CRO Specialist
Mooie website, maar minder mooie resultaten? Behaal je gewenste doelen met de hulp van een CRO specialist! Een CRO specialist legt de focus op conversie optimalisatie. Jouw website wordt zo ingericht dat de klant niet meer om een conversie heen kan. Hierbij houden we natuurlijk jouw website zo intact mogelijk, waardoor je niets van de albestaande uitstraling kwijtraakt.
Wordt Traffic Today jouw CRO specialist?

Wat is een CRO specialist?
Het klinkt officieel: een CRO specialist. Toch is de term misschien nog wat vaag, want wat is een CRO specialist en waarmee kan deze jou helpen? Het antwoord is dat een CRO specialist jou helpt je website beter te laten presteren. Het gebeurt regelmatig dat iemand een website heeft die er schitterend uitziet, maar die niet goed scoort. Jouw specialist voert hier CRO op uit, wat betekent dat deze kijkt naar de onderdelen die beter kunnen in je website qua prestatie, om deze vervolgens te verbeteren.
Dit kan op veel verschillende manieren. Bij CRO denken veel mensen gelijk aan content, wat in veel gevallen ook zo is, maar niet per definitie. Het ligt er maar net aan waar bij jou het probleem ligt. In sommige gevallen is dit ook een technisch probleem, waarna er technische CRO wordt uitgevoerd. Een specialist weet precies wat er in welk geval moet proberen, en weet precies aan de juiste touwen te trekken om jouw website terug op het juiste pad te krijgen.
De voordelen van conversieoptimalisatie
Een website die presteert gebaseerd op resultaten
Betere positie in Google
Kies voor specialisme
Jouw CRO vermengd in een allround strategie
Weet optimaal je doelgroep te
bereiken met relevante content
Krijg toegang tot een breed aanbod verschillende tools
Wat doet een CRO specialist?
Een CRO specialist weet alle ins en outs van CRO. Deze specialist weet dus precies hoe te handelen in welke situatie, maar dit betekent niet dat er een vast riedeltje herhaald wordt. De échte kracht van een CRO specialist zit hem namelijk in de unieke behandeling die ze iedere website geven. CRO is namelijk een proces waarin kritisch gekeken moet worden, onderzoek moet worden verricht en adequaat gehandeld dient te worden.
Eerst wordt er gekeken naar je huidige situatie. Zo wordt er gekeken naar hoe je website eruitziet en hoe deze momenteel scoort, maar wordt er ook gekeken naar wat je doelgroep wil en hoe je hier best op kunt inspelen. Hier ontstaat uiteindelijk een strategie, waarin aanpassingen van jouw website naar voren komen conform je doelstellingen. Oftewel: een CRO specialist zorgt voor een verbeterde conversie op jouw website.
Het stappenplan van jouw CRO specialist
Wanneer jij Traffic Today jouw CRO specialist maakt, doorlopen we met je een vast stappenplan. Alhoewel de stappen hiervan zo goed als vast staan, is de invulling hiervoor voor iedereen anders. Zo zorgen we voor een op-maat-gemaakte strategie waarin de conversie resultaten van je website centraal staan.
Stap 1 – Kennismaking
Stap 2 – Analyse & strategie
Hierin houden we te allen tijde rekening met de Customer Journey. Wanneer je kiest voor Traffic Today, kies je voor een CRO specialist met wie je deze journey doorloopt. We verzamelen gegevens van je website, maar ook van externe tools, zetten dit om in een strategie en kijken zo precies in welke fase van de Customer Journey er CRO uitgevoerd moet worden op jouw website.
Stap 3 – Content realisatie, usability testing of funnel aanpassingen
Om het succes van bepaalde content zo goed mogelijk te meten, maken we bij Traffic Today gebruik van usability testing. Hiermee voeren we handelingen door en kijken we gelijk of ze aanslaan of niet. Een bekend voorbeeld van usability testing is de A/B-test, waarbij twee websitevarianten tegenover elkaar gezet worden en de best-scorende variant gebruikt wordt. De resultaten die uit de usability tests komen worden gelijk omgezet in echte producten, waardoor jouw website er prachtig uitziet, én waardoor je zeker weet dat deze naar wens presteert. Usability testing kan op het gebied van content uitgevoerd worden, maar ook in de veel meer algemene zin van je website. We weten hiermee zeker dat jouw website scoort zoals gewenst!
Nog een andere mogelijkheid die een CRO specialist voor je kan uitvoeren, is aanpassingen in de funnel. Ook dit wordt voornamelijk gedaan door middel van A/B-test. Merken we dat de verschillende pagina’s op jouw website niet goed op elkaar aansluiten en kan hierdoor relevante informatie niet optimaal gevonden worden, dan zorgt de specialist ervoor dat hier verandering in komt.
Stap 4 – Monitoring
Het is ook mogelijk om CRO eenmalig uit te voeren. In dit geval neemt de CRO specialist jouw website eenmalig onderhanden, voert deze veranderingen door gebaseerd op onderzoek en geniet jij van een geoptimaliseerde website. Toch raden we als CRO specialist aan om CRO als langdurige dienst in te zetten, omdat je hiermee niet alleen kiest voor een goede website op dit moment, maar voor een goede website op elk moment.
Traffic Today: jouw CRO specialist
Maak van Traffic Today jouw CRO specialist! Onze specialisten staan te allen tijde voor je klaar. Je ontvangt bij ons een op-maat-gemaakt pakket met daarin een strategie waarin jij en je wens centraal staan. Om dit te bewerkstelligen, leren we je eerst graag kennen, zodat we precies vanuit jouw visie kunnen handelen. We zetten vervolgens onze kennis en ervaring om in conversievriendelijke producten voor jouw website.
Klinkt dit jou als muziek in de oren? Neem dan gelijk contact op met één van onze specialisten! We staan je graag te woord om je verder te informeren over deze of een andere dienst, of plannen gelijk een kennismakingsgesprek met je in. Op naar mooie resultaten!
Veelgestelde vragen over een CRO-specialist
Waarom een CRO specialist?
Kan ik conversie optimalisatie zelf doen?
Welke tools gebruikt een CRO specialist?
Wat kost een CRO specialist?
CRO specialist nodig?
Wil je het maximale uit je bezoekers halen? Met de hulp van onze CRO-specialisten wordt jouw website geoptimaliseerd voor meer conversies. Samen zorgen we voor een efficiëntere en winstgevende online ervaring!
Ons team staat
voor je klaar