Benieuwd naar de successen die we behaald hebben met onze klanten? Laat je inspireren.
We ontvangen vaak vragen over de juiste afmetingen voor social media berichten en advertenties. Dit is begrijpelijk, want met het groeiende aantal beschikbare plaatsingen en kanalen is het belangrijk om je content daarop af te stemmen. In dit blog behandelen we zowel beste afmetingen voor organische berichten , als de afmetingen die het meest effectief zijn bij het creëren van betaalde berichten.
Bij het creëren van social media posts is het belangrijk om rekening te houden met specifieke dimensies, zodat alle inhoud goed leesbaar blijft. Socialmediakanalen kunnen namelijk profielfoto’s, titels of knoppen weergeven die de tekst of afbeeldingen in het ontwerp kunnen overlappen. Daarom is het essentieel om te werken binnen de zogenaamde ‘safe zone’ om ervoor te zorgen dat belangrijke inhoud niet wordt afgekapt of onleesbaar wordt.
Organische Instagram berichten en betaalde Instagram berichten hebben verschillende afmetingen waarmee je rekening moet houden om ervoor te zorgen dat je content opvallend en professioneel wordt weergegeven.
Voor organische Instagram berichten raden onze social media specialisten aan om verticale afbeeldingen te gebruiken. Verticale afbeeldingen vullen het scherm van een smartphone volledig, waardoor ze meer ruimte innemen en de aandacht van de kijker trekken.
Organische Facebook berichten en betaalde Facebook berichten hebben verschillende afmetingen waarmee je rekening moet houden om ervoor te zorgen dat je content opvallend en professioneel wordt weergegeven.
Carrousel posts op Facebook zijn specifiek ontworpen voor advertenties. Dus, als je een organisch bericht plaatst op Facebook, kun je, in tegenstelling tot Instagram, geen carrouselindeling gebruiken. Voor stories op Facebook gelden dezelfde ‘Safe zones’ als bij Instagram.
LinkedIn is het ideale kanaal voor het bereiken van de zakelijke markt met blogs, whitepapers, events en het verzamelen van leads. Bij het adverteren op LinkedIn wordt het aanbevolen om te kiezen voor een vierkante of horizontale beeldverhouding.
Bij het maken van content voor Pinterest is het belangrijk om rekening te houden met de juiste afmetingen om ervoor te zorgen dat je pins er optimaal uitzien. Verticale afbeeldingen hebben de voorkeur, omdat ze meer zichtbaarheid krijgen in de feed van gebruikers.
Bij adverteren op Pinterest is een verticale beeldverhouding ideaal voor reguliere advertenties. Voor carrousel advertenties kun je zowel verticale als vierkante afbeeldingen gebruiken, wij raden je aan om verticale carrousel ads in te zetten via Pinterest.
Op TikTok wordt alle content altijd op volledig scherm bekeken, wat zorgt voor een meeslepende en overzichtelijke gebruikerservaring. Dit maakt het aanbevolen formaat binnen dit platform des te eenvoudiger. Echter, is het op TikTok wel van belang om bij het ontwerpen van de content rekening te houden met de aangegeven ‘safe zones’ om ervoor te zorgen dat je inhoud goed leesbaar blijft.
Net als op TikTok wordt content op Snapchat altijd op volledig scherm bekeken. Het is echter belangrijk om op te merken dat Snapchat ook de mogelijkheid biedt om afbeeldingen te adverteren, die worden omgezet naar een video van 5 seconden.
Social media is een ideaal kanaal voor het vergroten van je merkbekendheid, verkeer naar je website genereren of een betere interactie met je doelgroep opbouwen. Onze socialmediaspecialisten staan voor je klaar bij het opstellen van een efficiënte socialmediastrategie. Heb je hulp of advies nodig op het gebied van social media? Neem vrijblijvend contact met ons op!