Benieuwd naar de successen die we behaald hebben met onze klanten? Laat je inspireren.
Wil jij je vindbaarheid in Google verbeteren?
Met een hoge vindbaarheid binnen Google bereik jij gemakkelijk veel potentiële klanten. Een hoge positie is namelijk de manier om jezelf voor te stellen. Wanneer er wordt gezocht naar een dienst relevant aan jouw bedrijf, verschijn je direct.
Traffic Today is dé partner die jou helpt je vindbaarheid op Google te verbeteren. Met rake analyses vormen we een sterke strategie, die we vervolgens met precisie uitvoeren. Dit alles doen we middels een transparante samenwerking waarin jij centraal staat. Enthousiast? Kom in contact, dan bespreken we de mogelijkheden!
Het belang van je vindbaarheid in Google is gemakkelijk weer te geven. Ga maar eens na: als jij iets op zoekt op Google, hoe vaak beland je dan op de tweede pagina? Het antwoord zal in vrijwel elk geval “nooit” zijn. Als bedrijf is het dus ook erg belangrijk dat je hier niet belandt. Door je vindbaarheid binnen Google te verbeteren, bereik je potentiële klanten gemakkelijker. Niemand hoeft dus nog langer die tweede pagina van Google te bezoeken om jou te vinden!
Traffic Today helpt jou graag met een betere vindbaarheid in Google. Er zijn veel trucjes uit te voeren die invloed hebben op jouw vindbaarheid in Google, maar die trucjes moeten wel correct uitgevoerd worden. Google heeft namelijk verschillende factoren die meespelen voor het bepalen van jouw positie. Hierbij kun je denken aan zoekwoordengebruik, maar ook veel technische aspecten. Onze marketeers weten precies hoe ze succesvol inspelen op deze factoren en doen dit ook maar wat graag voor jou! Ben je benieuwd hoe? Vul het contactformulier in, zodat we zo snel mogelijk met je in contact kunnen komen.
Traffic Today is jouw partner! Wij voeren grondige analyses uit, waarop we een strategie baseren die we graag voor jou omzetten in mooie resultaten die passen bij jouw doelstellingen. Klinkt dit jou als muziek in de oren? Vul dan het contactformulier in, zodat we zo snel mogelijk contact met je op kunnen nemen.
Het grote voordeel aan je Google vindbaarheid is dat je er erg veel invloed op hebt. Er zijn namelijk vele onderdelen die invloed hebben op jouw positie binnen deze zoekmachine. Traffic Today weet precies welke onderdelen dit zijn en veranderen deze onderdelen graag in een succesvolle marketingstrategie voor jouw bedrijf. De volgende onderdelen worden te allen tijde naar gekeken:
Wil jij weten hoe je momenteel scoort op het gebied van SEO? Laat ons een vrijblijvende SEO scan uitvoeren!
Een up-to-date sitemap is essentieel voor zoekmachines om jouw website effectief te crawlen en indexeren. Het helpt bij het signaleren van nieuwe content en het identificeren van eventuele problemen met bestaande pagina’s.
Google Mijn Bedrijf helpt je om lokale vindbaarheid te verbeteren. Het volledig invullen van je profiel met nauwkeurige informatie, zoals adres, openingstijden en foto’s, vergroot de kans dat je bedrijf verschijnt in lokale zoekresultaten.
Het regelmatig vernieuwen van content houdt je website relevant en laat zoekmachines zien dat je actief bent. Dit kan door middel van nieuwe blogposts, updates van bestaande pagina’s of het toevoegen van nieuwe producten of diensten. In 2024 is de zoekwoorddichtheid minder belangrijk geworden dan de kwaliteit van de content.
Core updates van Google hebben een grote impact hebben op de zoekresultaten. Het is belangrijk om deze updates, zoals die van maart 2024, op te volgen en indien nodig je SEO-strategie aan te passen om te voldoen aan de nieuwe richtlijnen van Google.
Een gezond linkprofiel kenmerkt zich door een perfecte combinatie tussen linkjes op domeinen met verschillende linkbuilding scores. Door aandacht te besteden aan je Domain Authority en Trustflow, neemt de kans toe op betere vindbaarheid.
Interne linkbuilding is een andere methode om de autoriteit van je pagina’s te verdelen. Het helpt je om zoekmachines de structuur van je website te begrijpen en onderscheid te maken tussen categorieën en subcategorieën.
