Benieuwd naar de successen die we behaald hebben met onze klanten? Laat je inspireren.
Zodra de customer journey succesvol doorlopen is door je doelgroep, belandt de bezoeker van je website op de bedankpagina. Op de bedankpagina wordt de dank uitgesproken naar de invuller van een formulier of de besteller van een product. Dat lijkt misschien een simpele pagina, maar met de juiste benadering kan je nog veel meer uit je bedankpagina halen. Traffic Today zet de bedankpagina centraal in dit blog.
Een bedankpagina is een speciaal soort pagina, die bezoekers te zien krijgen nadat ze een bepaalde actie hebben voltooid, zoals het invullen van een formulier, het plaatsen van een bestelling of het abonneren op een nieuwsbrief. Deze pagina wordt vaak gebruikt om bezoekers te bedanken voor hun actie en om verdere stappen aan te geven, zoals het verstrekken van informatie over de volgende stappen of het aanbieden van gerelateerde inhoud of producten.
Bedankpagina’s zijn van cruciaal belang in de B2B/B2C markt, omdat ze de bezoeker nog een laatste duwtje in de goede richting geven door duidelijke en relevante informatie te verstrekken voordat de gebruiker je website verlaat.
Werk je al langere tijd aan je website? Er bestaat dan een reële kans dat je niet meer neutraal naar je website kan kijken. Des te prettiger is het dan als je bedankpagina optimalisaties krijgt aangereikt, waar je direct mee uit de voeten kan.
Zoek je een bedankpagina voorbeeld, voordat je er zelf mee aan de slag gaat? Traffic Today heeft er 5 voor je verzameld!