SERVICES

Digitale Marketing

Wil jij digitaal goed gerepresenteerd zijn?
Maak dan digitale marketing onderdeel van je marketingplan! Zo creëer je meer online zichtbaarheid en bereik je online jouw doelgroep. Met de juiste strategie is digitale marketing jouw manier om je doelstellingen te behalen. Benieuwd hoe? Kom erachter met Traffic Today!

Vraag het Sander Onze Commercieel Directeur | Digital Strategist

De voordelen van digitale marketing

  • Resultaten zijn goed meetbaar
  • Je bereikt je doelgroep op verschillende manieren
  • Mogelijkheden tot direct contact
  • Verschillende diensten om je boodschap mee te verspreiden
  • Zichtbaarheid in de zoekresultaten
  • Unieke positionering maakt concurreren makkelijker

Wat is digitale marketing?

Digitale marketing is een overkoepelende term voor alle marketingwerkzaamheden die op het internet uitgevoerd worden. Het is dus een enorm breed begrip, wat er gelijk ook voor zorgt dat het erg breed inzetbaar is. Denk aan iets online, en de kans dat er hier mogelijkheden liggen op het gebied van marketing is groot. Om dit optimaal te benutten, is het belangrijk dat je een rake strategie opstelt waarin je met verschillende aspecten rekening houdt. Houd natuurlijk je doelstellingen in je achterhoofd, maar probeer ook te onderzoeken wat het online gedrag is van je doelgroep en van je concurrenten. Door jouw strategie hierop te baseren, zorg je voor een unieke positionering. Je weet nu hoe je digitale marketing succesvol uitvoert, dus is het tijd om aan de slag te gaan!

Voor digitale marketing is het wel belangrijk om te benoemen dat het een continu proces is. Je concurrenten zitten niet stil en er zijn altijd weer nieuwe ontwikkelingen. Het is dus belangrijk om je resultaten te blijven monitoren, zodat je kunt inspringen op verandering of op populaire trends. Omdat deze marketingvorm enorm breed is, is er ook altijd ruimte om je boodschap te verspreiden en deze bij je doelgroep onder de aandacht te brengen.

DigitaleMarketing

Waarom digitale marketing?

De wereld ligt digitaal aan je voeten. Vrijwel iedereen zit op het internet. Niet alleen je concurrenten, maar ook je doelgroep is er veelvoudig te vinden. Als jij geen gebruik maakt van digitale marketing, gaat je doelgroep eerder naar je concurrent toe. Aangezien jij je bedrijf zo goed mogelijk aan wil laten sluiten op de wens van je doelgroep, is het belangrijk om digitale marketing onderdeel te maken van je marketingplan. Door in te springen op actualiteiten laat je hiermee namelijk een actieve en innovatieve houding zien. Zo val je op!

Een ander groot voordeel van digitale marketing is dat je erg gericht te werk kunt gaan. Er zijn talloze opties om jouw marketingwerkzaamheden zo precies mogelijk uit te voeren. Doordat je gebruik kunt maken van een gigantisch aantal verschillende tools, is er sprake van een hoge meetbaarheid. Zo weet je precies welke resultaten je boekt wanneer je een bepaalde handeling doorvoert. Door de vele targetingopties weet je precies wie jouw advertenties zien, waardoor je ook gemakkelijk verwachtingen schetst. Met digitale marketing ken je je doelgroep en weet je precies hoe deze aangesproken dient te worden.

Inbound_Marketing

Wat is het verschil met Inbound Marketing?

Een vergelijking die vaak wordt getrokken is die tussen digitale marketing en inbound marketing. Het is lastig te zeggen welke van de twee beter is, omdat beide eigenlijk een compleet tegenovergestelde aanpak hebben. Met digitale marketing probeer je jouw bedrijf, product of dienst onder de aandacht te brengen op wat voor manier dan ook. Het verschil met inbound marketing is dat er hierbij wordt gefocust op een ongedwongen advertentiewijze: je probeert zo veel mogelijk waarde te creëren door constant mee te denken met je klant, in elke fase van de Customer Journey.

