Blog - 28 januari 2021

0 min leestijd

LinkedIn rolt swipe-up uit voor stories

Geschreven doorMarlou Onze ervaren Social Advertising & Content Marketeer

Na het testen in september heeft LinkedIn het mogelijk gemaakt dat je links kunt toevoegen aan verhalen. Gebruikers kunnen een ‘see more’-prompt toevoegen aan hun verhaal die een URL naar keuze bevat. Vervolgens hebben kijkers toegang tot de link door omhoog te vegen over het scherm, vergelijkbaar met dezelfde optie in verhalen-tools van andere platformen. De URL kan toegevoegd via het nieuwe ‘link’-icoon in de verhalen-opties, rechtsboven in het scherm. Beheerders van het verhaal hebben toegang tot belangrijke informatie, zoals het aantal kliks en kijkers.

Echter is deze functie voor LinkedInverhalen momenteel alleen beschikbaar voor LinkedInpagina’s en leden die minstens 5.000 connecties of volgers hebben. Voor ledenpagina’s geldt ook dat zij de volgknop als primaire functie moeten hebben op hun profiel, in plaats van ‘connectie maken’. De markering van 5.000 connecties is ontzettend hoog en ligt buiten het bereik van veel individuele gebruikers. De verhalenfunctie is relatief nieuw op LinkedIn en lijkt ongewoon, omdat de functie voorheen alleen heeft bestaan op sociale platformen voor persoonlijk gebruik. Toch kan het voor veel kansen zorgen, vanwege de trend dat jongeren liever verhalen bekijken dan traditionele nieuwsoverzicht.

Kortom, het is waarschijnlijk de moeite waard om met beide manieren te experimenteren, vooral met de optie om links toe te voegen aan verhalen. Het kan een andere manier zijn om meer bezoekers te krijgen, wat altijd de moeite waard is om te testen!

Stage lopen bij Traffic Today door de ogen van Anita

Vorige blog

Alles wat je moet weten over Core Web Vitals

Volgende blog