Sokkendirect.nl

Met deze aanpak realiseerde Sokkendirect.nl een omzetgroei van 30%

Bekijk de case
Sokkendirect.nl
Sokkendirect.nl
Sokkendirect.nl
Sokkendirect.nl

Sokkendirect.nl is al 2,5 jaar één van onze trouwe klanten. In het begin focusten we ons voornamelijk op SEO en content, waarbij we mooie resultaten behaalden, maar al snel kregen we ook de verantwoordelijkheid over hun Ads en social campagnes. Nu, 2,5 jaar later, is onze samenwerking uitgegroeid tot een echte succes case en blijven we samen steeds verder groeien. Ontdek met welke aanpak we ervoor zorgen dat Sokkendirect.nl stevig in hun sokken blijft staan!

Doelstelling

De belangrijkste doelstelling voor Sokkendirect.nl is het behalen van de afgesproken ROAS op hun Ads-campagnes. Maar daar stopt het niet. Naast deze specifieke doelstelling draait het ook om het behoud en de uitbreiding van de organische topposities.

Wat betreft de omzet: voor dit jaar was het doel om 20% te groeien, om zo meer speelruimte te bieden voor de marketinguitgaven. Dit draagt bij aan een positieve cyclus van verdere groei en succes.

Slimme Ads-strategie voor knallende resultaten

Bij Sokkendirect.nl kijken we verder dan enkel producten pushen. De Ads-strategie is gebaseerd op realtime productprestaties. We delen producten in verschillende campagnes op basis van productprestaties: Stars, Potentials, Underperformers en Invisibles. De budgetten van de campagnes zijn afgestemd op de categorie producten die de campagne bevat. Om het optimale resultaat te behalen monitoren we contstant de budgetten en wanneer nodig passen we deze aan. Tools zoals Channable Insights en geautomatiseerde scripts helpen ons de campagnes tot in de puntjes te finetunen. Hierdoor halen we maximale waarde uit elke advertentie-euro.

SEO en content die conversies aantrekken

Naast Ads speelt zoekmachine optimalisatie een grote rol. Zo werken we met een slimme splitsing van zoektermen: voor de generieke zoektermen, die de meeste impact hebben binnen hun markt, streven we naar een nummer 1-positie. Voor de merkgerelateerde zoektermen richten we ons op een solide positie 2. Per kwartaal finetunen we de strategie op basis van de jaardoelstellingen en daar passen we onze campagnes dan weer op aan.

Binnen de blogstrategie richten we ons op het bieden van relevante, informatieve content die zowel de doelgroep aanspreekt als organisch goed scoort. Denk aan onderwerpen als ‘Hoe kies je de beste skisokken voor verschillende weersomstandigheden?’ of ‘De beste hardloopsokken tegen blaren.’, maar ook seizoensgebonden onderwerpen zoals ‘Wat zijn de verschillen tussen skisokken voor beginners en gevorderden?’.

De kwalitatieve blogs zijn heel belangrijk binnen deze aanpak, omdat ze op zichzelf goed ranken in de zoekresultaten. Vervolgens leggen we interne links vanuit deze blogs naar belangrijke categoriepagina’s, waardoor de linkwaarde verder wordt doorgegeven. Zo versterken we niet alleen de autoriteit van de blogs, maar ook die van de belangrijkste ‘commerciële’ pagina’s, wat bijdraagt aan een hogere positie in de zoekresultaten. Daarnaast zetten we zo ook in binnen onze linkbuildingstrategie.

Resultaat

Dankzij de korte lijntjes en de fijne samenwerking tussen beide teams zien we enorme resultaten. We kunnen snel schakelen, waardoor we altijd op tijd kunnen bijsturen en optimaliseren. Met hetzelfde budget behalen we nu een nog hogere ROAS, en ondanks de seizoensinvloeden in augustus en september zijn de conversies uit Google Ads met zo’n 50% tot 60% gestegen.

Ook organisch zien we indrukwekkende groei. Vergeleken met vorig jaar is het organische verkeer met 38% toegenomen, wat heeft geleid tot een 32% hogere organische omzet. Daarbij is het aantal pagina’s in de top 3 van de zoekresultaten gestegen van 282 naar 552 in slechts één jaar. Het aantal website gebruikers is gestegen en de totale omzet is met maar liefst 30% gegroeid.

Deze groei laat zien dat we niet alleen meer verkeer aantrekken, maar ook zorgen voor een groei in conversies. En we zijn nog niet eens aan het einde van het jaar!

Stevig in de sokken blijven staan

Gezien de resultaten en de fijne samenwerking, hebben we het volste vertrouwen dat we deze succesformule in de toekomst voortzetten. Het geheim zit in het vasthouden van korte lijntjes en het continu optimaliseren van zowel de Ads als de organische strategieën.

Zo zijn we al druk bezig met het jaarplan voor 2025, waarin we per kwartaal ‘sprints’ gaan inplannen om strategisch in te spelen op seizoensinvloeden en het huidige assortiment. Naast het optimaliseren van de bestaande producten, zoeken we actief naar keyword gaps (waar ranken concurrenten al wel op, en Sokkendirect.nl nog niet) om nieuwe producten en merken aan het assortiment toe te voegen, wat extra groeikansen biedt.

Door deze aanpak kunnen we blijven inspelen op de marktbehoeften en zorgen we ervoor dat Sokkendirect.nl niet alleen sterk blijft staan, maar ook verder groeit!

Contactformulier

Vul onderstaand formulier in en we nemen binnen één werkdag contact met je op.

Wil jij jouw online vindbaarheid vergroten?

Vul onderstaand formulier en daag ons uit!

Wekelijks contact voor maximale resultaten

De samenwerking met Sokkendirect.nl verloopt bijzonder soepel. We hebben wekelijks contact om de voortgang te bespreken, met maandelijkse meetings voor het doornemen van de belangrijkste ontwikkelingen. Elk kwartaal stellen we samen strategische doelen en bespreken we de lange termijn plannen. Dankzij het fijne contact met de klant kunnen we snel schakelen en inspelen op nieuwe kansen.

Benieuwd hoe wij ook jouw bedrijf kunnen helpen groeien? Neem contact met ons op.

cta-employee-particles
Niek staat voor je klaar!
Heb je een vraag over de case?

Go Ahead Eagles

Vorige case

Hogeschool Saxion

Volgende case