Het klinkt misschien raar, maar inbound marketing en digital marketing zijn uitstekend hand in hand te gebruiken. Hierin is een gerichte targeting erg belangrijk, aangezien je klanten met inbound marketing niet wil lastigvallen met iets waar ze nog niet op wachten. Kijk bijvoorbeeld goed naar het online gedrag van je klant en pas je advertenties hierop aan. Dit lijkt misschien enorm veel werk, maar met de juiste advertenties is dit gemakkelijk te realiseren. Hiervoor raden we wel de koppeling met Google Analytics aan, aangezien je hiermee alle nodige gegevens verzamelt.

cta-employee-particles
Sander staat voor je klaar!
Je doelgroep online bereiken?

Sander vertelt je er graag meer over!

De verschillende fases binnen digital marketing

Omdat je zo veel mogelijk klanten wilt binden, is het belangrijk om te werken in verschillende fases. Deze zijn makkelijk te herkennen uit je eigen digitale gedrag: voordat je een aankoop doet, vergelijk je eerst verschillende sites met elkaar, tenzij je vooraf al een voorkeur hebt. Deze digital marketing fases zien er als volgt uit!

Awareness

De fase van bewustwording

Eerst is het belangrijk om onder de aandacht van je klanten te komen. Dit doe je in de awareness fase. Je probeert hier nog niet te erg je product te pushen, maar probeert jezelf op positieve wijze in hun spotlight te krijgen. Dit kan op vele verschillende manieren: denk aan het design van je website, of een leuke video op je socials.

De awareness fase is een fase die vaak onderschat wordt door marketeers, omdat het resultaat niet direct aantoonbaar is. Toch is het een hele belangrijke fase, omdat je hier de eerste band met een potentiële klant creëert. Wanneer deze klant tot actie wil overgaan, zal deze sneller voor jou kiezen.

DE FASE VAN

Consideration

A journey of a thousand miles begins with a single step

In de consideration fase begint de klant de overweging te maken of in zee gaan met jou de juiste keuze is. Het is een verkennende fase, waarin jij met je concurrenten vergeleken wordt. Het is hier belangrijk om je klant vaak aan jou te herinneren, uiteraard op positieve wijze. Waar je in de awareness fase vooral jezelf promoot, kun je in de consideration fase ook gerichte producten onder de aandacht brengen. Je klant weet al enigszins wat die wil: hier spring jij natuurlijk graag op in.

 

 

 

 

MAKE THEM

Purchase

Whoever said money doesn’t buy happiness, didn’t know where to go shopping

De keuze is gemaakt! De titel “potentiële klant” verandert in “klant” in deze fase. Jij doet er nu alles aan om je nieuwe klant zo’n goed mogelijke belevenis te geven. Zo geef je bijvoorbeeld welkomskorting of breng je je nieuwsbrief onder de aandacht, zodat je klant de eerste is die van nieuwe acties te weten komt.

 

BEREIK

Advocacy / Loyalty

It’s about the next time, every time

Zodra een klant een aankoop heeft gedaan, ben je nog niet helemaal klaar. Deze ene aankoop is natuurlijk fijn, maar het zou nog fijner zijn om deze klant te binden, zodat je ook de eerste keuze bent bij een volgende aankoop. Dit wordt klantloyaliteit genoemd: je klanten zijn loyaal aan jou en keren dus terug.

Je bouwt deze loyaliteit op verschillende manieren. Door een kortingscode aan te bieden na een eerste aankoop zal je klant zich sneller goed voelen bij je. Deze code moet uiteraard worden verzilverd, wat betekent dat je je klant aanmoedigt om snel terug te keren. Je kunt er ook voor kiezen om producten gericht uit te lichten die relevant zijn aan het eerste gekochte product. Hierdoor trigger je een eerste kennismaking en dus ook een eerste interesse op een klantvriendelijke wijze.

