Benieuwd naar de successen die we behaald hebben met onze klanten? Laat je inspireren.
Afgelopen weekend kondigde Google aan dat het een nieuwe techniek heeft gelanceerd om de algoritmes van de zoekmachine te verbeteren. Deze techniek kreeg de naam ‘BERT’ en is een belangrijke verandering, waarmee Google de intentie achter een zoekopdracht beter wil begrijpen.
BERT is niet zomaar een willekeurige naam, maar staat voor Bidirectional Encoder Representations from Transformers. Deze techniek is een verbetering van de ‘natural language processing’ (NLP). Kortweg zorgt BERT ervoor dat de zoekmachines de woorden in zoekopdrachten niet meer één per één bekijken, maar rekening houdt met de verhouding tussen de woorden onderling.
Dankzij deze vorm van artificiële intelligentie, kan Google de intentie van de zoekopdracht dus beter interpreteren. Hierdoor zal het algoritme dus betere en meer relevante resultaten kunnen voorstellen aan de gebruiker.
Een voorbeeld van BERT is de afbeelding hieronder, uitgegeven door Google zelf:
Vroeger zou Google het belang van ‘for someone’ in de zin niet voldoende begrepen hebben, en het daardoor dus grotendeels negeren. Het gevolg was dat de gebruiker een zoekresultaat te zien krijgt, dat te algemeen is. Dankzij BERT worden de woorden ‘for someone’ nu in relatie tot de andere woorden bekeken, en wordt het belang ervan duidelijk. Daardoor is het uiteindelijke zoekresultaat veel beter afgestemd op de intentie van de gebruiker.
Eigenlijk niet. Het enige wat dit nog maar eens bevestigt, is dat het belangrijk is om content te schrijven die gericht is op de gebruiker. Google probeert meer en meer om de algoritmes échte mensentaal te laten begrijpen, waardoor we dit beter en beter kunnen verwerken in onze copywriting.
Vul de onderstaande gegevens in én wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.