Benieuwd naar de successen die we behaald hebben met onze klanten? Laat je inspireren.
Wil jij bovenaan de zoekresultaten verschijnen van Google? Traffic Today helpt je hierbij. Dit zijn de voordelen:
– Zo effectief mogelijke inzet van je budget – Altijd een vast aanspreekpunt en sparringpartner voor jouw campagnes – De mogelijkheid om snel te kunnen op- en afschalen
De beste manier om bij je doelgroep onder de aandacht te komen, is door een hoge positie in Google te veroveren. Met zoekmachine adverteren doe je precies dit! De naam geeft het eigenlijk al weg: jij adverteert met je website in de zoekresultaten van Google. Uiteraard is dit tegen betaling, maar het resultaat hiervan is dit meer dan waard. Door je zoekmachine advertenties op de juiste manier in te steken, behaal jij jouw marketing doelstellingen.
Je zit nergens aan vast. We versturen je eerst een koppelingsverzoek, je kunt daarna de uitnodiging accepteren en ontvangt binnen 72 uur een adviesrapport. Na het analyseren ontkoppelen wij onszelf. Een échte vrijblijvende offerte!
We hebben je aanvraag ontvangen en gaan op de korte termijn voor je aan de slag.
Lees verder en verdiep je alvast in de methodes hoe we jouw ads beheer op ons nemen:
Zoekmachine adverteren Marketplaces Google Display Adverteren
Effectief adverteren op Google kan knap lastig zijn, tenzij jij begrijpt hoe het werkt. Een eerste belangrijke stap in het begrijpen hiervan is inzien dat de advertentie niet om jou draait, maar om je klant. Je wilt je advertenties dus ook inrichten op de wens van je klant. Dit doe je op verschillende gebieden, waarbij je jouw doelstellingen in je achterhoofd houdt. Wil je meer bezoekers naar je website trekken, dan spreek je met een andere tone-of-voice dan wanneer je iemand wil activeren tot een aankoop, of een inschrijving van een nieuwsbrief.
Om te kunnen adverteren, heb je eerst een Google Businessprofiel nodig. Deze koppeling is gelukkig snel gemaakt en is sowieso erg handig, omdat je dit profiel niet alleen voor adverteren op Google in zet, bijvoorbeeld voor Google Analytics. Met deze tool verzamel je handige gegevens, die je bijvoorbeeld kan helpen om te bepalen op welke pagina’s je wilt adverteren.
26 SCNDS Marc Koopmans, die zich hoofdzakelijk bezighoudt met adverteren op Google, heeft dagelijks te maken met uitsluitingszoekwoorden. In onze online rubriek 26 SCNDS zie je of hij erin slaagt om binnen de gegeven tijd uit te leggen wat die SEA-term precies inhoudt.
26 SCNDS
Marc Koopmans, die zich hoofdzakelijk bezighoudt met adverteren op Google, heeft dagelijks te maken met uitsluitingszoekwoorden. In onze online rubriek 26 SCNDS zie je of hij erin slaagt om binnen de gegeven tijd uit te leggen wat die SEA-term precies inhoudt.
Wanneer je wilt adverteren in zoekmachines, krijg je te maken met veel verschillende opties. Omdat je zo goed mogelijk op je klant wil inspelen, is dit erg handig, omdat er meer variatie mogelijk is. We leggen de volgende advertentiesoorten voor je uit!
Google Ads is de Search Engine Advertising tool van Google waarmee je direct in de zoekresultaten van de zoekmachine adverteert. Adverteren in Google Ads is relatief eenvoudig: je bepaalt de zoektermen, stelt een budget vast, maakt een advertentie en meet vervolgens de behaalde resultaten.
Met Google Shopping kun je als webshop je producten aanprijzen bovenaan de zoekresultaten. Google Shopping doorzoekt verschillende webshops en vergelijkt de resultaten. Deze manier van adverteren is erg effectief, omdat het niet op een advertentie lijkt, maar het voor de klant net lijkt alsof ze direct kunnen shoppen. Door je advertentie juist in te delen, is dit als het ware ook zo.
Display advertising houdt in dat je reclame maakt door middel van banners. Met Display Ads genereer je volop aandacht voor je bedrijf, product of dienst met behulp van een aantrekkelijk vormgegeven advertentie in bannervorm. Deze banners zijn over het gehele internet te vinden: probeer zelf maar eens een pagina te bezoeken zonder dat je advertenties vindt van wat dan ook.
Met Marktplaats Admarkt kun je direct bovenin de zoekresultaten van Marktplaats adverteren. Ook deze tool werkt op basis van het cost-per-click model en biedt de mogelijkheid om vooraf een maximumtarief in te stellen. Erg effectief, want je adverteert hier op een doelgroep die klaar is om direct een aankoop te plegen.
