Geofencing

Klinkt geofencing je nieuw in de oren of heb je nog geen volledig beeld van hoe het werkt? Maak je geen zorgen, wij vertellen je alles wat je moet weten.

Benieuwd naar jouw kansen?

De voordelen van geofencing

Klanten aanspreken die in de buurt zijn
Betere klantrelatie door relevante marketing
Efficiënt gebruik van het budget door locatiegebaseerde marketing
Mogelijkheid tot gepersonaliseerde content

Waarom Microsoft Ads?

De voornaamste reden voor bedrijven om voor Microsoft Advertising te kiezen, is de lage concurrentie en daarmee aanzienlijk lagere kosten. Het feit dat Bing minder gebruikt wordt als zoekmachine hoeft bovendien niet direct te betekenen dat het resultaat voor jouw bedrijf tegenvalt als je kiest voor adverteren via Bing. Is je doelgroep bijvoorbeeld ouder dan 35 jaar? Dan kan Bing zeker interessant zijn. Met name de leeftijdsgroep 45 – 54 jaar maakt veelvuldig gebruik van Bing als zoekmachine. En wist je dat de doorklikratio (CTR) van shopping advertenties in Bing maar liefst 45% hoger ligt dan in Google? De kans is dus groot dat je een kleiner publiek bereikt via Bing, maar wel publiek dat bijzonder relevant is en bereid is door te klikken.

Kortom, wanneer blijkt dat jouw doelgroep ook veel gebruikmaakt van Bing is het verstandig om Microsoft Advertising te overwegen als onderdeel van je marketingstrategie. Dit kan voor baanbrekende resultaten zorgen!

5 voordelen van geofencing marketing

Duidelijk is dat geofencing een krachtige tool is, maar een van de grootste voordelen dat het marketeers toelaat om inspanningen naar een volgend niveau te brengen. Vijf voordelen die geofencing marketing met zich meebrengt.

1. Betere targeting
Door marketingberichten te personaliseren op basis van locatie, kun je mensen in de buurt van je bedrijf targeten, op deze manier wordt de mogelijkheid vergroot om meer mensen naar je bedrijf te trekken.
2. Engagement
Mensen zijn eerder geneigd contact met je merk te maken als je op het juiste moment een relevante aanbieding voor ze hebt. Dit zorgt voor meer betrokkenheid en verhoogt de merkloyaliteit.
3. ROI
Geofencing biedt de mogelijkheid om aanbiedingen te sturen naar mensen die zich in de buurt van je bedrijf bevinden. Hierdoor kun je gemakkelijk de respons en effectiviteit van je campagne analyseren en gemakkelijker je marketinginspanningen optimaliseren voor een betere ROI.
4. Efficiënt
Locatiegebaseerde marketing is persoonlijk gericht, waardoor de efficiëntie verbetert. Door mensen specifieke aanbiedingen te doen op basis van hun specifieke aanbiedingen te doen aan mensen gebaseerd op locatie, verbeter je de impact die je communicatie heeft op kopers.
5. Betere data
Zodra je locatie gebaseerde marketing implementeert krijg je toegang tot heel veel data die je kunt gebruiken om inzicht te verkrijgen in zaken, zoals welke bedrijven beter presteren, welk segment is makkelijkere te benaderen of welke locatie geschikt is om je business uit te breiden.

Weten of geofencing geschikt is voor jou?

Laten we eerlijk zeggen dat geofencing niet geschikt is voor iedereen. Dit hangt af van je bedrijfstak, doelgroep en persoonlijke wensen. Andere belangrijke factoren:

  • Je klanten zijn actief op mobiel
  • Je hebt een app
  • Je hebt een fysieke winkel
  • Je wil je marketing-inspanningen graag meetbaar maken

Is het antwoord op ieder punt ja? Dan is geofencing zeker iets voor jou. Wil je weten wat we voor jou kunnen betekenen? Vul het contactformulier op onze website in en we nemen zo snel mogelijk contact met he op om een afspraak met je te maken.

Veelgestelde vragen over geofencing

Wat is het verschil tussen geofencing en geolocatie-targeting in marketingcampagnes?
Geofencing omvat de virtuele grenzen rond specifieke locaties om gebruikers te targeten, terwijl geolocatie-targeting het bredere concept is van het targeten van gebruikers op basis van hun fysieke locatie. Geofencing is dus een specifieke toepassing van geolocatie-targeting.
Hoe kan geofencing worden gebruikt om de winkelervaring van klanten te verbeteren?
Geofencing kan worden gebruikt om klanten gepersonaliseerde meldingen te sturen wanneer ze in de buurt van een fysieke winkel zijn. Dit kunnen speciale aanbiedingen, kortingen of aanbevelingen zijn, waardoor de betrokkenheid van klanten wordt vergroot en de kans op aankopen wordt vergroot.
Welke privacy-overwegingen moeten marketeers in gedachten houden bij het gebruik van geofencing?
Bij het implementeren van geofencing is het van cruciaal belang om de privacy van gebruikers te respecteren. Zorg ervoor dat je duidelijke informatie en opties voor toestemming biedt en dat gegevens veilig en vertrouwelijk worden behandeld. Een juiste cookie implementatie hoort hier ook bij.
Welke technologieën kunnen worden gebruikt om geofencing nauwkeuriger en efficiënter te maken?
Naast GPS kan geofencing profiteren van andere technologieën, zoals Bluetooth-beacons, Wi-Fi-positiebepaling en RFID-tags. Door meerdere technologieën te combineren, kan de nauwkeurigheid van geofencing worden verbeterd, vooral in stedelijke gebieden met veel gebouwen.

4.8 op Google

Geofencing inzetten voor jouw doelgroep?

Ben je nieuwsgierig naar de mogelijkheden van geofencing? Neem dan gerust contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek. Telefonisch, digitaal of op locatie? Laat ons weten wat jou uitkomt.

Ons team staat
voor je klaar