Benieuwd naar de successen die we behaald hebben met onze klanten? Laat je inspireren.
Waarschijnlijk heb je de term ‘lead nurturing’ weleens voorbij horen komen. Maar wat is de betekenis van lead nurturing nu eigenlijk? En hoe kan je lead nurturing inzetten om te groeien als bedrijf? In deze blog vertellen we je er alles over.
Bij lead nurturing blijf je jouw leads voeden met waardevolle informatie. Op deze manier gaan leads zich steeds meer verbonden voelen met het product en het bedrijf. De betekenis van lead nurturing is eigenlijk het onderhouden van leads die er nog niet helemaal aan toe zijn om een aankoop te doen. Het doel van lead nurturing is dan ook om op de behoeften van de koper in te spelen door middel van het geven van informatie. Hierbij kijk je naar verschillende kenmerken, zoals waar diegene zich in het aankoopproces bevindt, zijn/haar functie en de branche waarin diegene werkt. Door de meest relevante content te bieden wordt de betrokkenheid van prospects met jouw bedrijf vergroot.
In een eerdere blog van ons las je over hoe je met inbound marketing nieuwe leads binnen kan halen. Ook bij inbound marketing geef je interessante en relevante content aan potentiële klanten. Deze potentiële klanten zet je om in leads, en wanneer zij klaar zijn om tot aankoop over te gaan zet je ze om in promoters. In de meest ideale situatie doen leads meteen een aankoop, maar in de meeste gevallen is dit niet het geval. Dan is het belangrijk om een lead nurturing campagne uit te voeren.
Zoals hierboven benoemd is, wil niet iedere lead of prospect meteen tot aankoop overgaan. Ongeveer 80% van de prospects die niet meteen een aankoop doen, zullen dit binnen de komende 24 maanden wel doen. Wanneer zij wel die aankoop willen gaan doen, dan wil je natuurlijk dat jouw bedrijf bovenaan hun lijst staat. Zodat ze bij jou aankloppen voor jouw product of dienst.
Door leads met relevante en waardevolle content te stimuleren zorg je ervoor dat zij naar de volgende fase in de aankoopcyclus worden geleid en uiteindelijk over zullen gaan tot aankoop. Lead nurturing kan ook wel als een vangnet voor de aankoopcyclus worden gezien. Je richt je bij dit proces op het converteren van relaties die al een goede score in jouw marketing database hebben. Dit leidt uiteindelijk tot betere resultaten die uit leads komen die je al verzameld hebt!
Zie jij lead nurturing als kans voor jouw bedrijf? En zoek je een partij die jou gaat ondersteunen bij het uitvoeren van zo’n strategie? Laat Traffic Today je dan een handje helpen! Neem contact met ons op voor meer informatie.