Social Media Marketing
Meer bezoekers naar je website trekken met social media marketing? Lees snel verder.
De reis die een klant aflegt van eerste kennismaking met je merk tot aankoop of contactaanvraag is voor ieder bedrijf verschillend. Wel kunnen we met zekerheid zeggen dat social media in iedere reis een grote rol speelt. De merkbeleving van je bedrijf krijgt een extra dimensie wanneer je social media marketing strategisch inzet. Wij vertellen je hoe je dat proces aanvliegt.

De voordelen van social media marketing
Grote doelgroep bereiken
Verhoogde merkbekendheid
Direct interactie met je doelgroep
Meetbare resultaten
Ondersteuning van je sales funnel
Verspreid je content breed en strategisch
Waarom social media marketing inzetten?
Social media marketing is onmisbaar omdat het je helpt om direct in contact te komen met je doelgroep, je merk zichtbaar te maken en betrokkenheid te creëren. Door strategisch gebruik te maken van kanalen zoals Instagram, LinkedIn en Facebook, kun je je publiek gericht aanspreken en naar je website leiden. Zo bouw je aan vertrouwen, merkloyaliteit en meer conversies.
Hoewel sociale media een platform bieden om je doelgroep snel en eenvoudig te bereiken, vergt het wel verdieping en een doordachte strategie om ook daadwerkelijk resultaat te behalen. Bij Traffic Today kijken we dan ook altijd naar de meerwaarde van een bepaald kanaal voor onze klanten; komen de doelgroepen overeen en welke content optimalisatie sluit het beste aan? Door alle factoren af te wegen en een waterdichte social media strategie uit te werken, realiseren we op korte termijn de groei die onze klanten nastreven.
Wat is Social Media Advertisment?
Zoals je ook kunt adverteren in Google, bieden social media je de mogelijkheid om tegen betaling advertenties te plaatsen. Deze advertenties kun je laten tonen aan gebruikers van het social media kanaal die binnen jouw doelgroep vallen. Op die manier weet je zeker dat de juiste groep in aanraking komt met je advertenties en dat je controle houdt over je social media marketing budget.
Voor veel van onze klanten beheren we de social media advertenties en bepalen we de lijsten met doelgroepen. Samen bepalen we zorgvuldig welke groepen relevant zijn en op welk moment ze aangesproken moeten worden. Zo realiseren we snel de groei waar je als bedrijf naar op zoek bent. Onze specialisten richten zich op social media advertenties voor de volgende kanalen:
Social media marketing stappenplan
Om een kans van slagen te hebben met jouw social media strategie, hanteren we verschillende stappen voordat we beginnen. We kijken hierbij naar jouw specifieke doelgroep(en), welke kanalen hierop aansluiten en of deze kanalen ook bij jouw merk aansluiten, welke boodschap er in iedere fase uitgedragen moet worden en welke strategie het beste aangehouden kan worden voor jouw social media marketing.
Stap 1 – Strategie bepalen
Wat in deze stap vooral belangrijk is, is dat we samen de doelstellingen vaststellen. Wat wil je bereiken met jouw social media marketing? Naamsbekendheid, interactie, leads of zelfs conversie? Deze doelstellingen vormen de basis voor de aanpak die we hanteren.
Stap 2 – Mix van kanalen
Stap 3 – Content creëren
Stap 4 – Monitoring en bijsturing
Social media kanalen die we voor je runnen
Besteed je het beheer van je social media kanalen uit aan Traffic Today? Dan zorgen we ervoor dat er op periodieke basis relevante content wordt geplaatst op basis van een uitgedachte strategie. We plaatsen niet zomaar updates maar brengen in kaart welke pagina’s op je website aansluiten bij de posts die we op jouw social media kanalen plaatsen. Bovendien houden we rekening met de verschillende kenmerken, doelgroepen en best practices per platform. Op die manier heb je geen omkijken naar je social media kanalen maar geniet je wel van een verhoogd aantal bezoekers dat je website of webshop bezoekt. Bij ons kun je o.a. terecht voor Instagram, Facebook, LinkedIn, YouTube, Pinterest en TikTok.
Instagram (Meta)
Instagram is een visueel platform en dat biedt mogelijkheden. Door een account op te bouwen waarin de identiteit van je bedrijf middels foto’s en video’s echt naar voren komt, geef je jouw publiek de mogelijkheid om een band op te bouwen met je merk. Je geeft stukjes informatie waardoor je je publiek laagdrempelig betrekt bij je product(en), dienst, missie, visie of bedrijf als geheel.