Microsoft Ads is hét alternatief voor Google Ads en wordt gekenmerkt door lagere biedingstarieven en een andere doelgroep. Microsoft Ads was eerder ook wel bekend onder de noemer Bing Ads. Desondanks dat Bing een veel kleiner marktaandeel heeft dan Google, is deze advertentiemogelijkheid erg interessant, omdat Microsoft veel naar Bing verwijst.
Met Affiliate Marketing adverteer jij rechtstreeks op populaire pagina’s. Deze pagina’s zijn onderdeel van jouw netwerk; er is ook sprake van voor-wat-hoort-wat. Om deze marketingvorm juist uit te voeren, heb je een sterk affiliate netwerk nodig, zodat je over het hele internet je doelgroep bereikt en naar je website leidt.
Het internet is continu op zoek naar nieuwe trends. Nieuwe marketingdiensten schieten links en rechts uit de grond, waardoor het je misschien kan verbazen dat klassieke diensten zoals adverteren op Google nog steeds effectief zijn. Toch is dat nu, in 2024, nog steeds het geval. Sterker nog, adverteren op Google is vandaag de dag nog belangrijker dan ooit. Zoekmachines worden steeds slimmer, wat betekent dat ze de klant steeds beter kunnen helpen om te vinden wat ze willen. Het resultaat hiervan is dat zoekmachines nog steeds vaker worden gebruikt, waarin Google vooroploopt. Met constante updates blijft Google de ervaring voor zijn gebruikers steeds maar weer verbeteren: een actieve houding is dus vereist in 2024.
Maar, wat betekent dit voor jou? Het is niet dat jij je hele campagnestructuur overboord moet gooien, maar dat je erop mag rekenen dat je hier en daar een aanpassing door moet voeren, is zeker het geval. Veel van deze aanpassingen zie je misschien al aankomen, zoals het feit dat brede zoekwoorden steeds populairder worden. Google heeft al laten weten dat er wordt getest met campagnes waarin enkel brede zoekwoorden gebruikt worden – niet verkeerd om hier alvast aan te wennen dus. Ook wordt met de hulp van AI visueel adverteren steeds belangrijker. Aantrekkelijke foto’s zijn erg belangrijk, maar ook de juiste image extensies mogen niet ontbreken. Deze gebruikt Google via Google Lens: de kijker van je advertentie vindt je advertentie niet door tekst, maar door een object te scannen. Google herkent jouw product met hulp van een AI en deze extensies – erg belangrijk dus.
Al met al is er één conclusie met 100% zekerheid te trekken: adverteren op Google blijft in 2024 een ongelooflijk belangrijk onderdeel van jouw marketingstrategie. Tijd om aan de slag te gaan dus!
Er zijn twee factoren die invloed hebben op waar Google jouw advertentie plaatst: je biedstrategie en je kwaliteitsscore. Maar, wat is deze score precies? De kwaliteitsscore van jouw advertentie is in feite hoe goed Google jouw pagina vindt, ten opzichte van de zoekopdracht van een klant. Zo wordt er gekeken naar de aanwezigheid van de zoekterm op de pagina en in je advertentie, maar ook naar historische gegevens zoals je CTR (Click Through Ratio) en je verdere advertentiegeschiedenis en diens successen.
Je kwaliteitsscore bij adverteren op Google is enorm belangrijk, want jij wil zo goedkoop zo’n hoog mogelijke positie in Google behalen. Als jij een hoge score hebt, betekent het dat je minder hoeft te betalen bij je CPC (Cost per Click). Deze score ligt altijd tussen de 1-10. Scoor jij een 7 of hoger, dan betaal je geen extra kosten en geniet je zelfs van een lagere prijs dan concurrenten. Scoor je hier onder, dan vraagt Google voor een hogere prijs om op de gewilde plek te komen staan.
Baktotaal Bouwhuis is al geruime tijd klant bij Traffic Today en is mede door slim te adverteren op Google groot geworden. Benieuwd hoe? Dat zie je in deze video en in de case.
Is performance marketing een term die bij jouw bedrijf fanatiek gebruikt wordt? Het is geen probleem om SEA hier ook onderdeel van te maken. Het meeste rendement behaal je met adverteren op Google namelijk ook door heldere KPI’s te stellen. Na een 0-meting te doen, kun je deze doelstellingen formuleren. Uit deze 0-meting haal je je huidige status; door te kijken waar je naartoe wilt, is het formuleren van je KPI’s geen probleem. Door een rake strategie hierom te vormen, werk je gemakkelijk naar een hoog rendement. We geven een paar voorbeelden van KPI’s die jij kunt hanteren:
Remarketing speelt in op de kunst van herhaling. Je herkent het vast: je zoekt online naar een product en vindt dit product vervolgens terug in je reclames op social media. Hierdoor word je herinnerd aan het product, waardoor je sneller tot actie overgaat. Met SEA is dit ook gemakkelijk te realiseren: door slim te targeten, adverteer jij op een doelgroep die voorheen al geïnteresseerd is gebleken in jouw product, misschien die zelfs al op jouw website zijn geweest. De tekst van jouw advertentie springt hier natuurlijk ook op in: door te activeren, zorg jij ervoor dat een potentiële klant jou kiest als specialist!