 

 

 

 

Loyaliteit

De geschiedenis van digital marketing

Het internet is al meer dan 50 jaar oud. Digital marketing kwam niet tegelijkertijd met de oprichting van het internet, maar toen in 1991 de eerste website online werd gegooid, kon deze marketingvorm niet langer op zich laten wachten.  In 1993 kwam de eerste banneradvertentie online, wat het begin was van digitale marketing. Sindsdien is de groei in een enorm snel tempo gegaan. Deze snelle groei gaat natuurlijk hand in hand met de enorme groei van internet in het algemeen. Waar het in 1969 werd opgericht als privénetwerk om onderling te kunnen communiceren, is het tegenwoordig allesbehalve een privénetwerk. Vrijwel iedereen zit op het internet en bijna alles kan erop gevonden worden. In 2003 worden platforms als LinkedIn en MySpace gelanceerd: grondleggers van de socialmediaplatforms die we vandaag de dag kennen. Ook op deze platforms wordt fanatiek aan marketing gedaan.

Het huidige digitale marketinglandschap is een actieve plek, waar constante innovatie plaatsvindt. Op het hele internet zijn er voor jouw bedrijf mogelijkheden om jezelf, je dienst of product te promoten. Via social media zet jij jezelf in het zonnetje, maar ook deze dienst kun je als marketingvorm inzetten. Door de oude vertrouwde media te combineren met nieuwe kanalen, laat jij aan je klanten zien dat je overal van op de hoogte bent. Zien we jouw kantoor al schitteren op BeReal?

Contact formulier

Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Contactformulier

Vul onderstaand formulier in en we nemen binnen één werkdag contact met je op.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
cta-employee-particles
Sander staat voor je klaar!
Je doelgroep online bereiken?

Sander vertelt je er graag meer over!

Verschillende diensten van een digitaal marketingbureau

Ben jij van plan om een digitaal marketing bureau in te schakelen om jou te helpen met je digitale marketing? Dat is geen verkeerd idee! Een marketingbureau kan jou helpen om je strategie om te toveren in gewenste resultaten, waarin verschillende diensten gecombineerd worden tot een strak eindproduct. We noemen een paar van de meest populaire diensten!

SEO Optimalisatie

Eigenlijk het belangrijkste onderdeel van digitale marketing is SEO Optimalisatie. Met deze dienst pas jij je website dusdanig aan, dat deze volledig voldoet aan de eisen van Google. Zij beoordelen je website hierdoor als beter, wat betekent dat ze je een hogere positie in de zoekresultaten van relevante zoektermen bieden.

SEO Optimalisatie klinkt als een ingewikkeld proces, maar dit valt reuze mee.  Factoren die constant belangrijk zijn, zijn gebruiksvriendelijkheid en de mate van de juiste zoekwoorden. Via de juiste tools achterhaal je gemakkelijk welke zoekwoorden jouw doelgroep gebruikt om op jouw website terecht te komen: deze zoekwoorden gebruik je in je teksten, waardoor Google de koppeling tussen jou en een potentiële klant nog makkelijker maakt.

Google Ads

Een positie bovenin Google is erg handig om een grote groep mensen te bereiken. Met SEO Optimalisatie doe je dit door zelf aan de slag te gaan. Je betaalt in principe niks, maar een resultaat is ook niet beloofd. Met Google Ads werkt het net wat anders: hiermee adverteer jij op zoekwoorden. Je verschijnt hierdoor automatisch bovenaan de zoekresultaten van Google, maar wel ten koste van een afgesproken prijs.

Net als bij SEO Optimalisatie is het bij Google Ads erg belangrijk dat jij adverteert op de juiste termen. Er zijn verschillende strategieën die je kunt hanteren om je zoekwoorden in te voeren, waardoor je heel precies een doelgroep bereikt of je juist richt op een grotere groep met verschillende zoekopdrachten. Ook is het goed om na te denken hoeveel budget je tegen je Ads aan wilt gooien: een hoge positie is verzekerd, maar als je website nog niet klantvriendelijk genoeg is, hoeft dit niet automatisch succes te betekenen.

cta-employee-particles
Sander staat voor je klaar!
Je doelgroep online bereiken?

Sander vertelt je er graag meer over!

