Blog - 29 september 2023

10x inspirerende kerstacties voor jouw webshop

Geschreven doorPim Onze ervaren Content Strateeg

De decembermaand is de maand bij uitstek waarin koopjesjagers hun slag proberen te slaan om de kerstsokken van de kinderen voordelig te vullen. En als jouw webshop toch mee wil doen aan de gekte rondom de feestdagen, kun je maar beter wat leuke kerstacties op poten zetten. Natuurlijk zijn veel kerstacties op hoge kortingen gericht, maar je hoeft echt niet alleen maar met kortingscodes te strooien alsof je de kerstman bent! Traffic Today licht 10 kerstacties voor je uit, zodat je het alleen nog maar hoeft uit te voeren!

Adventskalender kerstcampagne

Een kerstcampagne heeft vaak een feestelijk tintje. Om je klanten echt ‘connected’ te houden tijdens de decembermaand, zet je een adventskalender op via e-mail. Elke dag krijgen de mensen een mailtje, waarin ze een vakje mogen openkrassen. Bied een gratis proefpakketje aan, kondig een prijsvraag aan of bied een gewild product met korting aan voor één dag!

Landingspagina voor kerstbenodigdheden

Biedt jouw webshop typische benodigdheden aan voor een succesvol Kerstfeest? Verzamel de gourmetstellen, uitklaptafels of waxinelichtjes op één speciale pagina. Zet er een feestelijke kerstbanner voor op de homepage en speel in op het gevoel van je bezoekers.

Cadeaupagina’s voor hem en haar

De decembermaand is vaak zo druk, dat het men vaak aan de inspiratie ontbreekt om leuke cadeaus te verzinnen. Ontwikkel een cadeaupagina voor hem en voor haar. Bundel de tofste cadeaus op één pagina en help je bezoekers een handje! Hoe simpel wil je je kerstactie hebben?

Kerstcadeaubon

Cadeaubonnen… Door sommigen worden ze verafschuwd, terwijl anderen ze omarmen. Tover jouw bestaande cadeaubon om in een speciale kerstcadeaubon, zodat het presentje minder standaard voelt voor de ontvanger. Een Kerstmis actie vergt niet altijd veel denkwerk!

Kerstverlanglijstje

Veel webshops bieden de mogelijkheid om producten aan de persoonlijke favorieten toe te voegen van de gebruiker. Maar wat nou als je het hartje tijdelijk verandert in een kerstster? De favorieten worden dan een verlanglijstje voor Kerst!

Kerstkleurplaten

Werken aan je naamsbekendheid kan ook op een offline manier plaatsvinden. Wat dacht je ervan om een speciale kerstpagina te ontwikkelen, waarop je kerstkleurplaten zet voor de kinderen? Voorzie de PDF’s van jouw beeldmerk, zodat je logo goed zichtbaar is tijdens het knutselen.

Kerstloterij

Staatsloten worden in de decembermaand net wat vaker besteld dan in andere tijden van het jaar. Als webshop kun je hierop inspelen door een kerstloterij te organiseren. Per bestelling krijgen de klanten een lot toegestuurd, waarmee ze kans maken op fantastische prijzen. Hoe hoger de orderwaarde, des te meer loten!

Leveringsgarantie

Als er iemand druk is voor de feestdagen, dan is het de koerier wel. En daarom zijn er veel webshops die moeite hebben om de cadeaus tijdig te bezorgen, wat kan resulteren in een boel slechte reviews. Indien je over je eigen service beschikt, kun je leveringsgarantie bieden voor een speciale datum. Wat wil een mens nog meer?

Goede doelen actie

Niet alleen je klanten hoeven beter te worden van een kerstactie. Heeft je webshop een goed gedraaid? Zet dan een goede doelen actie op, waarbij er een deel van de omzet gedoneerd wordt aan een doel naar keuze! Laat de besteller meebeslissen over de stichting, zodat elke klant een goed gevoel heeft over het gekozen doel.

Beste producten uitlichten

In december maken webshops de balans op van het afgelopen jaar. Ze brengen in kaart welke producten veel omzet hebben opgeleverd en van welk deel van het assortiment beter afscheid genomen kan worden. Om nog één keer profijt te halen uit de best verkochte producten van dit jaar, zet je de 30 beste producten van dit jaar op één pagina. Wie weet wat voor extra omzet daar nog uit vloeit!

Hulp nodig tijdens de feestdagen?

Kun jij wel wat hulp gebruiken tijdens de feestdagen met je ideale Kerstmis actie? Traffic Today helpt je graag tijdens de belangrijkste periode van het jaar. Vul ons contactformulier in, zodat we een moment kunnen inplannen om te sparren.

BrightonSEO 2023: 3x belangrijke learnings

Vorige blog

Mixed Emotions Live 2023: de belangrijkste takeaways

Volgende blog