TikTok Adverteren

Jouw bedrijf bekend laten worden onder een jonge doelgroep? Zet dan TikTok Adverteren in. TikTok Adverteren heeft een vlucht genomen sinds het sociale medium exorbitant groeide in 2020. De social ads specialisten van Traffic Today helpen je graag met het uitdenken van een strategie die het beste aansluit op jouw doelgroep. Door kennis en ervaring te combineren zorgen we ervoor dat jouw TikTok advertenties een slimme toevoeging zijn aan je marketingstrategie. We leggen je hier uit hoe we het doen!

Waarom TikTok Advertising?

TikTok is een social media platform waar korte video’s gedeeld kunnen worden. De applicatie is ontstaan in 2012, maar is pas écht succesvol geworden in 2017, toen Bytedance de app Musical.ly overnam en dit combineerde met hun eigen applicatie: TikTok. Sindsdien is TikTok niet meer weg te denken uit het social media landschap en is het uitgegroeid tot een dienst die niet alleen voor creators interessant is, maar ook voor marketeers. Er zijn op TikTok namelijk veel interessante mogelijkheden voor jouw bedrijf. De app legt de nadruk op eigenheid: het motto is dan ook “Don’t create ads, create TikToks”. Onze digital marketeers weten precies wat er nodig is om een succesvolle TikTok-campagne op te zetten. Neem contact op met één van onze marketeers en ontdek waar jouw kansen liggen!

Wie zit er op TikTok?

TikTok is al lang niet meer alleen het domein van tieners. Hoewel het platform nog steeds bijzonder populair is onder jongeren – met name Gen Z (18–24 jaar) – groeit het gebruikersbestand snel in de breedte. Ook dertigers, veertigers en bedrijven weten hun weg naar TikTok te vinden. Gebruikers zijn gemiddeld zeer actief en brengen dagelijks meer dan een uur door op het platform. Ze zoeken naar entertainment, inspiratie en herkenning, en houden van korte, creatieve content met een hoge mate van authenticiteit. Vooral merken die durven opvallen en trends durven volgen, kunnen hier een betrokken doelgroep opbouwen en écht impact maken.

Hoe zet je een TikTok campagne op?

Het opzetten van een TikTok-campagne biedt volop kansen om jouw merk op een creatieve en impactvolle manier onder de aandacht te brengen. In dit stappenplan nemen we je mee door het proces, van het bepalen van je doelstellingen tot het lanceren van je eerste advertentie. Zo zorg je ervoor dat je campagne niet alleen opvalt, maar ook écht resultaat oplevert.

1. Activeer de advertentiefunctie binnen je betaalde TikTok account
Voordat je kunt starten met adverteren, dien je een TikTok-account aan te maken voor je business. Dit kun je doen in de TikTok Ads manager, die vergelijkbaar is met die van Facebook. Zodra je account geverifieerd is, kun je aan de slag.
2. Creëer en installeer de TikTok pixel op je website
Om goed te kunnen tracken wat je advertenties doen, implementeer je de TikTok pixel. Dit is een stukje code dat je in de back-end van je site plakt. Door gebruik te maken van UTM codes, weet je precies waar de gebruikers vandaan komen, hoe ze op je site belandt zijn en ga zo maar door.
3. Maak een campagne aan
Naderhand is het tijd om je eerste TikTok campagne aan te maken in de Ads manager van het social media platform. Hier heb je de keuze uit drie advertentiedoelen: verkeer, conversies of app installaties. Daarmee zijn de opties wat beperkter dan bij Facebook en Instagram, maar daardoor niet minder effectief. Qua budgettering kies je voor een dagbudget of een lifetime budget, die je advertentiegelden op slimme wijze uitsmeren over de looptijd van de campagne. Je kunt ook een A/B-test opzetten, waarbij je twee vergelijkbare TikToks kunt testen binnen dezelfde campagne.
4. Maak een advertentiegroep aan
Binnen dit stukje van de campagne beslis je waar je TikToks zichtbaar moeten worden. Je kunt hier kiezen tussen automatische plaatsingen of selectieve plaatsingen. Er is ook een speciale optie, waarbij TikTok variaties maakt op je video’s om meer engagement te genereren. Je beslist hierbij ook de gewenste targeting locaties, leeftijd, talen en interesses.
5. Maak een advertentie
Nadat je de basis voor je campagne hebt neergezet, is het tijd om het advertentiemateriaal te uploaden. Maak hierbij gebruik van de meest ideale specificaties, zodat je video’s op de beste manier bekeken kan worden door de getargete doelgroep. Je kunt ook een preview bekijken, zodat je zeker weet dat je beeldmateriaal goed op orde is. Daarnaast heb je hier de gelegenheid om maximaal 100 tekens aan tekst toe te voegen ter ondersteuning van je video. Tevens kun je een CTA toevoegen.
6. Analyseer TikTok Ads
Nadat je beeldmateriaal live staat, is het zaak om de ‘rates’ in de gaten te houden. Dit doe je door je TikTok ads te analyseren. Ontdek in de TikTok Ads manager welke video’s goed converteren en welke TikToks voor weinig klikken zorgen. Social media adverteren is een continue proces dat niet ophoudt na plaatsing!