Content Marketing

Content is een belangrijk element van elk bedrijf. Via content marketing uit jij jezelf: of we het nou hebben over de content op je website, je uitingen via socials of de teksten van je advertenties offline, content is key. Net als bij elke marketingvorm, is bij content marketing de juiste contentstrategie uiterst belangrijk. Hierin leg je linkjes tussen verschillende kanalen, waardoor je een volgers-groep opbouwt die loyaal is en geïnteresseerd in wat jouw bedrijf te zeggen heeft.

De belangrijkste stap bij content marketing is weten waar je doelgroep op zit te wachten. Zo kun je fanatiek je boodschap gaan verkopen via TikTok, maar als je een relatief oude doelgroep hebt, zal dit weinig effect hebben. Een medium als Facebook past hier al veel beter bij. Daarnaast is copywriting een belangrijk onderdeel van je content: houd rekening met tegen wie je praat. Spreek je de lezer aan met jij of u?

CRO

CRO staat voor Conversie Ratio Optimalisatie. Deze dienst is gebaseerd op de prestatie van je website: content is erg leuk, maar als je er geen conversie uithaalt, heb je er in principe niets aan. Gelukkig zijn er veel manieren die je helpen deze conversieratio te verbeteren. Zo kun je op verschillende manieren aan usability testing doen: hiermee voer je verschillende testjes uit op je website, waaruit je belangrijke gegevens vergaart. Bijvoorbeeld: welke plaats op je website trekt het oog. Door deze gegevens te verzamelen, weet je wat wel en niet werkt op je website. Vervolgens pas je je website aan naar de meest succesvolle gegevens. Je website functioneert zo optimaal: laat die conversies maar komen!

FAQ: Digitale marketing

Wat is een digital marketing agency?

Een digital marketing agency is een bureau die zich specialiseert in alle aspecten van digitale marketing. Het algemene doel van een digital marketing agency is om zo veel mogelijk aantal online successen te behalen, door verschillende diensten in te zetten die onder digital marketing vallen. Een marketing agency kijkt niet alleen naar de uitvoering van deze diensten, maar zorgt ook voor een rake strategie die overeenkomt met jouw doelgroep, maar ook je doelstellingen en persoonlijke presentatie.

Wat is een digital marketing strategie?

In je digital marketing strategie geef jij antwoorden op verschillende vragen. Je doet verschillende onderzoeken, zoals een concurrentieanalyse, een marktanalyse en een onderzoek naar je doelgroep. Door deze onderzoeken te doen, weet je hoe jij je het best kunt positioneren. Deze positionering neem je op in je strategie: je creëert een tactiek die ervoor zorgt dat jij gericht naar je doelstellingen kunt werken. Een strategie wordt regelmatig over het hoofd gezien, maar zorgt voor zowel richting in je werk als een stok achter de deur wanneer de resultaten tegenvallen.

Hoeveel kost digitale marketing?

De kosten van digitale marketing zijn variabel: het ligt er maar net aan welke diensten jij in wilt zetten, en wat jouw budget hiervoor is. Niet elke dienst is even relevant voor jouw bedrijf, maar door de juiste combinatie van diensten te maken, zorg jij voor het maximale resultaat. Je budget bepaal je daarin helemaal zelf!

Kan ieder bedrijf aan digitale marketing doen?

Doordat tegenwoordig elke doelgroep online te vinden is, is het voor elk bedrijf mogelijk om aan digitale marketing te doen. De vraag is echter niet alleen of het kan, maar ook hoe het uitgevoerd wordt. Digitale marketing is namelijk erg effectief, mits het correct wordt uitgevoerd. Vraag jezelf dus ook af of jij de juiste marketeers in huis hebt met genoeg digitale ervaring of dat jij hulp moet vragen bij een digital marketing agency.

Linkbuilding marketing

Een belangrijk onderdeel van je SEO Optimalisatie is linkbuilding marketing. Google hecht een hoge waarde aan de structuur van je website: met linkbuilding marketing bouw je deze structuur op. Je zorgt voor een helder linkprofiel: pagina’s die met elkaar te maken, bevatten linkjes naar elkaar. Hierdoor leid jij je bezoeker door je website, waardoor de gemiddelde duur van een bezoeker ook een stuk langer duurt.

