Benieuwd naar de successen die we behaald hebben met onze klanten? Laat je inspireren.
Zichtbaarheid en vindbaarheid: belangrijke elementen in de wereld van zoekmachine optimalisatie (SEO). Een aspect wat cruciaal is voor een goede indexering in zoekmachines, maar vaak wordt vergeten, is crawl budget.
Crawl Budget is het aantal pagina’s dat zoekmachines zoals Google per keer doorzoeken en indexeren op een website. Je kan het zien als een ‘budget’ van aandacht en tijd dat de zoekmachine uitgeeft aan het verkennen van de pagina’s op jouw website.
Wil je dat de belangrijke pagina’s van jouw website grondig worden geïndexeerd? Dan is een effectief beheer van je crawl budget van belang. Het resulteert uiteindelijk in een betere zichtbaarheid in zoekresultaten. Als bijvoorbeeld Google niet genoeg aandacht besteedt aan je website, kunnen de pagina’s die van belang zijn overgeslagen worden. Dit kan leiden tot een lagere zichtbaarheid en een lagere rangschikking in de zoekresultaten.
Er zijn een aantal elementen waar je op kan letten om het beste uit je crawl budget te halen.
Nu je weet hoe zoekmachine crawlers je website behandelen, kun je ervoor zorgen dat je belangrijke pagina’s de aandacht krijgen die ze verdienen. Het beheren van je crawl budget is een proces dat continu doorgaat. Het kan bijdragen aan een betere indexering en een hogere zichtbaarheid in zoekmachines zoals Google. Als je de bovenstaande tips blijft toepassen, optimaliseer je je crawl budget.