Benieuwd naar de successen die we behaald hebben met onze klanten? Laat je inspireren.
Als bedrijf wil je zichtbaar zijn met jouw website. Maar dat is niet het enige middel voor online zichtbaarheid. Ook op social media kan jij je visitekaartje uitdelen. Met een passende Facebook bedrijfspagina laat jij zien wie jij als bedrijf bent en wat je als bedrijf doet. Dit kan zorgen voor meer naamsbekendheid en vertrouwen bij de doelgroep. Klinkt goed? Wij leggen je uit hoe je een succesvolle Facebook bedrijfspagina maakt.
Facebook heeft dagelijks in Nederland 6,9 miljoen gebruikers. Een flink aantal mensen dat dus dagelijks scrollt door de tijdlijn of de zoekfunctie gebruikt om vrienden of bedrijven op te zoeken. Als bedrijfseigenaar is het belangrijk dat jouw bedrijf zichtbaar is op Facebook. Zo kan je nog meer mensen kennis laten maken met jouw bedrijf. Daarnaast bezoeken ook veel gebruikers een Facebook-bedrijfspagina als ze aan het oriënteren zijn om met jouw bedrijf in zee te gaan. Om deze reden is het dus belangrijk om als bedrijf actief te zijn op Facebook. Dit zorgt uiteindelijk voor meer naamsbekendheid en vertrouwen bij de doelgroep. Mits je het natuurlijk goed aanpakt..
Heb je nog helemaal geen Facebookpagina? Geen tijd te verliezen! We geven je graag een aantal tips om een Facebookpagina op te zetten.
1. De allereerste stap is het instellen van je bedrijfsprofiel. Let er goed op dat je het profiel kiest dat het beste bij je bedrijf past. Dit heeft invloed op de manier waarop je bedrijf gepresenteerd wordt op Facebook.
2. De omslagfoto of header is de grote foto bovenaan je Facebook bedrijfspagina. Deze is, net zoals de profielfoto, openbaar. Iedereen kan deze afbeeldingen dus zien. Let er dus goed op een afbeelding te kiezen die representatief is voor je bedrijf. De inhoud van je omslagfoto kun je afstemmen op actualiteiten, zoals feestdagen of sale.
3. Je kunt als beheerder een gebruikersnaam toevoegen aan je Facebook bedrijfspagina. De URL die je pagina in eerste instantie krijg is vaak lang. Een persoonlijk URL is vele malen beter om je pagina te promoten. Zodra deze informatie is vastgezet vergroot je hiermee de classificatie van je pagina in de zoekresultaten van Google.
4. Hierna vul je alle verdere bedrijfsgegevens in. Zaken zoals de visie en missie van je bedrijf kun je invullen, maar ook waarvoor mensen terecht kunnen op je Facebookpagina. Er is ook een scherm om een verslag toe te voegen. Hier kun je informatie plaatsen die je nergens anders kwijt kunt. Denk aan huisregels of het verhaal achter je bedrijf. Let er altijd op dat je kort en bondig schrijft.
5. Mensen die je Facebook bedrijfspagina bezoeken kunnen een bericht of review achterlaten in de zogenoemde community. Vaak worden er vragen gesteld of opmerkingen geplaatst met betrekking tot een dienst of product. Op deze manier genereer je interactie met je doelgroep en besteed je er actief aandacht aan.
6. Niet onbelangrijk: nodig mensen uit je Facebook bedrijfspagina te liken. Je kunt je link heel gemakkelijk delen via kanalen als e-mail, LinkedIn en Twitter.
7. Als beheerder kun je de paginastatistieken van je Facebook bedrijfspagina bekijken. Op deze manier krijg je inzicht in de prestaties van je pagina. Welke berichten zorgden voor veel betrokkenheid en op welke tijdstippen kreeg je de meeste reacties? Deze informatie gebruik je om je berichten te optimaliseren.
Als je eenmaal een Facebook-pagina hebt opgezet, is het belangrijk dat je regelmatig berichten post. Je zult zien dat je misschien in het begin nog niet meteen heel veel volgers hebt, maar dat is normaal. Consistent posten en waardevol blijven, is daarbij key. Stel een contentplanning op en bepaal van tevoren wat je wilt posten. Het beste is om per maand te bepalen wat je wilt plaatsen. Kijk daarbij ook naar belangrijke inhaakmomenten voor jouw bedrijf. Wat ook werkt is om vaste concepten te bedenken: zo hoef je niet steeds het wiel opnieuw uit te vinden. Blijf daarbij altijd dicht bij jouw onderneming. Houd dus vast aan één tone of voice en verwerk je huisstijl ook in je visuele uitingen. Dit zorgt voor herkenbaarheid.
Om je doelgroep aan te spreken, kan het zeker lonen om te adverteren op Facebook. Wanneer je eenmaal een Facebook bedrijfspagina hebt, zijn er heel veel mogelijkheden voor het adverteren op Facebook. Zo kan je een advertentie opzetten waarbij je onder de aandacht komt van mensen die jouw bedrijf nog niet volgen of kennen. Ook kan je mensen bereiken die al eens jouw website hebben bezocht. Zo kom je nog eens onder de aandacht bij deze doelgroep en geef je misschien wel het laatste zetje om een bepaalde actie te verrichten. Wat je doel ook is: in elk geval is het belangrijk om strategisch te werk te gaan. Wat wil je bereiken met de advertentie? Hoe trigger je de doelgroep? En hoeveel geld heb je hiervoor over? Daarbij is het slim om te blijven testen. Zet verschillende campagnes tegelijkertijd aan en beoordeel welke advertentie het beste werkt.
Wil je ook alles uit je Facebook bedrijfspagina halen? Besteed Facebook optimalisatie dan uit aan Traffic Today. We zullen het volledige marketing aspect voor je uit handen nemen. Klinkt goed? Neem vrijblijvend contact op om de mogelijkheden te bespreken, we verwelkomen je graag met een lekker kopje koffie.
Vul de onderstaande gegevens in én wij nemen contact met je op.