Overigens is linkbuilding niet alleen intern uit te voeren, maar ook extern. Via andere websites kun je namelijk ook veel waardevolle links verzamelen. Hiervoor heb je wel het juiste linkbuilding netwerk nodig. Wanneer een website met een hoge domeinautoriteit naar jouw website linkt, merkt Google dat je besproken wordt op een positieve wijze. Hierdoor stijg jij ook in de zoekresultaten! Deze vorm van linkbuilding hoef je niet per se binnenlands te houden: internationale linkbuilding is ook al jarenlang een succesvolle dienst.

Digitaal adverteren

Tegenwoordig adverteer je op veel verschillende manieren. Eerder werd adverteren binnen Google al genoemd, met digitaal adverteren refereren we naar de verschillende social media kanalen die advertentiemogelijkheden hebben. Dit geldt eigenlijk voor elk medium! Je weet ondertussen wie je doelgroep is, dus antwoord geven op de vraag welke kanalen zij zoal gebruiken is geen enkel probleem. De sleutel naar succesvol digitaal adverteren is de juiste tone-of-voice. Elk kanaal heeft zijn eigen stijl waar jouw advertentie dient aan te voldoen. Probeer dus écht het kanaal te snappen, voordat je van je laat weten. Social media is de manier om op een unieke manier de schijnwerper op jezelf te richten, aangezien geen ander kanaal zo visueel stimulerend is.

Digitaal adverteren is bijvoorbeeld mogelijk via:

cta-employee-particles
Sander staat voor je klaar!
Je doelgroep online bereiken?

Sander vertelt je er graag meer over!

Digitale marketing tools

Een groot voordeel aan digitale marketing is het feit dat alles meetbaar is. Dat is zo, zo lang je de juiste digital marketing tools gebruikt. Gelukkig zijn er hier enorm veel van!  Het is gelukkig erg makkelijk om je weg te vinden met verschillende tools. We raden er graag een paar aan!

  • Google Analytics: wil jij handige inzichten verzamelen in je website, dan is Google Analytics een absolute musthave! Analytics is gemakkelijk aan je website te koppelen en verzamelt van alles. Deze gegevens worden vervolgens in een helder overzicht verzameld, waardoor jij alle informatie die je wil duidelijk op één plek hebt.
  • Copernica: ga jij investeren in e-mailmarketing? Goede keuze! Met e-mail bereik je jouw doelgroep erg gemakkelijk, op directe wijze. Copernica is een e-mailplatform die het voor jou mogelijk maakt geautomatiseerde mails te sturen. Zo herinner jij je klanten aan de producten in hun winkelmandje, of laat je klanten weten dat ze hun herhaalaankoop weer kunnen doen.
  • SEMrush: wil jij niet alleen inzichten verzamelen over jouw huidige doelgroep, maar wil je ook de vergelijking trekken met andere internetgebruikers? SEMrush biedt jouw inzichten in alle internetgebruikers over de hele wereld! Zo vind je gemakkelijk de juiste zoekwoorden of kijk je op welke zoekwoorden je concurrenten zoal scoren.

Doelstellingen met marketing digital

Vrijwel elke doelstelling valt te behalen met marketing digital. We benoemen er graag een paar voor je:

  • Meer naamsbekendheid
  • Meer verkeer naar website
  • Hogere conversieratio
  • Verhoging van leads
  • Hogere klantbinding
  • Verhoging aantal likes
  • Hoger aantal nieuwsbriefinschrijvingen
  • Toename in omzet
  • Betere klanttevredenheid
  • En nog veel meer!
cta-employee-particles
Sander staat voor je klaar!
Je doelgroep online bereiken?

Sander vertelt je er graag meer over!

