Blog - 18 december 2023

1 min leestijd

Wat is een bedankpagina?

Geschreven doorPim Onze ervaren Content Strateeg

Zodra de customer journey succesvol doorlopen is door je doelgroep, belandt de bezoeker van je website op de bedankpagina. Op de bedankpagina wordt de dank uitgesproken naar de invuller van een formulier of de besteller van een product. Dat lijkt misschien een simpele pagina, maar met de juiste benadering kan je nog veel meer uit je bedankpagina halen. Traffic Today zet de bedankpagina centraal in dit blog.

Wat is een bedankpagina?

Een bedankpagina is een speciaal soort pagina, die bezoekers te zien krijgen nadat ze een bepaalde actie hebben voltooid, zoals het invullen van een formulier, het plaatsen van een bestelling of het abonneren op een nieuwsbrief. Deze pagina wordt vaak gebruikt om bezoekers te bedanken voor hun actie en om verdere stappen aan te geven, zoals het verstrekken van informatie over de volgende stappen of het aanbieden van gerelateerde inhoud of producten.

Bedankpagina’s zijn van cruciaal belang in de B2B/B2C markt, omdat ze de bezoeker nog een laatste duwtje in de goede richting geven door duidelijke en relevante informatie te verstrekken voordat de gebruiker je website verlaat.

10 tips voor bedankpagina optimalisaties

Werk je al langere tijd aan je website? Er bestaat dan een reële kans dat je niet meer neutraal naar je website kan kijken. Des te prettiger is het dan als je bedankpagina optimalisaties krijgt aangereikt, waar je direct mee uit de voeten kan.

  1. Persoonlijke bedankboodschap: Een vrolijke video of gif van een medewerker om een glimlach op je gezicht te toveren!
  2. Klantrecensies: Positieve beoordelingen van andere klanten om het vertrouwen te bevestigen.
  3. Nieuwsbriefinschrijving: Optie om in te schrijven voor onze nieuwsbrief vol met acties en aanbiedingen.
  4. Cross-selling: Ontdek aanverwante producten die je interessant vindt.
  5. Terugknop: Duidelijke knop om terug te gaan naar de website of webshop.
  6. Retourbeleid: Herinnering aan ons retourbeleid voor extra service.
  7. Social buttons: Volg ons op LinkedIn, Instagram en TikTok voor meer interactie!
  8. Duurzaam beleid: Ontdek hoe we ons inzetten voor een betere wereld met keurmerken en inspirerende quotes.
  9. Persoonlijke klantenservice: Onze klantenservice staat altijd voor je klaar.
  10. Verzendingsinformatie: Bekijk de geschatte bezorgdatum voor je bestelling.

Bedankpagina voorbeeld

Zoek je een bedankpagina voorbeeld, voordat je er zelf mee aan de slag gaat? Traffic Today heeft er 5 voor je verzameld!





Wat is spam score (in linkbuilding en in e-mail)?

Vorige blog

Ambush marketing: een ongehoorzame vorm van reclame

Volgende blog