Blog

De eerste keer als standhouder op de Webwinkel Vakdagen

Geschreven door

Steven Lubbers

Directeur | Online Strateeg

Gepubliceerd

01 februari 2019

Ontwikkeling

Vorig jaar juni werden wij gevraagd of wij dit jaar een stand wilden hebben op de Webwinkel Vakdagen: hét grootste e-commerce event van de Benelux. Hoewel we pas 1,5 jaar actief zijn als Traffic Today vonden we dit een prachtige kans voor ons bedrijf. Natuurlijk waren we als bezoekers al een paar keer wezen kijken en hadden we op die manier een prima indruk van een dergelijke beurs, maar als standhouder komt er toch een stuk meer bij kijken…

Een nieuw avontuur

De dag van te voren verliep een beetje hectisch, maar op het moment suprême waren we er helemaal klaar voor. De stand zag er super uit, we hadden allemaal opvallende mooie hoodies aan en het allerbelangrijkste is dat we er enorm veel zin in hadden. Om 10:00 uur liepen de eerste bezoekers rond op de beurs en konden wij de bezoekers voorzien van nuttige informatie, passend online marketing advies en een warme kop koffie.

Waardevolle ontmoetingen

Aangezien wij nog nooit standhouder waren geweest bij de Webwinkel Vakdagen, gingen we er zelf een beetje blanco in. We wisten niet goed wat we konden verwachten, maar het is altijd goed om je bedrijf in de kijker te zetten. De eerste dag was één groot succes. Het leek wel of iedereen meer wilde weten over ons bedrijf. Visitekaartjes werden regelmatig uitgewisseld en LinkedIn connecties werden gemaakt.

De toon die de muziek maakt

Maar hoe val je nou eigenlijk op als standhouder tussen al die andere e-commerce bedrijven? Dit is een vraag waar we van te voren goed over na hebben gedacht. Om onze stand in de picture te zetten, kozen we ervoor om de Mash Machine van Interactive Concept te huren. Een interactief muziekmeubel wat veel bezoekers trok naar onze stand. Nergens om ons heen kon je verder muziek horen, dus dit was een succesvolle toevoeging aan onze stand.

Spraypay

Een interessant gesprek dat mij persoonlijk is bijgebleven is de dienst van SprayPay. We hebben gesproken met Willem Libourel die mij vertelde over de mogelijkheden van gespreid betalen voor webshops. Dit is een betaalmethode waarmee de consument haar rekening in maximaal 36 termijnen kan betalen. De webshophouder ontvangt binnen 30 dagen het volledige aankoopbedrag. Door het aanbieden van deze betaalmethode vergroot de webshop haar doelgroep wat resulteert in een omzet stijging. Aangezien wij constant op zoek zijn naar mogelijkheden om de conversies van onze e-commerce klanten te verhogen trok het verhaal van Libourel onze aandacht en hebben we direct al een paar klanten laten benaderen om de dienst te testen. De resultaten volgen ongetwijfeld snel en dan laten we zeker weer iets van ons horen.

Een nieuw avontuur en ervaring

Samenvattend hebben we een paar fantastische dagen beleefd en heeft Traffic Today en onze medewerkers er weer een mooie nieuwe ervaring bij. Via deze weg nogmaals bedankt voor iedereen die daaraan heeft bijgedragen!

Meer weten?

Steven vertelt je er graag meer over.

Voice: dé trend van 2019

Vorige blog

Aan de slag met videomarketing

Volgende blog
Close Hoor het van Steven

Wij helpen je graag op het gebied van online marketing.

Contactformulier

Vul de onderstaande gegevens in én wij nemen binnen 3 werkdagen contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.