Tips voor digital marketing

Nu je weet waarom je digital marketing in moet zetten en wat je hier zoal voor kan doen, geven we je graag een paar tips om je succesvol op weg te helpen:

  • Werk crossmediaal. Jouw marketing komt het best uit de verf als je een combinatie maakt van verschillende diensten. Eén bepaalde dienst los inzetten kan al effect hebben, maar de combinatie van verschillende diensten zorgt voor het uiteindelijke resultaat dat je wilt behalen.
  • Zorg voor een goede strategie. Misschien ben je enthousiast en wil je zo snel mogelijk aan de slag gaan met digitale marketing, maar het is heel belangrijk dat je eerst een goede strategie opstelt. Doe je dit niet, dan weet je niet of jij digitaal marketing succesvol inzet, omdat je resultaten niet meetbaar zijn.
  • Wees kritisch. Op het gebied van digitale marketing ben je misschien snel geneigd om volledig vast te houden aan je eigen visie. Wij raden echter aan om wel kritisch te kijken of deze visie overeenkomt met je doelgroep: als je doelgroep liever op een andere manier benaderd wil worden, is het beter om van je visie af te wijken. Zo krijg je meer resultaat!
  • Vraag om hulp! Je bent misschien snel geneigd om alles zelf uit te proberen, maar dat hoeft natuurlijk niet. Wij helpen je hier graag mee! Onze digital marketeers hebben de juiste combinatie van kennis en ervaring om de online successen te behalen die jouw bedrijf graag wil zien.

De traditionele vormen van digital marketing

Paid Media

In het begin van je marketingplan zal je voornamelijk te maken krijgen met Paid Media: dit is media-aandacht waarvoor je betaalt. Dit kan werkelijk van alles zijn! Op het gebied van digitale marketing praten we voornamelijk over SEO, SEA en social media, maar er zijn talloze opties die hier niet onder vallen die net zo goed bij paid media passen. Dat je betaalt voor promotie, betekent natuurlijk niet dat je geld verliest. Zie het als een investering: het geld dat je uitgeeft, krijg je op een andere manier weer terug. De meest bekende vorm van paid media is misschien wel Display Advertising: adverteren met banners over het hele internet.

Alhoewel je misschien geen directe link kunt leggen tussen een bepaalde advertentie en de resultaten op jouw website, is paid media wel goed meetbaar. Door de juiste tools aan je website te koppelen, verzamel je gegevens over de aanpassingen die je doorvoert. Zo zie je ook wat het effect is van je digitale marketing!

 

Owned Media

Gelukkig hoef je niet voor alles te betalen: er zijn namelijk ook veel kanalen die jijzelf beheert en waar je dus de complete macht over hebt. Hierbij kun je denken aan je social media kanalen, maar ook aan je website. Dat je niet betaalt voor Owned Media, betekent niet dat je er geen resultaten mee kan boeken. Denk bijvoorbeeld aan SEO: de aanpassingen die jij in je website maakt, zorgen indirect voor een hoger bereik binnen Google. Je bereikt een grotere doelgroep en springt zo in op je marketingdoelstellingen.

Earned Media

Als laatste is er Earned Media. Hier heb je het minst controle over, omdat Earned Media zich richt op kanalen die over jou praten. Earned Media is in principe dus ook gratis, maar is erg lastig te beheren. Voorbeelden van Earned Media zijn nieuwsuitingen over je bedrijf, shares via social media of mond-tot-mond reclame waarin jij wordt besproken.

Alhoewel je uiteindelijk geen invloed hebt op wat mensen over jou zeggen, zijn er wel manieren om op Earned Media in te springen. Ten eerste is je reputatiemanagement hierbij belangrijk: deze zorgt ervoor dat jouw reputatie ten opzichte van je doelgroep en andere stakeholders positief blijft. Wanneer dit het geval is, is de kans kleiner dat je negatief besproken zult worden. Een andere manier om op Earned Media in te springen, is door middel van guerilla marketing. Deze marketingvorm springt in op mond-tot-mond reclame. Je voert een bijzondere actie uit en probeert shock value te creëren. Oftewel, je geeft mensen geen keuze dan te praten over wat voor iets cools jouw bedrijf gedaan heeft.

