Blog

Bol.com breidt uit naar Franstalig België

Geschreven door

Marc Koopmans

Advertising Marketeer

Gepubliceerd

10 september 2019

Ontwikkeling

Webwinkel bol.com zet in de zomer van 2020 voet aan de grond in Wallonië, het Franstalig gedeelte van België. Dit doet het platform met een Franstalige app. Belgen die Frans spreken kunnen dan shoppen in hun moedertaal en profiteren van gratis verzending. Voor populaire artikelen geldt zelfs: voor middernacht besteld, de volgende werkdag in huis. Bol.com is met deze service het eerste e-commerce platform dat standaard een breed assortiment met een snelle levering mogelijk maakt in heel België.

In Vlaanderen is bol.com al langer actief. In 2010 werd de webwinkel gelanceerd in Nederlandstalig België, waarna in 2014 een samenwerking werd gestart met lokale handelaars. “De expertise die we de afgelopen 20 jaar hebben opgebouwd, delen we nu ook graag met handelaars uit Franstalig België, zodat wij samen een goed lokaal alternatief kunnen bieden”, vertelt algemeen directeur Huub Vermeulen. De uitbreiding van bol.com sluit goed aan op de ambitie die Ahold Delhaize heeft om de groei in België te versnellen door de Belgische klant een betere winkelervaring te bieden.

Wat betekent dit voor jouw bedrijf?

Wij snappen dat je benieuwd bent wat dit voor jouw bedrijf betekent. Als je nog niet in Vlaanderen verkoopt dan verandert er niets. Is dit wel het geval, dan maak jij ook onderdeel uit van dit avontuur! Jouw bereik breidt zich uit naar heel België. Je hebt volgend jaar dus toegang tot een nieuwe markt met potentiële klanten. Een kleine optelsom: Brussel en Wallonië tellen samen 4,8 miljoen inwoners. Het grootste deel hiervan is Franstalig. In Nederlandstalig België wonen 6,5 miljoen inwoners. Met Franstalig België komt er ruim 70% nieuwe potentiële klanten in België bij.

Geen stress

Je hoeft je geen zorgen te maken over de vraag hoe dat dan straks gaat met het vertalen van productinformatie. Bol.com zal zorgdragen voor de vertaling van de informatie van de artikelen die in Franstalig België worden aangeboden. De Franstalige klantenservice zal bol.com eveneens op zich nemen. Ook goed om te weten: de bemiddelingsbijdrage blijft hetzelfde.

Wil je meer weten over de stap naar Franstalig België en de mogelijkheden die het voor jouw onderneming brengt? Neem gerust even contact met ons op! Dan zorgen wij er voor dat je er als eerste bij bent in 2020.

Meer weten?

Vraag het aan onze marketplace specialist Marc.

Online succes behalen tijdens Black Friday

Vorige blog

Behaal jouw online doelen met influencer marketing

Volgende blog
Close Hoor het van Marc

Wij helpen je graag op het gebied van online marketing.

Contactformulier

Vul de onderstaande gegevens in én wij nemen binnen 3 werkdagen contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.