Blog - 15 mei 2019

3 min leestijd

Waarom je online en offline marketing combineren?

Geschreven doorEva Onze ervaren Content Marketeer | Head of Content

Wanneer je online en offline marketing combineert kan dit impact hebben op de effectiviteit van beide kanalen. Er hoeft namelijk geen strijd te zijn tussen beide marketingstrategieën, een samenvoeging leidt vaak het het beste resultaat. In dit blog vertel ik je waarom en hoe je online en offline marketinginspanningen kunt combineren.

Verschillende soorten online en offline marketing

Online marketing

Offline marketing

  • Print
  • Tv en radio adverteren
  • Mond tot mond
  • Sponsorship
  • Lezingen
  • Beurzen

Dit is geen complete lijst, maar geeft je een beetje een idee. Hoewel we in een online wereld leven is niet iedereen groot fan van het internet. Vaak gaan we ervan uit dat iedereen zich tot het internet wendt als er belangrijke informatie zoals nieuws, trends of entertainment nodig is, maar dit is niet het geval. Vandaag de dag zijn er zeven primaire generaties:

  • Stille generatie (1925-1940)
  • Babyboomers (1941-1955)
  • Generatie X (1956-1970)
  • Pragmatische generatie (1971-1985)
  • Generatie Y (Millennials) (1996-2000)
  • Generatie Z (2001-2015)
  • Generatie Alpha (2016-2030)

Vier van deze generaties waren er al lang voordat het internet zijn intrede deed. Sommige van deze generaties zijn nog steeds into kranten, tv, radio en andere offline kanalen. Nog meer overtuiging nodig? Ik zet graag wat voordelen voor je op een rijtje.

De voordelen van online en offline marketing combineren

Hoewel digitale marketing enorm veel voordelen biedt, is het van belang ook de voordelen van offline marketing niet te vergeten. De perfecte strategie is een strategie die zowel online als offline marketingmethoden combineert. Er zijn een aantal voordelen om dit te doen.

Betere brand awareness

Marketing gaat over exposure. Hoewel marketing je kan helpen een breed publiek te bereiken, als je het combineert met offline marketing dan helpt het je ook die mensen te bereiken die je online niet bereikt.

Onthoud dat exposure belangrijk is in sales en marketing. Het helpt je om een groter netwerk op te bouwen en mensen te bereiken die niet eens van jouw bestaan afwisten.

Verhoogt je geloofwaardigheid

Dit is een van mijn favoriete voordelen. Ik ben er vrij zeker van dat het winnen van het vertrouwen van de consument een van de grootste uitdagingen is om zaken te doen. Het combineren van online en offline marketing helpt marketeers deze uitdaging aan te gaan.

Heb je veel vertrouwen in een bedrijf dat niet eens een website heeft? Ik ook niet! Als een klant offline over jouw bedrijf hoort en online gaat om een ​​schat aan informatie over jouw bedrijf te vinden (geweldige website, geweldige online reviews, enz.), verhoogt de combinatie van je offline en online marketing jouw bekendheid en geloofwaardigheid.

Concurrentievoordeel

Kijk om je heen! Je ziet waarschijnlijk je concurrentie op Google, sociale media en andere online kanalen. Hoe vaak zie je je concurrenten verkopen op tv, radio of direct mail? In de meeste gevallen is het antwoord heel weinig. Het combineren van online en offline marketing kan je absoluut een voorsprong geven op je concurrentie.

Tips om online en offline te combineren

Nadat we dieper zijn ingegaan op de voordelen van het combineren van online en offline marketing, is het tijd om eens te kijken hoe je dit kunt doen. Hier zijn enkele eenvoudige manieren om te beginnen met het combineren van je online en offline marketing.

1. Zet online call to actions (CTA’s) op al je geprinte marketing materialen

Je direct mail en gedrukte advertenties kunnen je offline lezers overtuigen online actie te ondernemen. Goede call to actions zijn een must voor zowel je online als offline marketinginspanningen.
Hier zijn verschillende call to action voorbeelden om offline mensen online te laten gaan.

  • Vraag mensen om een ​​QR-code te scannen om een aankoop te doen of een afspraak in te plannen.
  • Voer een online wedstrijd vanuit je offline campagne door mensen aan te moedigen sociale berichten te creëren met een specifieke hashtags. De beste post wint de wedstrijd.
  • Bied een special aan mensen die een specifieke URL bezoeken.

2. Creëer een “wordt vervolgd campagne”

Start een verhaal offline en vervolg het verhaal op een online kanaal. Als mensen de rest van het verhaal willen hebben, hebben ze geen andere keus dan online te gaan. Waar moet je mensen naartoe sturen? Je website, sociale media-pagina’s, YouTube-kanaal, blog, etc.

3. Betrek je social media volgers in je volgende offline campagne

Om je marketing en engagement rate een extra kick te geven, laat je volgers bijdragen aan ideeën voor je volgende printcampagne, wedstrijd of evenement. De meeste social mediaplatform bieden poll- en quiz-opties die je kunnen helpen inzichten van je volgers te verzamelen.

4. Get creative

Je hebt een paar ideeën gekregen maar de invulling ervan heb je helemaal zelf in de hand.
Wanneer je een campagne opzet stel jezelf dan de vraag hoe je verkeer kan genereren van offline naar online of vice versa en hoe het de impact van je campagne zal versterken. Het combineren van zowel online als offline marketingtechnieken is een van de gemakkelijkste beslissingen die je kunt nemen voor jouw bloeiende bedrijf.

Zodra je besluit om je online en offline marketing te combineren, moet je ervoor zorgen dat je jouw resultaten bijhoudt. Hiermee kun je voortdurend testen om jouw resultaten te verbeteren. Heb je een vraag over het combineren van je online en offline marketing? Neem gerust contact met ons op!

cta-employee-particles
Eva staat voor je klaar!
Heb je een vraag?

Welke invloed heeft online sentiment op jouw bedrijfsresultaten?

Vorige blog

Internationale marketplaces: dit moet je weten

Volgende blog
Contactformulier

Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.