Google waardeert pagina’s met een groot productaanbod binnen een categorie, omdat dit gebruikers meer keuzemogelijkheden biedt en een uitgebreider overzicht van de relevante content geeft. De kans dat men een keuze kan maken tussen een tweetal DAB radio’s, is vele malen kleiner dan wanneer er tientallen varianten zichtbaar zijn.
Het toevoegen van unieke visuals, zoals eigen infographics, kan de gebruikerservaring verbeteren en je onderscheiden van concurrenten. Zorg ervoor dat je deze visuals voorziet van juiste alt tags om zoekmachines deze afbeeldingen op te laten nemen bij Google images.
Breadcrumbs helpen niet alleen gebruikers bij het navigeren op je website, maar ook zoekmachines begrijpen beter de hiërarchie en structuur van je pagina’s, wat weer een positief effect heeft op indexering en ranking.
Het grote voordeel van wanneer je je Google vindbaarheid laat verbeteren door een marketing agency zoals Traffic Today, is dat je niet alleen kijkt naar een strategie. We hebben veel verschillende marketeers in huis, waardoor de uitvoering van je strategie ook geen enkel probleem is. Zo voeren we veel verschillende diensten voor je uit, die invloed hebben op jouw vindbaarheid in Google. Voorbeelden van deze diensten zijn:
Het verbeteren van je vindbaarheid binnen Google is een continu proces. Google zit namelijk zelf niet stil, aangezien ze constant proberen het beste te bieden voor hun gebruikers. Het is dus ook belangrijk om hier actief op in te spelen. De resultaten van je aanpassingen zijn niet direct zichtbaar: Google heeft een tijdje nodig om de verandering op jouw webpagina te indexeren en het effect hiervan te bepalen.
De kosten van het verbeteren van je vindbaarheid zijn variabel. Het ligt er namelijk maar net aan welke diensten jij wilt inzetten en hoeveel budget je hier tegenover wilt zetten. Natuurlijk heeft een hoger budget een beter resultaat, maar blindelings geld tegen jouw positie aangooien is niet hoe je het moet doen. Door je acties te onderbouwen met een sterke strategie zorg jij ervoor dat je het meeste uit je investering haalt.
Nee! Hoewel Google een gigant is op het gebied van internetzoekmachines, is het niet de enige. Google neemt zo’n 97% van het totale internetverkeer in beslag. Het klinkt misschien alsof het hierdoor overbodig is om je op die andere 3% te focussen, maar dat is niet helemaal waar. We nemen Bing als voorbeeld: door hun samenwerking met Microsoft is Bing Ads een hele interessante kans voor marketeers. Ook binnen Google zijn er nog verschillende services die helpen je vindbaarheid te verbeteren. Zo adverteer je niet alleen door middel van SEA, maar richt je je ook op YouTube Adverteren en Display Advertising.
Je hoort nu alleen maar wat je wel moet doen voor een goede vindbaarheid in Google, waardoor het verleidelijk is om direct aan de slag te gaan. Toch is het ook goed om de don’ts te benoemen, want sommige handelingen kunnen erg veel schade aanrichten aan je vindbaarheid. Zo raden we af om zo maar te beginnen met schrijven: zorg ervoor dat je eerst een goed zoekwoordenonderzoek hebt gedaan. Hetzelfde geldt voor het implementeren van linkjes: ook hiervoor is een strategie nodig, omdat niet alles met elk onderwerp te maken heeft. Ook moet je voorkomen dat Google je website als spam ervaart: hierdoor wordt het namelijk vrijwel onmogelijk om te indexeren.
We geven je graag een paar tips om je te helpen je vindbaarheid in Google te verbeteren!
Wil jij je vindbaarheid in Google testen? Traffic Today heeft de juiste tools in huis om dit succesvol te doen. Zo kijken we naar jouw huidige marktpositie, want waar ranken jouw huidige pagina’s momenteel? Wat werkt wel en wat juist niet? Door antwoord te geven op deze vragen, runnen we een succesvolle test op het gebied van jouw vindbaarheid in Google.
Uiteraard laten we deze gegevens niet onbenut! We hebben een breed team met veel verschillende marketeers, die maar al te graag voor jou aan de slag te gaan. Bij ons sta jij als klant centraal: we leveren een kritische blik, maar leveren te allen tijde vanuit jouw doelstellingen en vanuit jouw filosofie. Hiervoor is het belangrijk dat we elkaar goed kennen! Kom in contact, dan beginnen we onze samenwerking met een goede kop koffie.