Marktanalyse

Marktanalyse – Jouw online kansen in kaart!

Een goede marktanalyse geeft handvatten om door te groeien. Vergeet hierbij niet om de online (wereld)markt mee te nemen. De mogelijkheden lijken eindeloos, maar waar liggen de kansen en wat zijn de laatste marktontwikkelingen om op in te springen? Traffic Today helpt je jouw online kansen in kaart te brengen met een marktanalyse.

usability-testing

Waarom een marktonderzoek uitvoeren?

Er zijn verschillende redenen waarom je, voordat je online marketing inzet, een marktonderzoek wilt laten uitvoeren. Traffic Today zet een aantal punten voor je op een rij waarom jij wellicht een marktonderzoek wilt laten uitvoeren of waarom je dit zou moeten doen:

  • Ken jij je doelgroep? Zijn het mannen of juist vrouwen die online je producten of diensten afnemen?
  • Wat zijn de behoeften en wensen van je doelgroep? Wat is de customer journey? Gaat een bezoeker direct over tot een conversie of gaat er oriëntatie tijd overheen voordat zij converteren?
  • Welke ontwikkelingen zijn er gaan in de online wereld? Zijn er ontwikkelingen waar je nu al op kan inspelen of waar je rekening mee kan gaan houden? De online wereld is constant in beweging.
  • Ken jij je concurrentie? Zijn je online concurrenten wel hetzelfde als de concurrent in de fysieke wereld?
  • Via welke online kanalen benaderen je concurrenten de doelgroep? Naast het vindbaar zijn in de zoekresultaten van Google kan er natuurlijk ook ingezet worden op tekstadvertenties, beeldadvertenties, mobiele advertenties, nieuwsbrieven of een social media strategie. Hoe wordt de doelgroep door de concurrent benaderd en wat kun jij daaruit halen?
  • Wat is je huidige positionering in de markt? Ben je vindbaar op zoektermen? En zo ja, welke? In welk opzicht sta je hiermee sterk ten opzichte van de concurrent?

Wat is een goed marktonderzoek?

Dit is natuurlijk de cruciale vraag. Een goed marktonderzoek levert je waardevolle antwoorden op vanuit bijvoorbeeld een enquête. Het is mogelijk om je marktonderzoek uit te besteden aan Traffic Today. Voor een goed marktonderzoek houden we altijd de volgende punten in acht:

  • 1. Houd het kort, iedereen heeft haast en is druk. Een korte vragenlijst wordt eerder ingevuld dus vraag alleen het hoognodige.
  • 2. Responsive. De vragenlijst moet niet enkel zichtbaar zijn op een laptop of computer. Een respondent haakt dan snel af wanneer zij op een mobiele telefoon of tablet de lijst voorgeschoteld krijgen.
  • 3. Testen en dubbel checken. Foutjes zijn snel gemaakt. Ontzettend zonde wanneer respondenten de moeite nemen om de vragenlijst in te vullen, maar hem vervolgens niet kunnen verzenden.
  • 4. Het draait om de respondent dus wees gebruiksvriendelijk en transparant. Maak een introductietekst, vermeld netjes de gemiddelde tijdsduur van de vragenlijst. Geef een statusbalk weer zodat een respondent weet hoeveel vragen hij of zij nog krijgt. Kleine dingen die het veel aangenamer maken om een vragenlijst in te vullen.
  • 5. Beloon de respondent. Het gaat hierbij niet daadwerkelijk om prijzen weggeven, maar denk simpel. Een respondent is nieuwsgierig naar de uitkomst van een enquête dus waarom wordt deze niet gedeeld bij een enquête? Hierdoor zal de respondent ook sneller opnieuw deelnemen aan een dergelijk onderzoek. Deelnemers vinden het immers leuk om de resultaten van anderen te kunnen bekijken en die vergelijken met die van henzelf.
kantoor

Laat je marktanalyse aan Traffic Today over!

Al lijkt het simpel om een marktanalyse uit te voeren, indien hier niet goed over nagedacht wordt of als de data niet goed wordt gerapporteerd, kun je de plank flink misslaan. Traffic Today heeft een ruime ervaring met marktanalyses en heeft de analytische tools in huis om er met jou voor te zorgen dat je exact antwoorden krijgt op de vragen die je wilt stellen. Vraag ons gerust naar de mogelijkheden.

De tevreden klanten van Traffic Today

De gedreven professionals van Traffic Today pakken elke uitdaging met beide handen aan. Onderstaande bedrijven gingen u al voor en ondervonden grote voordelen van de toegewijde service van Traffic Today.

De koffie staat klaar!

Geïnteresseerd in een online marketing campagne of wil je de mogelijkheden bespreken? Vul onderstaand formulier in en wij zullen z.s.m. contact met je opnemen.