Blog

Zomer marketing: 3 strategische tips

Geschreven door

Marthe Kamphuis

Online Marketeer

Gepubliceerd

24 juli 2018

Kennis

Het zonnetje schijnt, de terrassen zitten vol en het is korte broeken weer, het is volop zomer! De zomer is het ideale seizoen om aan de slag te gaan met online marketing. Waarom? Wij vertellen je er meer over!

Onze tactieken

Juist in de zomer is het belangrijk om het contact met je klanten te behouden. Een klant wordt namelijk loyaler als hij het hele jaar door in contact blijft met je, zeker met de positieve flow van de zomer. Pak je kans als jouw concurrentie op het strand ligt! We hebben drie tips op een rij gezet, hoe jij je deze zomermaanden strategisch te werk kunt gaan.

GO!

  • In de zomer wordt er veel gebruikgemaakt van mobiele apparaten. Zeker op vakantie worden de leuke vakantiefoto’s gedeeld op sociale media. Juist daar zit de doelgroep. Ontmoet jouw klanten op sociale media en zorg voor een goede contentstroom, zodat de klant ook met jou in aanraking komt in de zomer. Probeer wel een goede middenweg te kiezen, zodat je jouw doelgroep niet tot last bent.
  • Door de positieve sfeer is de zomer het ideale seizoen om meer ontspannen content te delen. Je kunt in een vrolijke sfeer out-of-the-box gaan denken. Het is altijd goed om te experimenteren met bijvoorbeeld foto’s of video’s of probeer een keer wat anders dan de standaard posts op social media. Wat dacht je van afbeeldingen met grappige quotes?
  • In de zomer staan de kernwerkzaamheden vaak op een laag pitje. Je zou deze tijd kunnen investeren in analyses. Voordat je online marketing in kan zetten is het bijvoorbeeld om marktonderzoek uit te laten voeren. Het is namelijk belangrijk om je doelgroep te kennen, om te weten wat hun behoeften zijn en om je concurrentie in kaart te brengen.

Aan de slag met zomer marketing!

Je leest het: de zomer biedt kansen als het gaat om online marketing. Genoeg mogelijkheden om jouw potentiële klanten te benaderen. Vergeet hierbij zeker niet de huidige contacten, want die voelen zich gewaardeerd als je ze aandacht besteedt in deze periode. Ben je benieuwd naar wat online marketing voor jouw bedrijf kan betekenen? Wij helpen je graag!

Google AdWords wordt Google Ads

Vorige blog

Google en een beetje Guinness

Volgende blog