Je zoekwoorden formuleren is misschien wel het belangrijkste onderdeel van adverteren op Google. Hiermee bepaal je waarop je gevonden wilt worden en dus waar je jouw budget in stopt. Het is belangrijk dat je adverteert op exacte zoekwoorden, aangezien het wel of niet toevoegen van een spatie al verschil kan maken. Daarnaast is het belangrijk om te adverteren op verschillende doelgroepen, die ook weer aparte zoektermen gebruiken.
Gelukkig hoeft het niet moeilijk te zijn om deze zoekwoorden te vinden. Eerder benoemden we de koppeling met Google Analytics al. Deze kan van goede hulp zijn, omdat het onder andere een overzicht creëert van welke termen je websitebezoekers gebruiken om op jouw website te geraken. Maar, programma’s zoals Semrush en Ahrefs raden we ook aan: deze laten het algemene zoekvolume in een bepaalde regio zien. Door deze zoekwoorden te gebruiken in je advertenties, weet je dus ongeveer hoeveel mensen dit gaan zien.
De insteek van de wijze waarop je gaat adverteren op Google, heeft grote invloed op hoe deze uiteindelijk gaan scoren. Zo zijn er verschillende campagnebenaderingen, die allen andere resultaten zullen boeken. De verschillen hierin zitten in hoe exact je te werk gaat.
Om succesvol te kunnen adverteren op Google, moet je weten wat je doelgroep is. Hiervoor voer je een doelgroeponderzoek uit: je kijkt naar demografische gegevens en creëert zo nodig een persona. Door je doelgroep duidelijk op papier te zetten, weet jij ook hoe jij jezelf kunt positioneren. Je doelstellingen formuleren wordt makkelijker, aangezien het duidelijker is wat je doelgroep wil en dus hoe jij als bedrijf kunt groeien. Het is belangrijk om je doelgroep niet alleen in gedachte te houden bij adverteren op Google, maar ook bij alle andere uitingen die je met je bedrijf doet. Zo creëer jij een sterke band met je doelgroep, wat uiteindelijk leidt tot binding.
Waarom is het bepalen van je doelgroep belangrijk bij adverteren op Google? Nou, niet iedereen hoeft je advertenties zien: het meeste resultaat behaal je uit de advertenties die vertoond worden aan je doelgroep. Gelukkig heb je SEA zelf de touwtjes in handen over wie je advertenties zien: via je Ad-manager vul je namelijk in wie jouw advertenties te zien krijgt. Richt jij je op meerdere doelgroepen, zorg er dan ook voor dat je verschillende targets aanmaakt. Targeting is erg handig, omdat het niet alleen verschil aanbrengt in de tekst van je advertentie, maar ook in de advertentiesoort. Zo zal voor een jongere doelgroep display advertising beter werken dan voor een oudere, omdat zij meer gebruik maken van het internet.
Nadat je deze vragen beantwoord hebt, kun je dit gemakkelijk omgieten in een campagnestructuur. Via je Google Ad-manager beheer je verschillende campagnes gemakkelijk, en vul je de antwoorden op deze vragen als het ware in. Door verschillende campagnegroepen aan te maken is het voor jou overzichtelijk welke handeling wat voor resultaat boekt: de successen van je ene campagne zet je dus gemakkelijk door in een andere.
Voordat je gaat beginnen met adverteren op Google, is het belangrijk dat je handelt vanuit een sterke SEA strategie. Eerder benoemden we de essentie van de juiste zoekwoorden al, maar met alleen deze woorden ben je er nog niet. Er moeten andere vragen beantwoord worden, die altezamen een strategie creëren die de basis vormt waarmee jij de markt gaat veroveren. De meest belangrijke vragen stellen we voor je!
Wat is een realistisch budget? Binnen Google krijg je te maken met verschillende biedstrategieën. Deze gaan elk anders om met je budget, waardoor je een goede overweging moet maken van hoeveel budget je in totaal tegen SEA aan wilt gooien. Natuurlijk betekent een hoger budget een hoger resultaat, maar geld investeren in andere diensten is ook aan te raden.
