Dit is hoe we het doen

SEA uitbesteden

Wil je direct meer verkeer naar jouw website? Kies dan voor SEA uitbesteden aan Traffic Today. Dit vormt een mooie aanvulling op de reguliere marketingactiviteiten die je onderneemt om in the picture te komen van je doelgroep. Google Ads en Microsoft Ads zijn tools waar je écht waar krijgt voor iedere euro die je erin stopt. Mits je er goed mee om weet te gaan natuurlijk. Dat is een zekerheid als je kiest voor SEA uitbesteden bij Traffic Today. Ben je nieuwsgierig geworden naar de mogelijkheden? Op deze pagina nemen we je mee naar waar we toe in staat zijn.

Vraag het Wilco Onze ervaren Senior Advertising Marketeer | Head of Advertising
Bas
Dit zijn de

Voordelen van SEA uitbesteden

  • Direct resultaat
  • Je hebt zelf meer tijd voor andere werkzaamheden
  • Altijd inzicht in de resultaten
  • Je hoeft zelf geen SEA-expert in huis te halen
  • Je haalt alles uit je advertentiebudget
  • Ervaren SEA-marketeers werken aan je campagne

SEA marketing uitbesteden

Zoekmachine Adverteren, zoals SEA marketing uitbesteden ook wel genoemd wordt, heeft als belangrijkste kenmerk dat het maar weinig tijd nodig heeft om effect te genereren. Daarmee biedt SEA een perfecte handreiking aan ondernemingen die net begonnen zijn en hun eerste conversies willen binnenhalen.

Overigens is SEA marketing niet alleen doeltreffend voor bedrijven die nog in de kinderschoenen staan. SEA uitbesteden kan ook een passende aanvulling zijn op het bestaande verkeer door het bezoekersaantal een vlucht te laten nemen. Elke SEA specialist houdt de dashboards van je campagnes nauwlettend in de gaten, zodat er zorgvuldig wordt omgegaan met elke euro die wordt uitgegeven.

Gratis Ads scan

  • *Wil je liever niet je Ads ID delen? Dan kijken we live mee in jouw account.
Vraag gratis ads scan aan!

Gratis inzicht krijgen in de prestaties van je advertenties in Google? Vul hier je Ads ID in en we gaan voor je aan de slag!

Resultaten

ROAS
CPC
Kwaliteitsscore
Conversies

Hoe werkt SEA uitbesteden?

Zoekmachine Adverteren, zoals SEA marketing uitbesteden ook wel genoemd wordt, heeft als belangrijkste kenmerk dat het maar weinig tijd nodig heeft om effect te genereren. Daarmee is SEA de perfecte oplossing voor ondernemingen die net begonnen zijn en hun eerste conversies willen binnenhalen.

Overigens is SEA marketing niet alleen doeltreffend voor bedrijven die nog in de kinderschoenen staan. SEA uitbesteden kan ook een passende aanvulling zijn op het bestaande verkeer door het bezoekersaantal een vlucht te laten nemen. Elke SEA specialist houdt de dashboards van je campagnes nauwlettend in de gaten, zodat er zorgvuldig wordt omgegaan met elke euro die wordt uitgegeven.

💰 Wat kost SEA uitbesteden?

De kosten van het uitbesteden van zoekmachine adverteren zijn afhankelijk van de werkzaamheden die wij gaan uitvoeren. Wij werken voor klanten met een marketingbudget van minimaal €1250 per maand. Ben je benieuwd welk budget het beste past bij jouw doelstellingen? Plan een vrijblijvend adviesgesprek in met onze adviseur over de kosten.

❓ Wat wordt er verstaan onder SEA uitbesteden?

Onder SEA uitbesteden vallen alle werkzaamheden die te maken hebben met het adverteren via de zoekmachines en via marketplaces. Deze werkzaamheden kan je uitbesteden aan een gespecialiseerd online marketing bureau, zoals Traffic Today. Naast dat we zelf aan de knoppen kunnen zitten, houden we ons ook bezig met de gehele SEA strategie.