Wat werk goed op TikTok?

Als je TikTok Adverteren op de juiste manier wil inzetten, zijn er verschillende dingen waar jij op moet letten. TikTok hecht namelijk veel waarde aan authenticiteit: een video met een grote productiewaarde doet het dus ook niet per sé beter dan een amateuristische video. Sterker nog: een amateuristische video kan juist de slimste keuze zijn. Naast authenticiteit legt TikTok ook de nadruk op creativiteit. Elk product valt creatief te verkopen, maar de juiste manier vinden om dit te doen, is niet altijd even makkelijk. Hier helpen we je graag bij. We verzinnen niet alleen een campagnestrategie, maar helpen je ook graag met de uitvoering van de advertentie. 

TikTok Adverteren in 2025

TikTok adverteren in 2025 is belangrijker dan ooit voor merken die een jong en betrokken publiek willen bereiken. Het platform blijft zich snel ontwikkelen, mede dankzij geavanceerde AI-technologieën die advertenties nog slimmer en persoonlijker maken. Dankzij AI kun je nu nog gerichter targeten, content optimaliseren en campagnes automatiseren, waardoor je meer rendement haalt uit je budget. Of je nu kiest voor creatieve In-Feed Ads, opvallende TopView campagnes of interactieve Branded Hashtag Challenges, TikTok en AI bieden samen krachtige tools om jouw merk authentiek en effectief onder de aandacht te brengen. Wie in 2025 slim inzet op TikTok én AI, zet een grote stap richting groei, merkbekendheid en conversie.

Soorten TikTok advertenties

Er zijn verschillende mogelijkheden om TikTok Adverteren in te zetten. Elke advertentie heeft een andere vorm en vereist daardoor ook een andere tone-of-voice en invulling. In jouw TikTok strategie kun je ervoor kiezen om alles op één advertentiesoort te gooien, maar het kan ook juist succesvol zijn om meerdere advertentiesoorten te combineren. Het ligt er maar net aan wat jouw doelstellingen zijn – elke advertentiesoort heeft hier een andere bijdrage aan. We lichten de mogelijkheden voor je uit.