Als we het over een modern platform hebben, mag Instagram zeker niet ontbreken. Dit platform zoekt namelijk voortdurend naar nieuwe manieren om gebruikers extra ervaringen te bieden. Denk bijvoorbeeld aan stories met interactiemogelijkheden, reels, live-video’s, filters, Instagram shopping en meer! Al deze dimensies zorgen voor extra betrokkenheid bij je merk en interactie tussen jou en je doelgroep. Dankzij het innovatieve karakter van dit social media kanaal kun je dus altijd rekenen op nieuwe mogelijkheden. Het platform staat niet stil en je hebt dan ook alle ruimte om dingen uit te proberen voor je merk. Wat werkt wel en wat niet? Bovendien kun je veel van de functies gewoon gratis gebruiken – je kunt dus veel bereik en betrokkenheid realiseren door Instagram slim in te zetten.
Tegenwoordig heeft bijna ieder bedrijf een LinkedIn account. Is het niet voor de doelgroep dan wel voor het zakelijke netwerk. LinkedIn is namelijk een zakelijk platform bij uitstek. Hier kun je jouw bedrijf uitlichten, behaalde doelen delen en noemenswaardige prestaties plaatsen. Toch kan LinkedIn ook wel degelijk een bijdrage leveren aan je social media marketing strategie. Met name voor bedrijven binnen de B2B-markt biedt LinkedIn veel mogelijkheden. Door bijvoorbeeld slim te adverteren of bijvoorbeeld de speciale leadgeneratie-tool van LinkedIn te gebruiken, vormt je LinkedIn account een natuurlijke aanvulling op je saleskanaal.
Naast het bereiken van je doelgroep is LinkedIn uiteraard zeer geschikt als wervingskanaal voor nieuwe medewerkers. Social media marketing is ook voor de werving van je nieuwe medewerkers een strategische zet. Op LinkedIn wordt volop gezocht naar nieuwe banen en je zult je als bedrijf echt moeten onderscheiden om het beste talent aan je te binden. Een slimme LinkedIn strategie kan je hierbij helpen. Met de juiste advertenties, content en informatie zorg je voor een allesomvattende beleving om potentiële nieuwe medewerkers aan te spreken. Cruciaal voor de toekomst van je bedrijf dus!
Nieuwsgierig geworden hoe we jou kunnen helpen?
Weten waar er nog winst te behalen valt? Met onze gratis audit weet je het.
Zij gingen je voor
TikTok
Instagram is een visueel platform en dat biedt mogelijkheden. Door een account op te bouwen waarin de identiteit van je bedrijf middels foto’s en video’s echt naar voren komt, geef je jouw Heb je een jonge, actieve doelgroep en deel je graag creatieve of spontane content? Dan is TikTok een platform dat je zeker niet mag negeren. Met korte, pakkende video’s kun je op een speelse manier laten zien wie je bent, wat je doet en wat je verkoopt. Het algoritme van TikTok werkt in je voordeel: zelfs met een klein aantal volgers kun je viral gaan en duizenden mensen bereiken. Je kunt starten met organische content om gevoel te krijgen bij het platform, en daarna experimenteren met betaalde TikTok-advertenties. Vooral voor merken die durven opvallen, biedt TikTok een unieke kans om op een frisse, authentieke manier in contact te komen met nieuwe klanten.
Social media marketing is vaak een combinatie van dingen. Eén van de platformen die met name door bedrijven in de interieur-, kleding- of tuinsector enorm effectief is, is Pinterest. Dit platform richt zich namelijk volledig op inspiratie. Gebruikers kunnen zelf prikborden aanmaken waarop ze afbeeldingen kunnen ‘pinnen’ die ze mooi vinden, om zo een moodboard te creëren ter inspiratie voor een eigen project. Staat er een verbouwing op de planning? Grote kans dat dit terug te zien is aan de moodboards die zich richten op keukens, vloeren, materialen en meer. Valt de afbeelding die jij hebt geplaatst in de smaak, dan kan het zomaar zijn dat een gebruiker doorklikt naar je website om het product verder te onderzoeken. Van inspiratie naar overweging dus.
Heb je mooie sfeerfoto’s op je website staan? Dan is het zeker de moeite waard om ook eens de mogelijkheden van Pinterest te ontdekken. Je kunt gratis een zakelijk account aanmaken en ontdekken of er interesse is in de producten die je verkoopt. Heb je vertrouwen in het platform? Probeer dan eens om een aantal betaalde advertenties uit te zetten. Grote kans dat het je veel nieuwe klanten oplevert die via Pinterest geïnspireerd zijn geraakt door de content die ze op Pinterest hebben ontdekt.
Facebook (Meta)
Wil je de band tussen je merk en je doelgroep verdiepen? Dan is Facebook de juiste keuze voor jou. Als grondlegger van hedendaagse social media platformen en inmiddels moederbedrijf van noemenswaardige succesformules als Whatsapp en Instagram is Facebook niet meer weg te denken uit het online landschap. Bevindt je doelgroep zich op dit platform, dan is de kans groot dat je snel de interactie en gekoppelde resultaten behaald waar je naar op zoek bent. Met de verschillende functionaliteiten die Facebook te bieden heeft, kun je alle kanten op. Ook op dit platform kun je namelijk stories plaatsen, interactie creëren middels polls of doelgericht adverteren om precies de juiste groep te bereiken.
