Zoekmachine adverteren

Een SEA specialist tovert jouw advertenties in Google om tot de ingang van je website! Ben jij op zoek naar een SEA specialist om jou te helpen resultaten te boeken met advertenties in Google? We stellen onszelf graag aan je voor! Als SEA specialist zorgen wij ervoor dat jouw advertenties precies zijn waar je potentiële klanten naar op zoek zijn. Kom in contact en ervaar het zelf!

Benieuwd naar jouw kansen?

De voordelen van een SEA specialist

Up-to-date kennis van nieuwe ontwikkelingen
Grip op de kosten
Je potentiële klanten beter bereiken
Ruime ervaring met verschillende advertenties

Betere prestaties
Korte lijntjes met Google dankzij Partner status

Wat is SEA?

Wanneer je iets op zoekt naar Google, gebeurt het zelden tot nooit dat je naar de tweede pagina van de zoekresultaten gaat. Het is daarom voor jou als bedrijf ook erg belangrijk dat je op de eerste pagina staat! Dit kun je op organische wijze doen met SEO, maar je kunt ook SEA inzetten: Search Engine Advertising. De naam zegt het al: als SEA specialist adverteer jij in de zoekresultaten van Google. Je verschijnt hiermee automatisch boven in de zoekresultaten. Wel wordt het duidelijk gemaakt dat er sprake is van een advertentie, zodat zoekers weten dat dit het geval is.

Toch blijkt dit weinig uit te maken. Aangezien veel potentiële klanten niet de moeite willen doen om ver door te scrollen, blijven ze vaak steken bij deze advertenties. Daarnaast is SEA niet alleen goed voor het verkeer op je website, maar ook voor je naamsbekendheid. Doordat jij bovenaan staat, komen veel potentiële klanten vroeg in aanraking met je merk. Ideaal, want zo word je eerder in overweging genomen bij een vervolgaankoop.

Waarom een SEA specialist inhuren?

Het inhuren van een ervaren SEA specialist bij een marketingbureau als Traffic Today is essentieel voor het behalen van succes met online advertenties. Met jarenlange expertise en bewezen resultaten hebben onze SEA specialisten hun stempel gedrukt in talloze branches. Wat ons onderscheidt ten opzichte van een freelance SEA specialist, is onze veelzijdige ervaring bij honderden bedrijven, variërend van e-commerce tot dienstverlening en nog veel meer.

Daardoor koppelen we altijd de SEA specialist aan jou die de meeste affiniteit en kennis heeft over jouw branche.
Ons ads team is onlosmakelijk verbonden met ons succes. Onder leiding van onze head of advertising, voeren ze constant experimenten uit en passen ze nieuwe advertentiemogelijkheden moeiteloos in hun strategie. Verzeker je van een collega op afstand door een SEA specialist in te huren bij Traffic Today.

Wat doet een SEA specialist?

In het SEA-landschap zijn meerdere subdiensten van elkaar te onderscheiden. De SEA specialist kent al deze diensten en weet hoe deze ingezet moeten worden voor jouw doelstellingen. Voorbeelden van deze diensten zijn als volgt.

Google Ads
De meest standaard manier van SEA, is Google Ads. Je adverteert hiermee in de zoekresultaten van Google, van bepaalde zoektermen. Je advertentie is enkel tekst en bestaat uit een koptekst van 65 tekens met daaronder een klein stukje tekst van 160 tekens.
Google Shopping
Voor sommige producten is visueel adverteren enorm effectief. Met Google Shopping zet je hierop in! Je adverteert namelijk in de webshop van Google. Het enige verschil: wanneer iemand jouw product aanklikt, worden ze niet doorgelinkt naar Google, maar naar jouw website.
Display Advertising
Wist je dat Google een gigantisch netwerk heeft van verschillende websites waarop jij kan adverteren? Dit is het Display Advertising netwerk. Je adverteert hier d.m.v. banners. Deze advertenties zijn erg effectief voor het opbouwen van naamsbekendheid, aangezien ze bijna over het hele internet te vinden zijn.
Remarketing
Wil jij je specifiek targeten op mensen die je website al eerder hebben bezocht? Dan zet je remarketing in! Met deze dienst probeer je specifiek in te springen op de wens van je bezoeker. Keken zij naar een bepaald product, dan herinner je ze aan dit product en vertel je ze waarom jouw website de perfecte plek is om deze te bestellen.

