Instagram adverteren

Hoe werkt adverteren op Instagram en is het iets voor jouw bedrijf? Traffic Today vertelt je er graag meer over. Instagram, onderdeel van Facebook, is de alom bekende mobiele fotoapplicatie. Via Instagram bereik je een relatief jonge doelgroep. Zo is ruim 90% van de gebruikers jonger dan 35 jaar. Binnen Nederland is het bereik behoorlijk groot. Instagram heeft zo’n 2,1 miljoen actieve gebruikers waarvan zo’n één derde deel dagelijks actief is. Adverteren op Instagram biedt dus een groot bereik tot een jonge doelgroep. Traffic Today helpt jou die jonge doelgroep te bereiken met Instagram Adverteren.

  • Visuele boodschap.
    De focus bij Instagram ligt op beeld. Hierdoor is Instagram hét medium om visueel je boodschap over te brengen.
  • Mobile.
    Instagram richt zich op mobiele gebruikers. Hierdoor kan de doelgroep dus altijd en overal bereikt worden.
  • Bereik.
    Met zo’n 2,1 miljoen gebruikers heb je een groot bereik. Daarnaast is Instagram hét medium in contact te komen met een jonge doelgroep.
  • Targeting.
    Instagram is een onderdeel van Facebook waardoor je dezelfde targetingopties kunt gebruiken. Data wordt gedeeld tussen Facebook en Instagram zodat je gericht kunt adverteren op Instagram.
  • Relatief goedkoop.
    De specifieke targeting zorgt ervoor dat je boodschap bij een specifieke doelgroep binnenkomt. Hier ontstaat dus weinig derving. Je betaalt per klikt of per 1.000 vertoningen.
instagram-advertising
instragram-advertising

Mogelijkheden Instagram Adverteren

Wanneer je adverteert binnen Instagram heb je de keus uit vier verschillende advertentie indelingen. Elke indeling kent zijn eigen doel en heeft voor- en nadelen.

  • Eén afbeelding advertenties.
    Zoals de naam al aangeeft betreft dit een advertentie met één foto en mogelijkheid tot tekst. Aan deze advertentie kan een call2action zoals bijvoorbeeld shoppen of aanvragen worden toegevoegd.
  • Carrousel advertenties.
    Met de carrousel advertentie kan je meerdere afbeeldingen in één advertentie verwerken. Ideaal als je bijvoorbeeld meerdere producten wilt promoten.
  • Videoadvertenties.
    Via videoadvertenties kun je een video van minimaal 3 en maximaal 60 seconden inzetten. Video’s bieden een uitgelezen kans om goed je verhaal en boodschap over te brengen.
  • Diavoorstelling.
    Deze indeling lijkt erg op de carrousel advertentie. Voordeel van de diavoorstelling is dat je meer afbeeldingen kunt gebruiken en de weergave en overgang zelf in kunt stellen.

Start nu met Instagram Adverteren

Met Instagram Adverteren genereer je meer gevoel en betrokkenheid van de doelgroep bij jouw merk of bedrijf. Instagram biedt de mogelijkheid in contact te komen met een jonge doelgroep welke doorgaans lastig te bereiken is. Daarnaast zijn de visuele advertenties dé kans om jouw product goed in de schijnwerpers te zetten. Ook zorgt Instagram voor merkzichtbaarheid, verhoogde brandwaarde, interactie met je doelgroep en loyaliteit. Wij zetten ons graag in om voor jouw bedrijf een effectieve Instagram campagne in te richten. Neem contact met ons op voor meer informatie!

De tevreden klanten van Traffic Today

De gedreven professionals van Traffic Today pakken elke uitdaging met beide handen aan. Onderstaande bedrijven gingen u al voor en ondervonden grote voordelen van de toegewijde service van Traffic Today.

De koffie staat klaar!

Geïnteresseerd in een online marketing campagne of wil je de mogelijkheden bespreken? Vul onderstaand formulier in en wij zullen z.s.m. contact met je opnemen.