Microsoft Ads
Als specialist in zoekmachine adverteren en daarmee ook Microsoft Advertising (voorheen Bing Ads) helpen we jou om een hoger rendement te behalen. Start vandaag en zet de volgende stap naar meer bezoekers op je website. Onze Ads specialisten staan voor je klaar en zetten hun kennis in voor jouw bedrijf.
Benieuwd naar jouw kansen?

De voordelen van Microsoft Ads
Controle over kosten
Goede remarketing mogelijkheden
Toegang tot prestatierapporten
Draai meerdere campagnes tegelijk
Snel extra verkopen
Lokaal en landelijk publiek bereiken
Wat is Microsoft Ads?
Voordat het adverteersysteem deze naam kreeg, stond het advertentiekanaal van Microsoft bekend onder de naam Bing Ads. Bing is de zoekmachine van Microsoft en werd in 2009 officieel gelanceerd. Hoewel Bing inmiddels nog steeds geen groot aandeel heeft in de zoekmachinestrijd (slechts 3%), is het toch de op één na populairste zoekmachine. Die andere 97%? Google.
Toch moet je als ondernemer Bing niet direct afschrijven als het gaat om adverteren. De zoekmachine wordt steeds meer gebruikt in Microsoftproducten zoals voice assistant Cortana en bepaalde publieksgroepen maken vaker gebruik van Bing dan van Google. Als jouw doelgroep hier toevallig ook tussen zit, is de keuze voor Microsoft Advertising meer dan logisch.
Hoe werkt Microsoft adverteren?
Adverteren via Microsoft Advertising werkt net zoals Google Ads ook op basis van een veilingsysteem. Als adverteerder ding je dus mee in de race voor een goede positie in de zoekresultaten voor een bepaald zoekwoord. Je uiteindelijke positie wordt bepaald op basis van je bod en de maximale Cost Per Click (CPC) die je hebt ingesteld en de kwaliteitsscore van de advertentie. Is de concurrentie hoog op een bepaald zoekwoord, dan is de kans aanwezig dat je niet altijd (bovenaan) getoond wordt in de zoekresultaten. Wanneer de concurrentie echter klein is, sta je vrijwel altijd bovenaan.
Bij Microsoft Advertising is het dan ook belangrijk dat je je advertenties zo goed mogelijk inricht om de kwaliteitsscore omhoog te drijven. Verder kun je met Microsoft Advertising op twee manieren betalen: PPC (Pay per Click) of CPM (Cost per Mille). Bij PPC bied je op zoekwoorden en betaal je een maximaal biedingsbedrag als iemand op de advertentie klikt. Bij CPM betaal je per 1.000 vertoningen.
Microsoft Advertising ook interessant voor jou?
Om te bepalen of adverteren op Bing voor jou ook interessant is, kun je enkele factoren overwegen. Zo kan het interessant zijn om Microsoft Advertising in te zetten als:
- Je organisch zoekverkeer uit Bing haalt en deze bezoekers ook conversie opleveren.
- Je Google Ads-klikmarkt vol zit met concurrenten en rendementsdoelstellingen moeilijk te behalen zijn.
- Je Google Ads campagne goed loopt, maar merkt dat je aan de top zit.
Nieuwsgierig geworden hoe we jou kunnen helpen?
Weten waar er nog winst te behalen valt? Met onze gratis audit weet je het. Vraag hem nu vrijblijvend aan.
Zij gingen je voor
Waarom Microsoft Ads?
De voornaamste reden voor bedrijven om voor Microsoft Advertising te kiezen, is de lage concurrentie en daarmee aanzienlijk lagere kosten. Het feit dat Bing minder gebruikt wordt als zoekmachine hoeft bovendien niet direct te betekenen dat het resultaat voor jouw bedrijf tegenvalt als je kiest voor adverteren via Bing. Is je doelgroep bijvoorbeeld ouder dan 35 jaar? Dan kan Bing zeker interessant zijn. Met name de leeftijdsgroep 45 – 54 jaar maakt veelvuldig gebruik van Bing als zoekmachine. En wist je dat de doorklikratio (CTR) van shopping advertenties in Bing maar liefst 45% hoger ligt dan in Google? De kans is dus groot dat je een kleiner publiek bereikt via Bing, maar wel publiek dat bijzonder relevant is en bereid is door te klikken.
Kortom, wanneer blijkt dat jouw doelgroep ook veel gebruikmaakt van Bing is het verstandig om Microsoft Advertising te overwegen als onderdeel van je marketingstrategie. Dit kan voor baanbrekende resultaten zorgen!
De mogelijkheden van Microsoft Advertising
- Microsoft Ads Editor
Net als Google Ads biedt ook Microsoft Ads de mogelijkheid om bulkwijzigingen door te voeren in je account. In de Editor kun je op een efficiënte manier veel en grote wijzigingen in je account doorvoeren. Denk bijvoorbeeld aan een verandering in je structuur, het toevoegen van veel zoekwoorden of het verwerken van vele advertenties.
- Microsoft Advertising Interface
Microsoft Advertising heeft een overzichtelijke web interface. Ben je gewend aan de interface van Google Ads? Dan kun je ook overweg met het interface van Microsoft Advertising. Beide interfaces lijken namelijk sterk op elkaar.
- Koppelingen met Google Ads
Microsoft Advertising is te koppelen aan Google Ads. Zo kun je eenmalig Ads-campagnes importeren (inclusief vrijwel alle instellingen), zodat je niet alles opnieuw hoeft op te zetten en in te stellen. Stel zelf een geplande synchronisatie in zodat Microsoft Advertising dagelijks of wekelijks campagnes vanuit Google Ads importeert.
4 unieke mogelijkheden van Microsoft Ads
Hoewel veel adverteerders ervoor kiezen om via Google Ads te adverteren, is Microsoft Ads helemaal geen slecht alternatief. Integendeel, dit systeem kent veel voordelen en kan ook voor jouw bedrijf een groot verschil maken. Enkele mogelijkheden en voordelen waar je aan kunt denken zijn als volgt.
Minder concurrentie
Lagere kosten
Vergroot bereik
Afbeeldingextensies
Microsoft Advertising in 2025
Ondanks dat Microsoft Advertising het in 2025 nog altijd moet afleggen tegen Google, heeft Microsoft wel grootse plannen voor dit jaar. Aan het begin van 2023 maakte het invloedrijke bedrijf bekend bezig te zijn met een samenwerking met ChatGPT, een chatbot van OpenAI die vragen nog sneller weet te beantwoorden dan de gemiddelde zoekmachine. Daarmee komt zoekmachine Microsoft Bing nog dichter in de buurt van Google, de geduchte concurrent.
Veelgestelde vragen over Microsoft Advertising
Wat is Microsoft Advertising (Bing Ads)?
Wat kost Microsoft Advertising?
Waarom beginnen met Microsoft Advertising?
Hoe te beginnen met Microsoft Advertising?
Het maximale resultaat uit jouw advertentiebudget halen?
Ben je nieuwsgierig naar de mogelijkheden van Microsoft Advertising voor jouw website? Neem dan gerust contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek. Telefonisch, digitaal of op locatie? Laat ons weten wat jou uitkomt.



Ons team staat
voor je klaar