Blog - 02 juli 2021

1 min leestijd

Microsoft Ads lanceert nieuwe advertentiemogelijkheid

Geschreven doorRoderick Onze ervaren Senior Advertising Marketeer

Nu ook tours en activiteiten aanbieden via Microsoft Ads

Microsoft heeft voor tour- en activiteitenaanbieders in de Verenigde Staten en Verenigd Koninkrijk een nieuw advertentieformaat ontwikkeld. Deze optie is gelanceerd in de Beta-versie en tot nu toe alleen te gebruiken in deze twee landen. Wanneer Amerikaanse of Britse gebruikers via Bing Search, Bing Maps of Bing Tours Guides zoeken op bepaalde tours of activiteiten, zal het nieuwe advertentieformaat verschijnen.

Hoe werkt Microsoft Advertenties voor tours en activiteiten?

Wanneer gebruikers op zoek zijn naar tours of activiteiten in Bing Search, Bing Maps of Bing Travel Guides zullen automatisch relevante advertenties voor hen tevoorschijn komen. Deze advertenties zijn voorzien van een naam, foto, prijsinformatie en reviews. Zo kan de gebruiker in één oogopslag zien of de activiteit bij hen past. De nieuwe advertentie-indeling is dynamisch en gemaakt met behulp van unieke feed bestanden. Adverteerders hoeven geen zoekwoorden bij de advertenties toe te voegen; de indeling van advertenties wordt gemaakt op basis van de AI van Microsoft.

Waar zijn de advertenties te zien?

Allereerst worden de advertenties weergegeven in relevante Bing-zoekopdrachten. Daarnaast zijn de advertenties ook te zien als gebruikers in Bing Maps op zoek zijn naar een bepaalde bestemming of als de gebruiker zoekt wat er op een bepaalde locatie allemaal te doen is. Binnen de interface van Bing Maps kunnen tours en activiteiten ook verschijnen als de gebruiker met zijn muis over bepaalde punten boven de map zweeft. Tot slot kunnen de advertenties ook gezien worden in een carrousel onder de subpagina ‘Bing Travel Guides’.
Microsoft Ads

Wat is de relevantie van deze nieuwe advertentie mogelijkheid?

De zoekopdracht ‘Vrijetijdsactiviteiten’ is de laatste maanden steeds populairder geworden, omdat corona steeds meer onder controle is. Volgens een enquête onder Microsoft Bing gebruikers wil 40% van de ondervraagden graag weer buitenactiviteiten ondernemen en 26% gaf aan geïnteresseerd te zijn in culturele uitjes. Met het nieuwe advertentieformaat hebben adverteerders een nieuwe manier om deze grote groep consumenten te bereiken en de toegenomen vraag te benutten.

Verbeterde resultaten

Microsoft wilde tijdens de lancering van de Beta-versie ook de efficiëntie van de nieuwe advertenties voor tours en activiteiten benadrukken. In het pilot programma meldde een groot online reisbureau dat zijn CPA met 24% was gestegen. Een ander activiteitenplatform zag zijn ROAS voor tekst advertenties stijgen met 16% en tot slot daalde de CPC van een grote tourprovider met 36%. Als deze resultaten representatief zijn na de daadwerkelijke lancering, krijgen adverteerders die gebruik maken van de nieuwe advertenties meer leads en zal de efficiëntie van campagnes significant worden verbeterd.

Meer weten?

Wil je alles weten over advertising mogelijkheden binnen diverse browsers? Neem dan eens contact met ons op, we vertellen je graag meer. Wist je dat je daarnaast ook bij ons terechtkunt voor o.a. zoekmachineoptimalisatie en strategie? Samen werken we aan groei.

Guerilla marketing: inzetbaar voor jouw bedrijf?

Vorige blog

Vindbaar via Google afbeeldingen? Dit zijn de gouden tips!

Volgende blog