Blog - 24 maart 2023

Google Performance Max: verhoog conversies binnen Google Ads

Geschreven doorJeremy Onze ervaren Stagiair Digital Marketing

Wil je meer conversies genereren via Google Ads? Dan is Google Performance Max misschien wel de oplossing voor jou. Met deze campagnevorm kun je gericht advertenties creëren die precies passen bij de behoeften van je doelgroep. In deze blog leer je wat Google Performance Max is en hoe je het kunt gebruiken om je conversies te verhogen.

Wat is Google Performance Max?

Misschien heb je er wel eens van gehoord, misschien heb je geen idee. Google Performance Max is een feature die in 2021 uitgerold is binnen Google Ads. Met Google Performance Max krijgen adverteerders een nieuwe manier erbij om campagnes te voeren en hun producten en diensten aan het grote publiek te brengen. Voor webshops en online winkelvoorraden is het een ideale toevoeging om hun data meetbaar te maken, maar ook voor offline kan je doelen beter bereiken met Google Performance Max.

Hoe werkt Google Performance Max?

Google Performance Max is speciaal ontworpen om conversies te verhogen door middel van machine learning. Door data te scannen zoekt de feature onder andere welke producten, foto’s en titels het beste presteren. Naast dat het programma zoekt wat hij het beste kan laten zien, zoekt Google Performance Max ook aan wie het bepaalde producten en diensten moet laten zijn. Een Performance Max campagne matcht dus het juiste product met de juiste persoon, op het juiste moment.

Google Performance Max doelen

Google Performance Max helpt je om je advertentiedoelen te halen. Met conversiedoelen definieer en beheer je de conversieacties en kies je op een flexibele manier voor welke doelen je campagne moet optimaliseren. Daarna gaat het programma aan de gang om dynamische content te laten zien aan jouw gebruikers. Google Performance Max doet dus het meeste werk voor je, zodat je je op andere dingen kan richten.

Wat zijn voordelen van Google Performance Max?

Een groot voordeel van Google Performance Max is dat je conversiemogelijkheden kan optimaliseren. Met een hoger conversieratio genereer je meer omzet, waardoor je onderneming of bedrijf harder groeit. Google Performance Max heeft daarnaast als voordeel dat het gemak en eenvoud biedt. Met één campagne bedien je namelijk alle Google-platformen. Dit zorgt ervoor dat je ook een grotere doelgroep bereikt. Ook kost het na de eerste opzet relatief weinig tijd, omdat er niet veel optimalisaties nodig zijn.

Google Performance Max voor offline doelen

Door deze feature van Google kun je ook meer fysieke bezoeken krijgen in je winkel. Door de integratie van alle Google-platformen bij campagnes kan je ook een hoog resultaat krijgen om bijvoorbeeld Google Maps. Vervolgens kunnen bezoekers de dichtstbijzijnde winkel zien die het product verkoopt, wat toevallig jouw winkel is. Daarnaast worden offline winkeldoelen meetbaar. Door de locatie van de persoon te koppelen aan zijn zoekgedrag, krijg je data over koopgedrag en kun je vervolgens deze data weer analyseren. Zowel online als offline is het programma dus erg nuttig.

Nieuwsgierig naar hoe je meer conversies haalt?

Ben je benieuwd naar hoe je Google Performance Max voor Google Ads gebruikt? Of wil je weten hoe je meer conversies haalt? Neem contact met onze specialisten op om je vragen te stellen. We helpen je graag om jouw campagnes en strategieën succesvoller te maken!

Waarom is een alt tekst belangrijk voor SEO?

Vorige blog

Dit zijn de beste tijden om te posten op TikTok

Volgende blog