Blog - 04 april 2019

2 min leestijd

Vanaf vandaag: adverteren via Pinterest!

Geschreven doorEva Onze ervaren Content Marketeer | Head of Content

The word is out: vanaf vandaag kunnen we ook in Nederland adverteren via Pinterest. Er waren al enkele partijen die als test aan de slag mochten met Pinterest Adverteren, maar vanaf vandaag is de optie dus voor iedereen beschikbaar! Een supermooie kans voor vele bedrijven binnen de woon-, lifestyle en modebranche.

Hoe werkt adverteren via Pinterest?

Allereerst is het belangrijk dat je een business account aanmaakt. Gelukkig is dit geheel gratis. Het aanmaken van een business account kan heel eenvoudig en snel via de instellingen optie. Deze vind je rechts bovenin het menu. Vul de vervolgstappen in en je bedrijfsprofiel is aangemaakt!

Hierna is het tijd om een advertentie te maken. Rechts bovenin vind je een rood + teken. Klik hierop en klik op ‘advertentie maken’. Hierna verschijnt het volgende scherm in beeld:

Geef aan wat het campagnedoel is. Wil je graag dat mensen je merk, producten en andere diensten ontdekken? Of wil je graag dat men jouw app of website gaat gebruiken?

Stel hierna een campagnenaam in, zodat je gemakkelijk de campagne kan terugvinden. Hierna is het zaak dat je een bestedingslimiet invult. Wil je een limiet per dag instellen of kies je voor een limiet voor de gehele campagne?

Daarnaast heb je op deze pagina de mogelijkheid om een carrousel te maken. Dit houdt in dat je tot 5 afbeeldingen laat zien in een advertentie. Wanneer je hier gebruik van wilt maken dan moet je alleen de knop op zwart zetten.

Gegevens advertentiegroep

Hierna is het zaak dat je aangeeft wie je wilt bereiken met jouw advertentie. Maak een doelgroep aan en kom in contact met mensen van je klantenlijst, je websitebezoekers of bestaande Pinterest-doelgroepen. Je kunt een speciale doelgroep aanmaken die je voor meerdere advertenties kunt instellen. Je kunt punten de volgende punten instellen:

  • Geslacht
  • Leeftijd
  • Locatie
  • Talen
  • Apparaten

Bovendien kun je bepaalde interesses toevoegen. Heb je dus een woonwebshop? Geef dan bijvoorbeeld in dat je doelgroep geïnteresseerd is in thuisdecoratie. Bovendien kun je bepaalde trefwoorden invullen om het aantal impressies van de advertentie in zoekresultaten en tussen gerelateerde pins te vergroten. We raden je aan om minimaal 25 trefwoorden te gebruiken voor het beste resultaat.

Budget en planning

Doelgroep, check. Nu is het tijd om in te vullen vanaf en tot wanneer je de advertentie wilt tonen. Geef aan op welke begindatum en tijd je de advertentie wilt starten en vul in tot wanneer de advertentie moet lopen. Bovendien is het belangrijk dat je aangeeft welk dagbudget of welke looptijdbudget je wilt instellen.

Hierna verschijnt er een optie ‘optimalisatie en weergave van advertenties’. Bij deze optie is het belangrijk dat je het maximale CPC-bod bepaalt. Pinterest geeft automatisch aan of je een sterk bod uitbrengt of niet:

Pin toevoegen aan advertentiegroep

Nu is het tijd om een advertentie aan te maken. Klik op pin maken en het volgende scherm komt in beeld:

Vul de velden in en publiceer je advertentie! Je kunt te allen tijde bekijken hoe jouw advertentie draait! Dit kan door te klikken op advertenties –> rapportage. Zo kun je precies inzien of jouw advertentie succesvol is!

Hulp nodig bij adverteren via Pinterest?

Dit is hét moment om aan de slag te gaan met het adverteren via Pinterest. Kom je er zelf niet helemaal uit? Schakel ons in en we helpen je graag.

cta-employee-particles
Eva staat voor je klaar!
Meer weten?

12 gratis en handige one-purpose tools

Vorige blog

Bezoekers overtuigen? Leer van Cialdini

Volgende blog
Contactformulier

Vul de onderstaande gegevens in én wij nemen binnen 3 werkdagen contact met je op.