Nieuwsgierig geworden hoe we jou hoger in Google krijgen?

Weten hoe jij er momenteel voor staat? Met de gratis audit van Traffic Today weet je het. Vraag hem nu vrijblijvend aan. We hopen natuurlijk dat daar een mooie samenwerking uit voort komt. Win win!

Zij gingen je voor

Samen met deze inspirerende bedrijven mogen wij linkbuilding campagnes draaien. En met succes!

Zo gaan wij als SEA specialist te werk!

Een SEA specialist voert alle handelingen rondom SEA zo succesvol mogelijk voor je uit. Om dit te doen, wordt er gewerkt met een vast stappenplan. Natuurlijk zorgen we voor een unieke invulling van jouw campagne, maar dat doen we middels deze structuur.

Stap 1 – Strategiebepaling
Wat doe jij al? Hoe gedragen jouw concurrenten zich? Welke zoekwoorden zijn populair onder je doelgroep? Door antwoord te geven op deze vragen, bepaal jij je strategie. Je zorgt voor een unieke positionering, die aansluit op de wens van je doelgroep.
Stap 2 – Implementatie
We weten wat je doelgroep wil: tijd om deze gegevens om te zetten in succesvolle advertenties. We schrijven de teksten, zorgen voor visuals en brengen de juiste links aan.
Stap 3 – Optimalisatie
Nadat je advertenties live zijn, kunnen we zien wat de resultaten hiervan zijn. Vallen er resultaten tegen, dan kunnen we d.m.v. optimalisatie ervoor zorgen dat deze toch op het juiste spoor geraken. Optimalisatie is niet alleen prestatiegericht, maar heeft ook te maken met aanpassingen van Google zelf, of het gedrag van je concurrenten.
Stap 4 – Rapportage
Om te zien hoe jij scoort, zorgen we voor maandelijkse reportages. Hierdoor ben jij volledige up-to-date en bieden we je ruimte om punten van feedback te geven. We leggen onze handelingen uit, of voeren aanpassingen door gebaseerd op deze punten.

Waar moet een Google Ads specialist goed in zijn?

Als Google Ads specialist zijn er meerdere dingen belangrijk. Allereerst moet jij uitgebreide kennis hebben over het actieve SEA-landschap. Je weet wat er speelt en wat de recente ontwikkelingen van Google zijn. Dit komt door een actieve houding: je kijkt niet alleen naar wat er nodig is voor je bedrijf, maar leest je ook actief in op de nieuwste trends, of woont bijeenkomsten bij die SEA-gerelateerd zijn.

Maar, met alleen een actieve houding ben je er nog niet. Het is namelijk ook handig om enige affiniteit met taal te hebben. Google Ads bestaat namelijk voornamelijk uit tekst: om deze succesvol in te richten, is het belangrijk dat jij met een simpel stuk tekst mensen kan overtuigen.

De boodschap van je bedrijf moet centraal staan, op een dusdanige manier dat kijkers van je advertentie geactiveerd worden om je website te bezoeken. Naast dit alles is er ook nog een technisch aspect aan Google Ads wat belangrijk is om onder de knie te krijgen, namelijk het inzetten van de juiste biedstrategie. Door CPC, CPM of CPA slim toe te passen, zorg je voor de meest effectieve campagne rondom een bepaald budget. Het verschilt per bedrijf welke biedstrategie het meest effectief is. Ook je doelstelling heeft hier invloed op: sommige doelstellingen passen beter bij CPC, anderen meer bij CPM.

Een passende SEA strategie

Google is veruit de grootste en meest gebruikte zoekmachine op het internet. Hier besteden we als SEA specialist dan ook de meeste aandacht aan. In de loop der jaren hebben we de nodige kennis opgebouwd om precies te weten welke strategie werkt en welke niet – en we blijven continu experimenteren en testen om de resultaten nog verder te verbeteren. Binnen Google Ads, het advertentiekanaal van Google, is veel mogelijk en zonder de juiste kennis kan het starten van een campagne best ingewikkeld zijn. Daarom helpen we je graag bij het inrichten van jouw campagnes om snel je doelen te behalen. Hoe we dit precies doen? Met een maatwerk SEA strategie.