In-Feed Video
Elke TikTok gebruiker heeft zijn/haar eigen feed. Hierop zijn TikToks zichtbaar die passen bij de content die deze gebruiker leuk vindt. Door In-Feed Video-advertenties, zorg jij ervoor dat je tussen deze TikToks komt te staan. Deze mogelijkheid is erg effectief, omdat het niet direct duidelijk is dat het een advertentie is. Pas na een paar seconde komt dit in beeld te staan: er verschijnt een button, waar jij een call-to-action achter kan plaatsen. Je linkt deze advertentie gemakkelijk naar jouw website of webshop.
Top View Ads
TopView Ads zijn premium advertenties die als eerste verschijnen zodra iemand de app opent. Ze nemen het volledige scherm in beslag, spelen automatisch af met geluid en zorgen zo voor maximale aandacht. Door hun exclusieve plaatsing, meestal één per gebruiker per dag, zijn ze perfect om in korte tijd grote merkbekendheid te creëren.
Branded hashtag challenge
De Branded Hashtag Challenge moedigt gebruikers aan om zelf content te maken rondom een merkgerichte hashtag. TikTok promoot deze challenge via een speciale pagina en banners in de app, wat zorgt voor veel betrokkenheid en virale mogelijkheden. Dit format werkt uitstekend in combinatie met influencers en is ideaal om een community te bouwen en de merkinteractie te versterken.
Branded effects
Branded Effects laten merken eigen augmented reality-filters of -effecten ontwikkelen die gebruikers kunnen toepassen in hun video’s. Dit kan variëren van eenvoudige 2D- of 3D-effecten tot interactieve gamified filters. Deze effecten zijn meestal voor een beperkte periode beschikbaar en bieden een creatieve manier om engagement te stimuleren en de merkbeleving speelser te maken.
Spark Ads
Spark Ads bieden de mogelijkheid om bestaande organische TikTok-video’s – van jezelf of anderen, zoals influencers – te promoten als advertenties. Dit behoudt de authentieke uitstraling van TikTok-content, terwijl je de zichtbaarheid vergroot. Spark Ads zijn ideaal voor het versterken van influencer- en user-generated content campagnes en zorgen voor meer bereik, betrokkenheid en conversie.
Collection Ads
Collection Ads zijn vooral interessant zijn voor e-commerce. Deze advertenties combineren video’s met een scrollbare productgalerij binnen TikTok, waardoor gebruikers gemakkelijk kunnen shoppen zonder de app te verlaten. Ze maken vaak gebruik van productfeeds en bieden een mobiele winkelervaring die is geoptimaliseerd voor conversie.

Nieuwsgierig geworden hoe we jou kunnen helpen?

Weten waar er nog winst te behalen valt? Met onze gratis audit weet je het.

Zij gingen je voor

Samen met deze inspirerende bedrijven mogen wij linkbuilding campagnes draaien. En met succes!

Resultaten TikTok Adverteren

Een reden dat TikTok Adverteren zoveel succes heeft, is omdat je resultaten erg makkelijk meetbaar zijn. TikTok heeft zelf een Business Center, waar je de algemene statistieken van je volgers kan bekijken, maar waar je ook de statistieken van jouw geposte advertenties kunt bekijken. Op deze statistieken valt gemakkelijk in te spelen: wat werkte er bij vorige posts en wat juist niet? Wij helpen je graag om deze statistieken in te zetten en om te zetten in een succesvolle advertentie!

Tips voor TikTok Advertising

Om jou op gang te helpen op het gebied van TikTok Adverteren, geven we je een paar tips.

Branded hashtag challenge
Om naamsbekendheid te creëren, is een Branded Hashtag-challenge een erg goed middel. Met deze challenge daag jij je volgers uit om een bepaalde actie uit te voeren, die te maken heeft met jouw product of dienst. Door jouw naam aan deze challenge te koppelen, zullen TikTok-gebruikers jouw naam verspreiden zonder daar iets terug voor te verwachten. Je kunt ervoor kiezen om dit in combinatie te doen met een winactie: degene die jouw challenge het best uitvoert, ontvangt bijvoorbeeld een abonnement op jouw dienst.
Wees authentiek en val op
TikTok-gebruikers waarderen content die natuurlijk, speels en herkenbaar is, in plaats van te gepolijst of te commercieel. Maak advertenties die lijken op echte TikTok-video’s: gebruik populaire muziek, trends en challenges, en vertel een verhaal dat aansluit bij je doelgroep. Zo zorg je ervoor dat je advertentie niet alleen opvalt, maar ook beter wordt ontvangen en gedeeld.
Werk crossmediaal
hierbij gebruik je meerdere social media platformen. Om het succes van al deze kanalen te verhogen, werk je crossmediaal. Dit houdt in dat je een connectie creëert tussen deze kanalen. Zorg bijvoorbeeld voor een link naar je Instagram-pagina in je TikTok, of laat je Facebook-volgers weten dat je ook aanwezig bent op TikTok.

TikTok influencers

TikTok heeft erg veel gebruikers: de meesten kijken enkel, maar er zijn ook veel gebruikers die regelmatig video’s plaatsen. Er zijn ook verschillende Social Influencers aanwezig op TikTok. Deze influencers kun jij inzetten om je product te promoten. Een influencer promoot jouw product in ruil voor een afgesproken bedrag of een ander soort deal, zoals bijvoorbeeld gratis gebruik van jouw product. TikTok moedigt deze marketingmethode erg aan en heeft zelfs een onderdeel ontwikkeld om makkelijker influencers te vinden, namelijk de Creator Marketplace. Hier vind je niet alleen verschillende influencers, maar ook voorbeelden van andere advertenties die deze methode hanteerden.

Targeting mogelijkheden voor TikTok adverteren

Wil je de band tussen je merk en je Een groot voordeel aan TikTok Adverteren is dat jij erg specifiek kan targeten. Net zoals je gewend bent van andere social media zoals Facebook en Instagram, kun je voordat je iets post, het volledig inrichten zoals jij dit wil. Er zijn verschillende filters die inzetbaar zijn op het gebied van TikTok Adverteren, zoals de locatie en leeftijd, maar ook specifiekere filters zoals de interesses en hun online gedrag kunnen gebruikt worden. Traffic Today weet precies wat er nodig is om succesvol te targeten: onze social ads specialisten houden niet alleen rekening met jouw doelgroep, maar ook met wat er van jouw doelgroep terugkomt op TikTok.

Waarom TikTok Adverteren met Traffic Today?

Ons jonge team is enthousiast om samen met jou het optimale online succes te boeken, bijvoorbeeld door middel van TikTok Adverteren. Onze social ads specialisten hebben de juiste kennis en ervaring in huis om voor jou online succes te behalen. Hierbij leggen we de focus op een intensieve, transparante samenwerking. Zo werken wij bijvoorbeeld met Asana: een planningsapplicatie die het voor onze klanten volledig inzichtelijk maakt wat wij precies uitvoeren. Daarnaast plannen wij meetings in, in een afgesproken frequentie. Dit zorgt ervoor dat jij weet welke progressie we precies boeken, maar ook dat wij rekening kunnen houden met eventuele feedback van jou.

Veelgestelde vragen over TikTok Adverteren

Hoe stel ik een TikTok advertentiecampagne op?
Je begint met het aanmaken van een account in TikTok Ads Manager. Vervolgens kies je je campagnedoelstelling, stel je je doelgroep en budget in, en maak je creatieve advertenties. Tot slot lanceer je de campagne en monitor je de prestaties via het dashboard.
Wat kost adverteren op TikTok gemiddeld?
De kosten variëren, maar meestal start je met een minimumdagbudget van ongeveer €20. De kosten per klik of per 1000 vertoningen hangen af van je targeting en concurrentie, maar TikTok kan vaak een betaalbare optie zijn, zeker bij goed geoptimaliseerde campagnes.
Hoe meet ik het succes van mijn TikTok advertenties?
Via TikTok Ads Manager kun je statistieken bekijken zoals bereik, impressies, klikfrequentie, conversies en kosten per resultaat. Daarnaast kun je pixel-tracking instellen om het effect op je website of webshop te meten en zo je campagne te optimaliseren.
Hoe lang duurt het voordat ik resultaten zie van TikTok-advertenties?
De tijd voordat je resultaten ziet, hangt af van je campagnedoelen, budget en content. Vaak zie je binnen een paar dagen al data over bereik en engagement. Voor concretere resultaten zoals conversies kan het enkele weken duren, omdat optimalisatie en het opbouwen van merkbekendheid tijd kosten. Regelmatig monitoren en bijsturen helpt om sneller succes te boeken.

4.8 op Google

Het maximale resultaat uit TikTok halen?

Ben je nieuwsgierig naar de mogelijkheden van TikTok Advertising? Neem dan gerust contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek. Telefonisch, digitaal of op locatie? Laat ons weten wat jou uitkomt.

Ons team staat
voor je klaar