten we zien welke progressie we geboekt hebben, zodat jij altijd up-to-date bent en zodat er ruimte voor feedback ontstaat. Klinkt deze samenwerking jou als muziek in de oren? Kom met ons in contact! Eén van onze enthousiaste marketeers staat je graag te woord om de mogelijkheden te bespreken.
Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.