Blog

Hoe maak je een succesvolle Facebook bedrijfspagina?

Geschreven door

Eva Hento

Content Marketeer

Gepubliceerd

07 april 2020

Tips

Online zijn is al een stap in je juiste richting, maar waar het echt om draait is de interactie met het publiek. Goede communicatie en sociale contacten staan bij social media centraal. Content op een creatieve manier plaatsen verhoogt de interactie met je doelgroep. Ons content team weet precies wat hier voor nodig is. De content wordt geschreven op basis van de gekozen social media strategie en de maandelijkse input die we vanuit jouw kant ontvangen. Het doel dat we hier altijd bij voor ogen houden is het realiseren van interactie en conversie.

Hoe maak je een succesvolle Facebook bedrijfspagina?

Heb je nog helemaal geen Facebookpagina? Geen tijd te verliezen! We geven je graag een aantal tips om een Facebookpagina op te zetten.

  • 1. Kies een bedrijfsprofiel
  • 2. Kies een geschikte omslagfoto
  • 3. Claim je Facebook-domein
  • 4. Bedrijfsgegevens aanvullen
  • 5. Community en reviews
  • 6. Promoot je website/campagne
  • 7. Bezoekersstatistieken

1. De allereerste stap is het instellen van je bedrijfsprofiel. Let er goed op dat je het profiel kiest dat het beste bij je bedrijf past. Dit heeft invloed op de manier waarop je bedrijf gepresenteerd wordt op Facebook.

2. De omslagfoto of header is de grote foto bovenaan de Facebookpagina. Deze is, net zoals de profielfoto, openbaar. Iedereen kan deze afbeeldingen dus zien. Let er dus goed op een afbeelding te kiezen die representatief is voor je bedrijf. De inhoud van je omslagfoto kun je afstemmen op actualiteiten, zoals feestdagen of sale.

3. Je kunt als beheerder een gebruikersnaam toevoegen. De URL die je pagina in eerste instantie krijg is vaak lang. Een persoonlijk URL is vele malen beter om je pagina te promoten. Zodra deze informatie is vastgezet vergroot je hiermee de classificatie van je pagina in de zoekresultaten van Google.

4. Hierna vul je alle verdere bedrijfsgegevens in. Zaken zoals de visie en missie van je bedrijf kun je invullen, maar ook waarvoor mensen terecht kunnen op je Facebookpagina. Er is ook een scherm om een verslag toe te voegen. Hier kun je informatie plaatsen die je nergens anders kwijt kunt. Denk aan huisregels of het verhaal achter je bedrijf. Let er altijd op dat je kort en bondig schrijft.

5. Mensen die je Facebookpagina bezoeken kunnen een bericht of review achterlaten in de zogenoemde community. Vaak worden er vragen gesteld of opmerkingen geplaatst met betrekking tot een dienst of product. Op deze manier genereer je interactie met je doelgroep en besteed je er actief aandacht aan.

6. Niet onbelangrijk: nodig mensen uit je pagina te liken. Je kunt je link heel gemakkelijk delen via kanalen als e-mail, LinkedIn en Twitter.

7. Als beheerder kun je de paginastatistieken van je Facebookpagina bekijken. Op deze manier krijg je inzicht in de prestaties van je pagina. Welke berichten zorgden voor veel betrokkenheid en op welke tijdstippen kreeg je de meeste reacties? Deze informatie gebruik je om je berichten te optimaliseren.

Facebook voor jouw bedrijf inzetten?

Wil je ook alles uit je Facebookpagina halen? Besteed Facebook optimalisatie dan uit aan Traffic Today. We zullen het volledige marketing aspect voor je uit handen nemen. Klinkt goed? Neem vrijblijvend contact op om de mogelijkheden te bespreken, we verwelkomen je graag met een lekker kopje koffie.

Heb je een vraag?

Eva vertelt je graag meer.

De Knowledge Graph van Google

Vorige blog

Meer merkbekendheid dankzij branded GIFs

Volgende blog
Close Hoor het van Eva

Wij helpen je graag op het gebied van online marketing.

Vul de onderstaande gegevens in én wij nemen contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.