Blog - 10 november 2021

1 min leestijd

TikTok Shopping: toekomst of test?

Geschreven doorPim Onze ervaren Content Strateeg

In mei 2021 maakte het sociale medium platform TikTok bekend dat het TikTok Shopping zou uitrollen in Europa en in het najaar van het jaar was het dan eindelijk zo ver. TikTok Shopping was na lang wachten eindelijk een feit. De pilot loopt momenteel in samenwerking met shopping platforms zoals Shopify en Square en de verwachting is dat partijen als Wix en OpenCart zich in de nabije toekomst bij dit rijtje zullen voegen. Maar zitten we er wel op te wachten om rechtstreeks iets te kopen als je rustig je favoriete creators aan het bekijken bent op je For You Page? Traffic Today praat je in dit blog bij over de mogelijkheden van TikTok Shopping, dat een mooie toevoeging vormt op TikTok Adverteren.

Douyin Shopping

Hoewel TikTok Shopping fonkelnieuw is op ons continent, zijn de Chinezen al veel langere tijd bekend met Douyin Shopping. De Aziatische grootmacht kent TikTok namelijk als Douyin, dat al veel langer bestaat dan TikTok zelf. Hieronder zie je bijvoorbeeld hoe bakkerijen live lekkernijen bereiden. Tijdens het kijken kunnen de gebruikers binnen de app de delicatessen bestellen en ze thuis verwachten. Maar ook non-food producten zoals make-up wordt live getest door creators, met als doel om de oogschaduw aan de man te brengen. Live shopping in de puurste vorm!

Douyin

Mogelijkheden TikTok Shopping

Goed, genoeg over China. TikTok Shopping is tenslotte hetgeen waar je benieuwd naar bent. Om je een overzicht te geven van de kansen die TikTok Shopping voor jou biedt, lichten we de mogelijkheden hieronder voor je uit:

  • Targeted Ads: bedrijven kunnen gepersonaliseerde, gerichte advertenties aanbieden die zich toespitsen op de interesses van de gebruikers.
  • In Feed Ads: merken hebben ook de optie om ‘swipeable’ afbeeldingen toe te voegen, waarbij er telkens een ander product getoond wordt zodra men zich in de ‘galerij’ bevindt.
  • Dynamic Ads: direct doorverwijzen naar specifieke pagina’s met behulp van een link is hetgeen wat je met Dynamic Ads kunt.
  • Product Ads: Met product ads voegen merken een linkje toe aan een organische video, die specifiek doorlinkt naar een productpagina.

Ondernemingen hebben twee mogelijkheden als ze gebruikmaken van TikTok Shopping. Ze kunnen hun producten inladen binnen TikTok Shopping (directe integratie) en partnerintegratie (met behulp van Shopify bijv.) is de andere optie. Vooralsnog heeft TikTok Lightspeed, Magento en WooCommerce nog niet geautoriseerd.

TikTok als marketingkanaal

Lijkt het jou wel wat om TikTok als marketingkanaal in te zetten? Traffic Today kan je daarbij helpen. Naast de creatie ervan, kunnen we je ook advies geven hoe je TikTok Ads het beste kunt inzetten binnen jouw social media marketing.

Google introduceert Infinite Scroll

Vorige blog

7x stappen om de Duitse markt te veroveren

Volgende blog