Op basis van jouw wensen, doelen en budget stellen wij een op maat gemaakte strategie op die volledig aansluit op jouw bedrijf. Samen bepalen we op welke zoekwoorden je graag gevonden wil worden en waar de grootste kansen liggen. Onze online marketeers hebben jarenlange ervaring binnen dit vakgebied en kunnen je als geen ander advies geven en ondersteunen op het gebied van SEA.

Als SEA specialist gaan we altijd voor het hoogst haalbare om zo het maximale uit de Google Ads campagne te halen. Benieuwd wat jouw mogelijkheden zijn op het gebied van adverteren in Google? Doe dan onze gratis Ads Scan en kom erachter!

Target op de juiste doelgroep

Zoekmachine adverteren kent talloze opties op het gebied van targeting. Dit is fijn en essentieel om onder de knie te krijgen: juiste targeting is de basis van al je successen. Je wil je namelijk niet richten op mensen die buiten je doelgroep vallen, maar ook niet op mensen die niet geïnteresseerd zijn. Het grote voordeel aan zoekmachine adverteren is dat je doelgroep al laat zien geïnteresseerd te zijn. Je hoeft dus enkel nog maar rekening te houden met je doelgroep.

Deze doelgroep benoem je zo specifiek mogelijk. Als het goed is heb jij een doelgroepanalyse gedaan, waardoor je weet wat de basiskenmerken van je doelgroep zijn. Zo weet je de leeftijd, de locatie, het gender, etc. In Google vul je deze gegevens in wanneer je je advertentiecampagne aanmaakt, waardoor je je exclusief richt op mensen die in deze groep passen. Natuurlijk betekent dit niet dat je je enkel richt op deze groep mensen: door verschillende campagnes aan te maken, richt jij je ook op verschillende doelgroepen, alleen dan op net wat andere wijze.

Snel resultaat behalen

Als jij op zoek bent naar een marketingdienst die je helpt met directe resultaten, is SEA de perfecte dienst voor jou. Investeren in een SEA specialist betekent dus ook investeren in het nu. Waar je met andere marketingdiensten te maken krijgt met aanpassingen die over een langere periode resultaten boeken, spreken we met SEA over een verandering die direct gemaakt wordt en ook direct resultaten brengt. Ideaal dus! Wel moeten we zeggen dat we begrijpen dat je direct wil beginnen, maar raden we wel aan om eerst een 0-meting te doen. Zo kun je het succes van je advertenties ook direct aantonen.

Doelgroepen

Wist je dat 40% van de mensen die op een advertentie binnen Google Ads klikt niet weet dat het een advertentie is? Dit maakt het zoekmachine adverteren natuurlijk erg aantrekkelijk. Je staat direct hoog in Google en je krijgt dus gelijk meer bezoekers op je website. Kies zelf jouw zoektermen uit en wij zorgen ervoor dat jouw advertentie wordt getoond zodra een Google gebruiker jouw unieke zoekwoorden intypt. Daarnaast heb je zelf in handen op welke regio’s je target, welk apparaat je zichtbaar op wilt zijn en je kunt zelfs de leeftijd en het geslacht waar jij je op wilt focussen. Betalen doe je pas per werkelijke klik. Daarnaast heb je zelf dagelijks het maximale budget in handen.

Alternatieven voor SEA

Directe resultaten zijn natuurlijk fijn, maar de beste resultaten op het gebied van digitale marketing behaal je door een combinatie van verschillende diensten in te zetten. We benoemen een paar diensten die perfect gecombineerd kunnen worden met het werk van je SEA specialist!

Zoekmachine optimalisatie
Waar je met zoekmachine adverteren betaalt voor directe resultaten, hoef je voor Zoekmachine optimalisatie geen budget vrij te maken, maar duurt het ook langer voordat je de resultaten ziet. Onze SEO specialisten passen jouw website aan conform de eisen van Google, waardoor je hoger belandt in diens zoekresultaten. Ideaal voor meer verkeer naar je website, of een hogere naamsbekendheid!
Social media adverteren
Wil je op een andere manier adverteren, dan is het slim om je te focussen op social media. Deze manier van adverteren is ook hartstikke effectief en is voorzien van dezelfde advertentiemogelijkheden die je kent van je advertenties binnen Google. Op social media presenteer je jezelf op een iets andere, persoonlijkere manier. Je bedrijf op deze manier laten zien helpt om een band te creëren met je doelgroep en om meer loyaliteit op te bouwen.
Microsoft Ads
Google is niet de enige zoekmachine waar jij je op moet focussen. Microsoft is namelijk ook erg interessant. Hoewel Microsoft een veel kleiner marktaandeel heeft, is 2% van alle zoekopdrachten nog steeds enorm veel. Daarnaast heeft Bing een samenwerking met Microsoft, wat veel interessante kansen biedt.

