Benieuwd naar de successen die we behaald hebben met onze klanten? Laat je inspireren.
Het einde van het jaar komt steeds dichterbij dus het wordt al hoog tijd om naar het volgende jaar te kijken. Wat brengt 2019 ons op het gebied van social media?
Social media is tegenwoordig onmisbaar voor bedrijven. Het is belangrijk om goed te weten wat de opkomende óf blijvende trends zijn op dit gebied, om hier op een juiste manier op in te spelen. Wij lichten een aantal belangrijke trends voor 2019 voor je uit.
Tegenwoordig is Instagram het grootst groeiende social media platform. Ook is het erg belangrijk geworden voor bedrijven. Dankzij Instagram kun je jouw zichtbaarheid en je naamsbekendheid vergroten. Nieuw op Instagram is Instagram Shopping. Met deze nieuwe functie kun je jouw producten uitlichten met als doel om meer traffic naar je website te genereren. Ook is het mogelijk om producten te taggen in je afbeelding, maar dit geldt alleen voor de organische berichten. In 2019 zal Instagram blijven groeien en meer gebruikers krijgen en wordt Instagram Shopping verder ontwikkelt.
Een andere social media trend die in volle bloei staat is influencer marketing. Hierbij wordt een persoon of groep, de influencer, ingezet om de doelgroep te bereiken. Deze invloedrijke personen hebben vaak veel volgers op social media, waardoor bedrijven mee kunnen liften op het bereik van de influencer. Hierbij wordt er onderscheid gemaakt tussen major- en micro-influencers. Bij major influencers spreken we over bekende personen met een gigantisch bereik op social media. Bij micro influencers spreken we over ‘onbekende personen’ die hun leven delen via social media. Uit onderzoek is gebleken dat micro influencers meer geloofwaardig worden bevonden en dat de doelgroep eerder geneigd is producten te kopen van een onbekend persoon dan een bekendheid.
Een andere social media, trend in 2019 is storytelling. Dit zorgt voor klantgerichte content. Het toepassen van verhalen is tegenwoordig erg belangrijk om echt door te dringen tot jouw doelgroep. Het verwerken van informatie gaat namelijk via visueel beeld. Dit kan ook door middel van niet permanente visuele content. Denk hierbij aan de stories die 24 uur zichtbaar zijn. Het is dus van belang om binnen die tijd de story van het betreffende merk of bedrijf te bekijken, in de hoop niks belangrijks te missen.
Een andere grote trend op online gebied zijn de video’s die steeds populairder worden. Er wordt verwacht dat 80% van het internetverkeer video’s zijn. Dit heeft dus belangrijke gevolgen voor de video-advertising, omdat dit hierdoor ook zal groeien.
De chatbot, of ook wel de geautomatiseerde gesprekspartner, zal in 2019 steeds vaker verschijnen. Deze worden nu voornamelijk gebruikt als klantenservice of voor reserveringen, maar zal nog breder worden ingezet. Hoe precies is nog onbekend. Zodra hier meer duidelijkheid over is zullen we dit laten weten.
Om het allemaal kort even samen te vatten: in 2019 wordt het steeds belangrijker om het verhaal te vertellen achter een product. Op deze manier kun je het hart van jouw doelgroep sneller laten kloppen, en wie wil dat nou niet?! Heb je nou ook hulp nodig bij het toepassen van deze trends? Laat het ons dan gerust weten.
Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.