🔜 Wat kan je verwachten van SEA uitbesteden?

Als je jouw SEA-werkzaamheden wilt uitbesteden aan Traffic Today dan maken wij een plan op maat. Wij kijken naar jouw wensen en behoeften en vertalen dit naar een passende strategie. Wij houden van duurzame relaties, dus we kijken niet alleen naar hoe we op korte termijn succes kunnen halen, maar ook op lange termijn. Zo kan je pas echt het verschil maken.

Natuurlijk houden we je graag op de hoogte van alle werkzaamheden en ontwikkelingen. Via fysieke of digitale meetings houden we periodiek contact. Tussentijds kan je ons altijd telefonisch of per mail bereiken. Ook is het mogelijk om te kiezen voor detachering. Dit houdt in dat een SEA-specialist periodiek bij jou op kantoor werkt. De keuze is aan jou!

🤔 Waarom is het een aanrader om SEA uit te besteden?

Er zijn verschillende voordelen voor SEA uitbesteden. De eerste reden is dat wanneer je jouw SEA uitbesteedt aan Traffic Today, jouw campagnes in handen komen te liggen van specialisten die precies weten wat ze doen. Hierdoor wordt jouw budget altijd zo slim mogelijk ingezet, omdat onze specialisten beschikken over een flinke dosis kennis en ervaring. Een ander groot voordeel van SEA uitbesteden is dat jij je hierdoor zelf weer kan focussen op andere taken.

Wat valt er onder SEA?

Er zijn meerdere manieren waarop Zoekmachine Adverteren ingezet kan worden. Als we het bij Traffic Today hebben SEA campagnes, dan gaat het over:

  • Google Ads: als je in Google een term invult in Google dan verschijnen er verschillende resultaten. Boven de organische resultaten verschijnen er een aantal betaalde resultaten. Doordat dit bovenaan de resultaten staat valt dit extra op en is dus de kans groot dat er veel mensen naar jouw website gaan. Bepaal dus de zoektermen, stel een budget vast, maak een advertentie en meet vervolgens de behaalde resultaten.
  • Google Shopping: het Shopping onderdeel in Google laat de producten zien van webwinkels. Via Google Shopping zorg je ervoor dat jouw producten ook getoond worden in de resultaten.
  • Display Advertising: visuele advertenties vallen extra op. Daarom is Display Advertising een slimme manier om in te zetten. Via een banner trekt jouw advertentie volop de aandacht.
  • Marktplaats Admarkt: wil je onder de aandacht komen via Marktplaats? Kies er dan voor om te adverteren via de Marktplaats Admarkt.
  • Microsoft Ads: Microsoft Ads is het alternatief voor Google Ads en wordt gekenmerkt door lagere biedingstarieven en een andere doelgroep. Microsoft Ads was eerder ook wel bekend als Bing Ads.
SEA uitbesteden

EXPERTISE

Whitepaper over Ads

Kies je voor SEA uitbesteden bij Traffic Today, dan is het wel zo fijn om te weten wat we precies voor je gaan doen. In deze whitepaper krijg je meer inzicht in het hoe en waarom het weer van invloed is op jouw advertenties.

Stappenplan bij SEA uitbesteden

Het mooie aan marketing bij Traffic Today, is het feit dat we nooit een vaste aanpak hanteren. Ervaring heeft ons namelijk geleerd dat er geen tactiek bestaat die van toepassing is op alle verschillende sectoren waar we actief in zijn. Wat we je alvast wel op een briefje kunnen geven bij het SEA uitbesteden bij Traffic Today, is dat er wel bepaalde richtlijnen bestaan die we keer op keer opvolgen om fantastische resultaten voor onze klanten na te jagen. Het SEA uitbesteden aan Traffic Today zal er grofweg dan ook als volgt uit komen te zien:

stap 1

1. Doel bepalen

Eerst gaan we samen met jou na welke doelstellingen jij voor ogen hebt. Natuurlijk wil je meer leads of klanten binnenharken, maar beter is het om je doel specifieker te maken. Downloads van whitepapers, winkelbezoeken of verkeer: het zijn stuk voor stuk doelen.