Facebook is bij uitstek geschikt voor bedrijven die zich richten op de B2C-markt. Via dit kanaal kun je consumenten namelijk direct aanspreken, inspireren en overtuigen om meer te weten te komen over je producten of zelfs over te gaan tot aankoop. Het is dan ook niet voor niets dat veel van onze klanten ervoor kiezen om regelmatig Facebook advertenties uit te laten zetten die hun doel bereiken. Samen bepalen we de juiste strategie om Facebook voor jouw bedrijf te laten werken. Op die manier spelen we in op de populariteit van het platform en de uiteenlopende mogelijkheden die het kanaal te bieden heeft.
YouTube
Wil je jouw verhaal uitgebreider vertellen, producten demonstreren of expertise delen? Dan is YouTube het ideale platform. Het is ’s werelds op één na grootste zoekmachine en perfect voor content met meer diepgang. Denk aan how-to video’s, klantverhalen of behind-the-scenes content die vertrouwen opbouwt bij je doelgroep. Bovendien blijft je video-content lang vindbaar, wat zorgt voor een blijvend bereik. Combineer organische groei met YouTube-advertenties om je zichtbaarheid gericht te vergroten. Zeker als je investeert in kwaliteit en consistentie, kan YouTube een krachtig kanaal zijn binnen je online marketingstrategie.
Full funnel strategie met social media marketing
Binnen Traffic Today werken we vaak met het see, think, do & care model. Aan de hand van dit trechtermodel brengen we de customer journey in kaart van de diverse doelgroepen van onze klanten. We kijken naar informatiebehoefte per fase in het model en passen onze strategie hierop aan om zo tot een allesomvattende aanpak te komen. Social media spelen in hierin een cruciale rol. Zowel organisch als betaald kan de inzet van social media bijdragen aan verdere online groei, verbeterde naamsbekendheid en betrokkenheid onder je doelgroep in iedere fase van de zogenoemde funnel.
Meer over het see, think, do & care model lees je in ons uitgebreide blog: See, Think, Do, Care: de kracht van de customer journey.
See
Think
Do
Care
Waarom social media marketing ook in 2025 werkt
Social media marketing blijft ook in 2025 effectief. Door gebruik te maken van gerichte advertenties en boeiende content kun je als bedrijf een breed publiek aan potentiële klanten bereiken en betrekken. Bovendien speelt sociale media een cruciale rol bij het beïnvloeden van koopbeslissingen en het opbouwen van merkvertrouwen. Consumenten gebruiken de platforms niet alleen om op de hoogte te blijven van nieuws en trends, maar ook om aanbevelingen van vrienden en influencers te verkrijgen. Bedrijven kunnen sociale media benutten om authentieke relaties met hun publiek op te bouwen, klantloyaliteit te stimuleren en direct te reageren op feedback. De dynamiek en veelzijdigheid van social media maken het tot een blijvend krachtig kanaal voor marketeers om merkbekendheid te vergroten en waardevolle connecties met consumenten te onderhouden.
De magie van social media
Social media marketing is niet voor niets een groeiende tak binnen marketing. Social media drukken namelijk steeds meer een stempel op de moderne maatschappij. Cultuur, politiek, generatieverschillen, het zit allemaal verweven in de digitale gemeenschap die zich manifesteert op social media. Wil je als bedrijf een rol spelen in het leven van je doelgroep? Dan moet je aanwezig zijn op de kanalen die jouw publiek dagelijks raadpleegt voor inspiratie of informatie, en soms zelfs voor begeleiding en advies. Social media geven daarmee een nieuwe dimensie aan de interactie tussen bedrijf en doelgroep en doelgroepen onderling.
Het is deze complexiteit die ons iedere dag drijft om op zoek te gaan naar de talloze mogelijkheden van social media voor onze klanten. We verdiepen ons in de nieuwste ontwikkelingen, tools en features om meerwaarde te kunnen blijven bieden en dit allemaal in razend tempo om voorop te blijven lopen.
Geloof je ook in de magie van social media? Dan komen we graag met je in contact om de mogelijkheden van een social media campagne voor jouw bedrijf te bespreken!
Veelgestelde vragen over social media
Op welke social media platforms moet mijn bedrijf actief zijn?
Hoe vaak moet ik iets posten op social media?
Hoe meet ik of mijn social media-inspanningen succesvol zijn?
Wat is het verschil tussen organische en betaalde social media marketing, en wat heb ik nodig?
Het maximale resultaat uit social media halen?
Ben je nieuwsgierig naar de mogelijkheden van social media marketing? Neem dan gerust contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek. Telefonisch, digitaal of op locatie? Laat ons weten wat jou uitkomt.
Ons team staat
voor je klaar