Overige digital marketing vormen

SMS

SMS-marketing is erg vergelijkbaar met e-mailmarketing. Het verschil tussen de twee zit hem in de naam: met SMS-marketing bereik je je doelgroep via SMS. Veel bedrijven zijn bang deze vorm van digitale marketing in te zetten, omdat ze bang zijn dat hun sms’jes als spam worden ervaren, maar uit onderzoek is gebleken dat dit helemaal niet het geval is. Klanten schrijven zich namelijk in op deze sms’jes: wanneer jij een update hebt over je bedrijf, wil jouw klant dat graag weten! Net als bij e-mailmarketing is met SMS ook sprake van marketing automation. Dit betekent dat jij niet alles handmatig hoeft te versturen, maar dat er tools zijn die dit voor je doen.

Digital Out of Home

Bij digitale marketing denk je gelijk aan het internet, maar digitaal is veel meer dan alleen dat. Denk bijvoorbeeld eens aan de digitale banners die je door vele steden ziet staan! Deze vorm van adverteren wordt Digital Out of Home genoemd: met gave visuals wek jij de interesse van een klant. De kracht van Digital Out of Home wordt vaak onderschat, omdat veel mensen denken dat het niks doet. Dit is niet waar: wanneer jij met digitale posters door een stad adverteert, herinner je potentiële klanten constant aan jouw naam. Wanneer deze een relevante aankoop wil doen, zit jouw naam al in diens achterhoofd geprent. De keuze op jou zal hierdoor ook sneller vallen!

Een correcte grafische vormgeving is erg belangrijk bij Digital Out of Home. Als je een klant aanspreken wilt, moet je product er aantrekkelijk uit zien. Ook is het kleurgebruik belangrijk. Zorg ervoor dat de kleuren op je poster overeenkomen met je huisstijl. Hierdoor creëer je een sterke allround branding. Slechts het zien van jouw huiskleuren herinnert een klant al aan jouw bedrijf!

Radio

De radio staat bij veel mensen de hele dag aan. Gelukkig voor jou als bedrijf wordt er niet alleen muziek afgespeeld op de radio, maar is er ook altijd ruimte voor reclame. Heb je er wel eens over nagedacht om in deze radioblokken te gaan adverteren?

Een radioreclame is een compleet ander product dan welke advertentiemogelijkheid dan ook, omdat je enkel met audio te maken hebt. Dit maakt het niet minder effectief. Sterker nog: als je dit juist uitvoert, zorg je er juist voor dat je naam goed blijft hangen. Denk maar eens aan de talloze slogans die jij onbewust kan meepraten of de deuntjes die jij toch langzamerhand begint mee te zingen als ze zich afspelen. Wanneer je als bedrijf erin slaagt om op deze manier te blijven hangen, dring je makkelijk binnen bij je klanten en word je sneller overwogen wanneer zij een aankoop willen doen.

Radio is overigens niet het enige platform waarop adverteren via audio slim is. Adverteren op streaming services wordt namelijk ook steeds populairder, aangezien deze kanalen ook een gigantisch bereik hebben. Horen we jouw naam binnenkort tussen namen als Ed Sheeran, Beyoncé en Red Hot Chili Peppers?

DigitalMarketing

 

Traffic Today als jouw digital marketing agency

Ben jij op zoek naar een digital marketing agency die jou wil ondersteunen bij je digitale marketing? Traffic Today is jouw partner! Bij ons sta jij als klant centraal: we werken graag samen naar de mooiste resultaten. Wij vinden het belangrijk om jou écht te leren kennen. Werken naar online resultaten begint bij ons dan ook met een goede kop koffie.

Zodra we weten wie jij bent, voeren we onderzoeken uit om jouw huidige situatie goed te leren kennen. Hierdoor weten we wat jouw doelgroep wil, wat we toepassen op onze diensten. Welke diensten dit zoal zijn zal ook blijken uit het onderzoek, maar het zal in geen geval een probleem zijn om dit succesvol uit te voeren.

Wil jij met Traffic Today werken richting je doelstellingen? Kom in contact, dan plannen we gelijk een kennismakingsgesprek in!

cta-employee-particles
Sander staat voor je klaar!
Je doelgroep online bereiken?
Wat is jouw potentieel?

Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.