Automation
Wist je dat veel werkprocessen regelmatig plaatsvinden? Er is een patroon in aan te leren! Dit betekent niet alleen dat het voor jou steeds hetzelfde is, maar ook dat je dit kunt vervangen door automation. Aan de hand van automation leert een AI zichzelf de werkpatronen aan, waarna deze door deze AI uitgevoerd kunnen worden. Dé oplossing voor veel marketingvraagstukken.
Wat is automation?
Bij automation draait het dus zoals gezegd om het automatiseren van processen. Met deze tactiek warm je prospects op door gepersonaliseerde en bruikbare content te sturen. Het doel is om een prospect te converteren tot klant. Om automation effectief in te zetten is het van belang om het gedrag van je prospects te volgen. Doorgaan gebeurt dit met tracking-scripts op een website en tracking-pixels in e-mails die verzonden worden. Elke automation tool beschikt over een bepaalde script die ervoor zorgt dat je de bezoeker kunt koppelen aan een contactpersoon op je e-maillijst. Nu je weet hoe de prospect gebruik maakt van je website, kun je hierop inspelen.
De voordelen van automation
Automatiseer jouw terugkerende marketing processen
Via meerdere kanalen op het juiste moment jouw doelgroep bereiken
Met relevante gegevens de campagne effectief inzetten
Bepaalde werkzaamheden automatiseren voor relevante content voor jouw websitegebruiker
Het rendement van de website verbeterd
Mogelijkheid tot het aanmaken van een funnel
Hoe kan automation ingezet worden?
Zet je automation op de juiste manier in, dan is het is een zeer krachtige tool die een bijdrage kan leveren aan de winstgevendheid van je campagne. Door automation toe te passen creëer je een database met relevante gegevens die je effectief kunt gebruiken voor je marketing doelstellingen.
Daarnaast kan je met automation gehele werkprocessen automatiseren. Automation gaat namelijk niet alleen over een analyse van je klanten, maar ook over het herkennen van algemene patronen. Plaats jij eens in de zo veel tijd een post op je socials, dan kun je dat ook laten automatiseren, wat betekent dat je alleen nog maar de invulling hoeft te doen en niet meer de uitvoering.
Het stappenplan van jouw CRO specialist
Wanneer jij Traffic Today jouw CRO specialist maakt, doorlopen we met je een vast stappenplan. Alhoewel de stappen hiervan zo goed als vast staan, is de invulling hiervoor voor iedereen anders. Zo zorgen we voor een op-maat-gemaakte strategie waarin de conversie resultaten van je website centraal staan.
Stap 1 – Kennismaking
Stap 2 – Analyse & strategie
Hierin houden we te allen tijde rekening met de Customer Journey. Wanneer je kiest voor Traffic Today, kies je voor een CRO specialist met wie je deze journey doorloopt. We verzamelen gegevens van je website, maar ook van externe tools, zetten dit om in een strategie en kijken zo precies in welke fase van de Customer Journey er CRO uitgevoerd moet worden op jouw website.
Stap 3 – Content realisatie, usability testing of funnel aanpassingen
Om het succes van bepaalde content zo goed mogelijk te meten, maken we bij Traffic Today gebruik van usability testing. Hiermee voeren we handelingen door en kijken we gelijk of ze aanslaan of niet. Een bekend voorbeeld van usability testing is de A/B-test, waarbij twee websitevarianten tegenover elkaar gezet worden en de best-scorende variant gebruikt wordt. De resultaten die uit de usability tests komen worden gelijk omgezet in echte producten, waardoor jouw website er prachtig uitziet, én waardoor je zeker weet dat deze naar wens presteert. Usability testing kan op het gebied van content uitgevoerd worden, maar ook in de veel meer algemene zin van je website. We weten hiermee zeker dat jouw website scoort zoals gewenst!
Nog een andere mogelijkheid die een CRO specialist voor je kan uitvoeren, is aanpassingen in de funnel. Ook dit wordt voornamelijk gedaan door middel van A/B-test. Merken we dat de verschillende pagina’s op jouw website niet goed op elkaar aansluiten en kan hierdoor relevante informatie niet optimaal gevonden worden, dan zorgt de specialist ervoor dat hier verandering in komt.
Stap 4 – Monitoring
Het is ook mogelijk om CRO eenmalig uit te voeren. In dit geval neemt de CRO specialist jouw website eenmalig onderhanden, voert deze veranderingen door gebaseerd op onderzoek en geniet jij van een geoptimaliseerde website. Toch raden we als CRO specialist aan om CRO als langdurige dienst in te zetten, omdat je hiermee niet alleen kiest voor een goede website op dit moment, maar voor een goede website op elk moment.
Automation binnen marketingdiensten
Als marketingbureau zijn wij met name gespecialiseerd in automation binnen marketing diensten. We geven je graag een paar voorbeelden van diensten die we voor je kunnen uitvoeren:
- Zoekmachine adverteren: bij adverteren komt meer kijken dan alleen een goede advertentie, ook de biedstrategie vereist enige aandacht. Met automation stel je een maximum budget in, waarna je een AI je biedingen voor je laat doen. Zo adverteer je snel, scherp en voordelig!
- Marketing automation: zorg voor een klantvriendelijke ervaring door je automation te laten filteren voor je websitebezoekers. Gebaseerd op hun eerdere internetgedrag, of gedrag specifiek op jouw website, laat je enkel nog zien wat relevant voor hen is.
- E-mail marketing automation: maak jij gebruik van e-mailmarketing, dan spreken we ook over een proces waar automatisering makkelijk plaats kan vinden. Jij regelt een formatmail, de rest wordt geautomatiseerd gekozen en verstuurd. Hierbij kun je denken aan herhaalaankoop herinneringen, maar ook speciale acties gebaseerd op de interesses van je klanten.
Artificial intelligence vs automation
Een term die je veel zal horen wanneer je te maken krijgt met automation, is artificial intelligence. Je kunt tegenwoordig sowieso niet meer om deze term heen: met artificial intelligence opent er een nieuwe wereld vol mogelijkheden, die jij als bedrijf als geen ander wil benutten. Automation is hier een voorbeeld van: deze dienst maakt gebruik van artificial intelligence om patronen te herkennen. De “vs” in dit vraagstuk is dus niet helemaal eerlijk, omdat beide elkaar heel goed kunnen gebruiken. Er is dus ook niet één dienst waar je beter in kunt investeren, aangezien beide diensten niet geheel hetzelfde aanbieden. Daarnaast is artificial intelligence in directe diensten (denk ChatGPT) ook nog vooral geschikt als inspiratiemiddel i.p.v. als uitvoerende kracht.
Automation met Traffic Today
Ben jij op zoek naar een specialist die jou verder op gang kan helpen op het gebied van automation? Met Traffic Today ontvang je precies dit! Ons enthousiaste team weet als geen ander hoe automation slim en tactisch ingezet kan worden, waardoor jij niet alleen werk bespaart, maar hier ook nog eens mooie resultaten mee boekt. We verwerven automation in een strategisch plan, waarin jouw doelstellingen centraal staan. Daarnaast werken we altijd vanuit jouw visie. Om dit te bewerkstelligen, leren we je eerst goed kennen. Kom snel een langs voor een kopje koffie, zodat we samen een stappenplan uit kunnen leggen!
Hulp nodig bij automation?
Wil je het maximale uit je bezoekers halen? Met de hulp van onze specialisten worden jouw processen slimmer ingericht. Samen zorgen we voor een efficiëntere en winstgevendere online ervaring!
Ons team staat
voor je klaar