Wat doet de concurrentie? In je concurrentieanalyse kijken we naar het gedrag van je concurrenten. Dit is belangrijk om mee te nemen, omdat je een unieke positie in wilt nemen. Natuurlijk is het goed om de concurrentie op belangrijke zoekwoorden aan te gaan, maar probeer je ook te richten op andere zoekwoorden waarmee je makkelijker bovenaan verschijnt.
Kan ik andere diensten combineren? Omdat je met adverteren op Google bovenaan de zoekresultaten van Google verschijnt, is het een erg geschikte dienst om crossmediaal in te zetten. In je strategie onderzoek je de mogelijkheden hiervan: je kijkt ten eerste welke andere diensten je in wilt zetten en daarna hoe je deze met elkaar kunt verbinden. Link bijvoorbeeld naar een pagina waar je socials op te vinden zijn, zodat deze ook voordeel ervaren van je advertenties in Google.
Waarom adverteren op Google een effectieve dienst is weet je ondertussen, maar hoe je de correcte uitvoering hiervan kan bewerkstelligen is nog niet helemaal duidelijk. Adverteren op Google bij Traffic Today is de meest geschikte manier om dit te doen. Wij begrijpen maar al te goed hoe belangrijk Google is voor een bedrijf, maar ook wat Google wil zien van een bedrijf. Succesvol inspringen op de wens van klanten binnen Google is voor ons dus ook geen enkel probleem: hiermee zijn we door de jaren heen zelfs al behoorlijk succesvol gebleken.
Bij ons ligt de nadruk niet alleen op jouw doelstellingen, maar ook op de manier hoe we hier naartoe werken. We vinden het belangrijk dat jouw advertenties geen herhaalde succesformule worden, maar dat ze écht een representatie van jouw bedrijf zijn. Om dit tot leven te laten komen, leren we je eerst graag goed kennen. Zo weten we wat jouw bedrijfsfilosofie is en kunnen we beter handelen hieruit. Klinkt dit jou als muziek in de oren? Mooi, dan gaan we graag een samenwerking met je aan. Neem nu contact op met één van onze Ads-specialisten en vraag direct een ads scan aan.
Om goede analyses te kunnen maken van ontwikkelingen binnen de markt, besparen we niet op tooling. Door omnichannels slim in te zetten, kunnen we helder in kaart brengen welke kansen er liggen. Met behulp van tools als Trueclicks en Google Data Studio weten we bijvoorbeeld welke gaten organische zoekmachineoptimalisatie (SEO) achterlaat en hoe we deze vervolgens kunnen vullen met zoekmachine adverteren. Om dit te realiseren kijken we via tools als Ahrefs en Semrush naar de juiste zoekwoorden en gebruiken we Google Analytics om jouw doelgroep te analyseren. Hiermee creëren we de juiste ads voor jou!
De termen SEO en SEA lijken veel op elkaar: niet alleen qua naam, maar ook qua uiteindelijk resultaat. Het doel is bij beiden om zo hoog mogelijk in Google te komen. Het verschil tussen de twee is de aanpak: waar je bij adverteren op Google betaalt om bovenaan te verschijnen, is dat bij zoekmachine optimalisatie niet het geval. Hierbij pas je je website aan naar de factoren die Google meeneemt om een positie te geven aan een website. Deze dienst is dus in principe kostenvrij, maar biedt ook geen garantie tot resultaat.
De Google Ads campagne wordt ingesteld op basis van zoekwoorden die voor jouw business relevant zijn. Wanneer iemand een zoekwoord intypt op Google verschijnt jouw advertentie. Je betaalt alleen als iemand op je advertentie klikt.
De kosten van het uitbesteden van adverteren op Google is afhankelijk van de werkzaamheden die wij gaan uitvoeren. Wij kunnen zowel ondersteunende werkzaamheden uitvoeren als de online strategie voeren. Adverteren op Google is een continu proces, waarin we maandelijks werkzaamheden voor moeten uitvoeren om het hoogste rendement te behalen. Wij werken voor klanten met een marketingbudget van minimaal €1250 per maand. Plan een vrijblijvend adviesgesprek in met onze adviseur over de kosten.
Adverteren op Google heeft als doel om snel en eenvoudig de doelgroep te bereiken door bovenaan in de zoekresultaten te verschijnen. Je kiest hiervoor als je direct meer bezoekers naar je website en meer omzet wil genereren.
Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Roderick heeft je vraag ontvangen!
We maken graag tijd voor je vrij. Roderick of één van z’n collega’s neemt zo snel mogelijk contact met je op.
Mocht je niet op Roderick willen wachten, bel ons dan direct op 0570 – 217 214. Je krijgt dan gelijk één van onze specialisten aan de telefoon.
Of lees verder en verdiep je alvast in de methodes om je website hoger in Google te krijgen: