TikTok Adverteren
Jouw bedrijf bekend laten worden onder een jonge doelgroep? Zet dan TikTok Adverteren in. TikTok Adverteren heeft een vlucht genomen sinds het sociale medium exorbitant groeide in 2020. De social ads specialisten van Traffic Today helpen je graag met het uitdenken van een strategie die het beste aansluit op jouw doelgroep. Door kennis en ervaring te combineren zorgen we ervoor dat jouw TikTok advertenties een slimme toevoeging zijn aan je marketingstrategie. We leggen je hier uit hoe we het doen!

Waarom TikTok Advertising?
TikTok is een social media platform waar korte video’s gedeeld kunnen worden. De applicatie is ontstaan in 2012, maar is pas écht succesvol geworden in 2017, toen Bytedance de app Musical.ly overnam en dit combineerde met hun eigen applicatie: TikTok. Sindsdien is TikTok niet meer weg te denken uit het social media landschap en is het uitgegroeid tot een dienst die niet alleen voor creators interessant is, maar ook voor marketeers. Er zijn op TikTok namelijk veel interessante mogelijkheden voor jouw bedrijf. De app legt de nadruk op eigenheid: het motto is dan ook “Don’t create ads, create TikToks”. Onze digital marketeers weten precies wat er nodig is om een succesvolle TikTok-campagne op te zetten. Neem contact op met één van onze marketeers en ontdek waar jouw kansen liggen!
Wie zit er op TikTok?
TikTok is al lang niet meer alleen het domein van tieners. Hoewel het platform nog steeds bijzonder populair is onder jongeren – met name Gen Z (18–24 jaar) – groeit het gebruikersbestand snel in de breedte. Ook dertigers, veertigers en bedrijven weten hun weg naar TikTok te vinden. Gebruikers zijn gemiddeld zeer actief en brengen dagelijks meer dan een uur door op het platform. Ze zoeken naar entertainment, inspiratie en herkenning, en houden van korte, creatieve content met een hoge mate van authenticiteit. Vooral merken die durven opvallen en trends durven volgen, kunnen hier een betrokken doelgroep opbouwen en écht impact maken.
Hoe zet je een TikTok campagne op?
Het opzetten van een TikTok-campagne biedt volop kansen om jouw merk op een creatieve en impactvolle manier onder de aandacht te brengen. In dit stappenplan nemen we je mee door het proces, van het bepalen van je doelstellingen tot het lanceren van je eerste advertentie. Zo zorg je ervoor dat je campagne niet alleen opvalt, maar ook écht resultaat oplevert.
1. Activeer de advertentiefunctie binnen je betaalde TikTok account
2. Creëer en installeer de TikTok pixel op je website
3. Maak een campagne aan
4. Maak een advertentiegroep aan
5. Maak een advertentie
6. Analyseer TikTok Ads
Wat werk goed op TikTok?
Als je TikTok Adverteren op de juiste manier wil inzetten, zijn er verschillende dingen waar jij op moet letten. TikTok hecht namelijk veel waarde aan authenticiteit: een video met een grote productiewaarde doet het dus ook niet per sé beter dan een amateuristische video. Sterker nog: een amateuristische video kan juist de slimste keuze zijn. Naast authenticiteit legt TikTok ook de nadruk op creativiteit. Elk product valt creatief te verkopen, maar de juiste manier vinden om dit te doen, is niet altijd even makkelijk. Hier helpen we je graag bij. We verzinnen niet alleen een campagnestrategie, maar helpen je ook graag met de uitvoering van de advertentie.
TikTok Adverteren in 2025
TikTok adverteren in 2025 is belangrijker dan ooit voor merken die een jong en betrokken publiek willen bereiken. Het platform blijft zich snel ontwikkelen, mede dankzij geavanceerde AI-technologieën die advertenties nog slimmer en persoonlijker maken. Dankzij AI kun je nu nog gerichter targeten, content optimaliseren en campagnes automatiseren, waardoor je meer rendement haalt uit je budget. Of je nu kiest voor creatieve In-Feed Ads, opvallende TopView campagnes of interactieve Branded Hashtag Challenges, TikTok en AI bieden samen krachtige tools om jouw merk authentiek en effectief onder de aandacht te brengen. Wie in 2025 slim inzet op TikTok én AI, zet een grote stap richting groei, merkbekendheid en conversie.
Soorten TikTok advertenties
Er zijn verschillende mogelijkheden om TikTok Adverteren in te zetten. Elke advertentie heeft een andere vorm en vereist daardoor ook een andere tone-of-voice en invulling. In jouw TikTok strategie kun je ervoor kiezen om alles op één advertentiesoort te gooien, maar het kan ook juist succesvol zijn om meerdere advertentiesoorten te combineren. Het ligt er maar net aan wat jouw doelstellingen zijn – elke advertentiesoort heeft hier een andere bijdrage aan. We lichten de mogelijkheden voor je uit.
In-Feed Video
Top View Ads
Branded hashtag challenge
Branded effects
Spark Ads
Collection Ads
Nieuwsgierig geworden hoe we jou kunnen helpen?
Weten waar er nog winst te behalen valt? Met onze gratis audit weet je het.
Zij gingen je voor
Samen met deze inspirerende bedrijven mogen wij linkbuilding campagnes draaien. En met succes!
Resultaten TikTok Adverteren
Een reden dat TikTok Adverteren zoveel succes heeft, is omdat je resultaten erg makkelijk meetbaar zijn. TikTok heeft zelf een Business Center, waar je de algemene statistieken van je volgers kan bekijken, maar waar je ook de statistieken van jouw geposte advertenties kunt bekijken. Op deze statistieken valt gemakkelijk in te spelen: wat werkte er bij vorige posts en wat juist niet? Wij helpen je graag om deze statistieken in te zetten en om te zetten in een succesvolle advertentie!
Tips voor TikTok Advertising
Om jou op gang te helpen op het gebied van TikTok Adverteren, geven we je een paar tips.
Branded hashtag challenge
Wees authentiek en val op
Werk crossmediaal
TikTok influencers
TikTok heeft erg veel gebruikers: de meesten kijken enkel, maar er zijn ook veel gebruikers die regelmatig video’s plaatsen. Er zijn ook verschillende Social Influencers aanwezig op TikTok. Deze influencers kun jij inzetten om je product te promoten. Een influencer promoot jouw product in ruil voor een afgesproken bedrag of een ander soort deal, zoals bijvoorbeeld gratis gebruik van jouw product. TikTok moedigt deze marketingmethode erg aan en heeft zelfs een onderdeel ontwikkeld om makkelijker influencers te vinden, namelijk de Creator Marketplace. Hier vind je niet alleen verschillende influencers, maar ook voorbeelden van andere advertenties die deze methode hanteerden.
Targeting mogelijkheden voor TikTok adverteren
Wil je de band tussen je merk en je Een groot voordeel aan TikTok Adverteren is dat jij erg specifiek kan targeten. Net zoals je gewend bent van andere social media zoals Facebook en Instagram, kun je voordat je iets post, het volledig inrichten zoals jij dit wil. Er zijn verschillende filters die inzetbaar zijn op het gebied van TikTok Adverteren, zoals de locatie en leeftijd, maar ook specifiekere filters zoals de interesses en hun online gedrag kunnen gebruikt worden. Traffic Today weet precies wat er nodig is om succesvol te targeten: onze social ads specialisten houden niet alleen rekening met jouw doelgroep, maar ook met wat er van jouw doelgroep terugkomt op TikTok.
Waarom TikTok Adverteren met Traffic Today?
Ons jonge team is enthousiast om samen met jou het optimale online succes te boeken, bijvoorbeeld door middel van TikTok Adverteren. Onze social ads specialisten hebben de juiste kennis en ervaring in huis om voor jou online succes te behalen. Hierbij leggen we de focus op een intensieve, transparante samenwerking. Zo werken wij bijvoorbeeld met Asana: een planningsapplicatie die het voor onze klanten volledig inzichtelijk maakt wat wij precies uitvoeren. Daarnaast plannen wij meetings in, in een afgesproken frequentie. Dit zorgt ervoor dat jij weet welke progressie we precies boeken, maar ook dat wij rekening kunnen houden met eventuele feedback van jou.
Veelgestelde vragen over TikTok Adverteren
Hoe stel ik een TikTok advertentiecampagne op?
Wat kost adverteren op TikTok gemiddeld?
Hoe meet ik het succes van mijn TikTok advertenties?
Hoe lang duurt het voordat ik resultaten zie van TikTok-advertenties?
Het maximale resultaat uit TikTok halen?
Ben je nieuwsgierig naar de mogelijkheden van TikTok Advertising? Neem dan gerust contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek. Telefonisch, digitaal of op locatie? Laat ons weten wat jou uitkomt.
Ons team staat
voor je klaar