stap 2

2. Klantenbehoeften

Vraag je af waar je klanten naar op zoek zijn. Begeeft de potentiële klant zich in de zoekmachine om een oplossing te vinden, zoekt hij of zij kwaliteit of informatie of is diegene op koopjesjacht?

stap 3

3. Structuur aanbrengen

De doel- en klantbepaling wordt rap opgevolgd door het aanbrengen van structuur in het Ads account. Gemakkelijker wordt het zo voor onze Ads marketeers om overzicht te bewaren en te bestuderen waar snelle optimalisaties zich aandienen.

stap 4

4. Doelgroep bedienen

Targeten op de doelgroep is de volgende te nemen horde. Een man die op zoek is naar kleding, zoekt nog niet direct een jurk. Factoren die we hierbij instellen zijn locatie, leeftijd en geslacht.

stap 5

5. Optimalisatie

Advertenties in Google Ads en Microsoft Ads kun je vergelijken met die je op televisie ziet. De ads die het meeste opvallen, blijven het beste hangen in het geheugen van de bezoeker. Na het inrichten van de advertenties, bekijken we of de CTA’s en tijdstippen van weergave nog goed aansluiten op het doel.

Verschillende biedstrategieën

Als je SEA wilt uitbesteden dan zijn er verschillende biedstrategieën waar je voor kan kiezen. Binnen Google Ads zijn er acht biedstrategieën waar je uit kan kiezen, namelijk:

  • Handmatige CPC
  • Verbeterde CPC
  • Doelvertoningspercentage
  • Klikken maximaliseren
  • Conversies maximaliseren
  • Conversiewaarde maximaliseren
  • Doel CPA
  • Doel ROAS

Het verschilt per situatie welke biedstrategie wij adviseren of uitvoeren. Als je hier meer over wilt weten dan kun je altijd contact met ons opnemen.

Contactformulier

Vul onderstaand formulier in en we nemen binnen één werkdag contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

SEA uitbesteden VS SEA zelf oppakken

Bedrijven die nog geen ervaring hebben met SEA uitbesteden, vinden het soms lastig om te bepalen of het iets is voor hun. Dit is compleet logisch, aangezien je niet weet wat je kunt verwachten. Bij Traffic Today merken we dat de klanten die kiezen voor SEA uitbesteden inzetten op een langdurige relatie. Ons expertise en de ontzorging zorgt ervoor dat de campagnes succesvol kunnen draaien.

Het grote voordeel van SEA uitbesteden aan een bureau als Traffic Today is dat je zelf geen Advertising Marketeer hoeft aan te nemen. Bovendien werken onze SEA specialisten dagelijks voor verschillende klanten. Zo weten ze precies welke strategie voor welke branche werkt. Bovendien houden wij alle ontwikkelingen nauwlettend in de gaten. Hier spelen wij natuurlijk op in wanneer dit relevant is. Op deze manier kunnen we nog meer succes behalen.

 

Traffic Today: jouw specialist op het gebied van SEA uitbesteden

Wil je snel zichtbaar resultaat? Dan biedt SEA uitbesteden voor jou de uitkomst. Samen met jou stellen wij een passende strategie op. Van het opstellen van de advertenties tot aan het uitvoeren van biedingen: we pakken dit allemaal voor jou op. Daarnaast geldt dat we constant de ontwikkelingen van de campagnes in de gaten houden. Zo kunnen we waar nodig bijsturen om nog beter resultaat te bereiken.

Wil jij dus ook meer resultaat met jouw SEA campagnes? En wil je meer tijd overhouden voor andere werkzaamheden? Neem contact met ons op, wij vertellen je graag meer wat we voor jou kunnen betekenen als je kiest voor SEA uitbesteden.

Contactformulier

Vul onderstaand formulier in en we nemen binnen één werkdag contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.