Traffic Today: jouw SEA specialist

Waarom zoekmachine adverteren een effectieve dienst is weet je ondertussen, maar hoe je de correcte uitvoering hiervan kan bewerkstelligen is nog niet helemaal duidelijk. Zoekmachine Adverteren bij Traffic Today is de meest geschikte manier om dit te doen. Wij begrijpen maar al te goed hoe belangrijk Google is voor een bedrijf, maar ook wat Google wil zien van een bedrijf. Succesvol inspringen op de wens van klanten binnen Google is voor ons dus ook geen enkel probleem: hiermee zijn we door de jaren heen zelfs al behoorlijk succesvol gebleken.

Bij ons ligt de nadruk niet alleen op jouw doelstellingen, maar ook op de manier hoe we hier naartoe werken. We vinden het belangrijk dat jouw advertenties geen herhaalde succesformule worden, maar dat ze écht een representatie van jouw bedrijf zijn. Om dit tot leven te laten komen, leren we je eerst graag goed kennen. Zo weten we wat jouw bedrijfsfilosofie is en kunnen we beter handelen hieruit. Klinkt dit jou als muziek in de oren? Mooi, dan gaan we graag een samenwerking met je aan. Neem nu contact op met één van onze Ads-specialisten en vraag direct een ads scan aan.

Veelgestelde vragen over een SEA specialist

Wat kost een advertentie op Google?
Er zijn geen vaste kosten voor een advertentie op Google. De verschillen hierin hebben te maken met het zoekvolume en met de mate van concurrentie. Met de juiste strategie rondom jouw budget, speel je slim in op de juiste zoekwoorden en behaal je mooie resultaten zonder overbodig te investeren. Google Ads hoeft dus niet duur te zijn: het is maar net wat je er zelf van maakt.
Voor wie is zoekmachine adverteren geschikt?
Eigenlijk is zoekmachine adverteren geschikt voor elk bedrijf. Online shoppen is enorm populair: het is ook vrijwel zeker dat jij dus je doelgroep online bereiken kunt. Aangezien je concurrenten ook zeker zullen adverteren in zoekmachines, geef je je concurrentie een voordeel ten opzichte van jou. Dit voordeel kun je gemakkelijk wegspelen door ook online te adverteren.
Hoe te beginnen met adverteren in Google?
We begrijpen dat je geneigd bent om direct aan de slag te gaan, maar een goede eerste stap wanneer je wilt adverteren in Google, is een stapje terug te nemen. Neem een kijkje naar je huidige situatie en baseer een strategie rondom je doelstellingen. In deze strategie kijk je naar je concurrentie, het algemene zoekwoordengebruik van je doelgroep en naar de prestatie van je website. Je bepaalt of jij op je beste pagina’s wilt adverteren, of dat je je richt op een mindere pagina, waarvan je wilt dat deze het veel beter gaat doen.
Waarom samenwerken met een SEA specialist?
Door samen te werken met een SEA specialist, kies je voor iemand die de juiste kennis over zoekmachine adverteren in huis heeft en dit graag omzet in succesvolle uitingen met jouw bedrijf. Omdat SEA best een lastig landschap is om onder controle te krijgen, is het fijn om iemand te hebben die je hiermee kan helpen. Een SEA specialist helpt jou met alle fases van het proces: van strategie tot rapportage. Daarnaast kan een SEA specialist van Traffic Today gedetacheerd zitten bij jou, om je team te helpen.

4.8 op Google

Traffic Today: dé SEA Specialist voor rake advertenties

Adverteren in Google? Maak van Traffic Today jouw SEA Specialist en adverteer met aantrekkelijke Ads, op effectieve wijze!

Ons team staat
voor je klaar