Benieuwd naar de successen die we behaald hebben met onze klanten? Laat je inspireren.
Ben je op zoek naar een handig artikel over het vermijden van tekstuele clichés? Het eerste cliché heb je zojuist al gelezen. Online vind je heel veel teksten die op dezelfde manier beginnen. Hoewel dit taalkundig niet fout is, kan je de boodschap een stuk spannender overbrengen. Je wilt immers dat je de aandacht trekt van je doelgroep en deze vasthoudt. Maar hoe kan je dat het beste doen? Eén manier om dit op te lossen is door eens kritisch naar jouw teksten te kijken en tekstuele clichés te vermijden. Watch and learn..
Wanneer je webteksten leest dan is de kans groot dat je regelmatig dezelfde standaardzinnen langs ziet komen. Dit worden ook wel tekstuele clichés genoemd. We zetten wat voorbeelden van clichés op een rij die wel heel cliché zijn:
En zo kunnen we nog wel even verdergaan met de voorbeelden van clichés.
Een tekstueel cliché bij content marketing is zo geschreven, geloof ons. Vooral als je veel teksten schrijft en inmiddels je eigen stijltje ontwikkeld hebt, zijn er bepaalde woorden en zinnen die je – onbewust – regelmatig gebruikt. Pak er eens een tekst bij en print deze uit. Zo kan je een kritisch naar één van jouw teksten kijken. Arceer alle clichés die je tegenkomt. Dit zijn aandachtspunten om onder de loep te nemen.
Welke boodschap wil je overbrengen? Een cliché als je ‘ben je op zoek naar’ kan je goed achterwege laten. Probeer in plaats hiervan voorbeelden te gebruiken. Over voorbeelden gesproken: we delen er eentje met je.
Niet: Ben je op zoek naar een Italiaans restaurant in Deventer? Dan ben je bij ons aan het juiste adres..
Wel: In 1997 besloot chefkok Fabrizio zijn Napolitaanse restaurant te verlaten om een nieuw leven op te bouwen in het pittoreske Deventer. Een paar maanden later opende hij de deuren van X: een Italiaanse restaurant met typische Napolitaanse gerechten. Naast de pure smaken, is het interieur ook voorzien van een Italiaans tintje. Mamma Mia!
Neem jouw teksten eens goed onder de loep en ga aan de slag met het verbeteren van jouw content om zo tot sprankelende meesterstukken te komen. Kom je er zelf niet zo goed uit en heb je last van een ‘writersblock’? Om even weer lekker af te sluiten met een cliché: je staat er niet alleen voor, onze content marketeers helpen je graag verder. Laat je content eens checken door eens van onze specialisten!