Case

E-commerce
SEA

Specifieke handel maakt ads Baktotaal goud waard

Bakspullen & Taartdecoratie

Van een online catalogus “met plaatjes bij de artikelen” naar een webshop met miljoenenomzet: Baktotaal Bouwhuis gaat als een speer. Niet alleen de professionele bakkerijen maar vooral ook de hobbybakkers – consumenten – bestellen dagelijks in groten getale rolfondant, bakvormen en vullingen bij de grootste online bakwinkel van Nederland. De combinatie van het ‘onderbuikgevoel’ van Baktotaal Bouwhuis en de objectieve, analytische kijk van Traffic Today resulteert in zeer succesvolle Google AdWords campagnes.


Snel schakelen

Voor Bas zijn de maandelijkse statistieken die vanuit Traffic Today gepresenteerd worden een prettige manier van contact onderhouden. “We zien dan snel genoeg of de campagnes presteren naar behoren. Als het goed is, is het goed. Wekelijks met elkaar aan de telefoon zitten hoeft dan ook niet voor mij. Het is prettig dat Traffic Today ook op die manier werkt.”

Mocht er toch wat aan de hand zijn, dan is het contact met zijn projectleider Sander Hoetink snel gelegd. De lijnen zijn namelijk kort en de communicatie is toegankelijk. Ook voor het bespreken van nieuwe kansen weet Bas dat hij bij Traffic Today terecht kan. “We weten dat we op dit moment nog veel meer uit onze social media kanalen zouden kunnen halen en hebben daar ook met Sander over gesproken. Toch hebben we voor nu gekozen om de social media marketing nog niet uit te besteden. Simpelweg doordat we te weinig tijd hebben om ons hierin te verdiepen en je wilt toch zelf goede input aanleveren.”

Door de immense drukte bij Baktotaal Bouwhuis is er op dit moment dus nog wat minder aandacht voor het gebruik van social media. Enerzijds zonde om deze kans niet te benutten, maar zoals Bas zelf zegt: “We kunnen ons wel druk gaan maken om Facebook, maar als je dan in het magazijn een team van 20 man met stoom uit hun oren 600 pakketten de deur uit ziet werken, dan weet je dat de prioriteit anders ligt. Tja, inderdaad een luxeprobleem.”

Specifieke “Heel Holland Bakt” producten naar mooie positie

Die zoekwoorden komen voort uit specifieke handel van producten die nergens anders in Nederland te koop zijn. Het zoekvolume op die termen is weliswaar klein, maar omdat Baktotaal Bouwhuis de enige leverancier van die producten is gaat de verkoop toch als een speer. “Het gaat zelfs zover dat het eigenlijk niet echt uitmaakt wát we toevoegen, als het maar gerelateerd is aan bakken natuurlijk. Binnen een week is het uitverkocht.” De combinatie van de specifieke handel van Baktotaal Bouwhuis en de daarop aangepaste campagnes van Traffic Today zorgt nog steeds voor een flinke omzetgroei.

De vraag naar die specifieke producten wordt voor een belangrijk deel aangewakkerd door programma’s als Heel Holland Bakt. Voorbeeld: een specifieke, dure spuit die Meester Patissier en Heel Holland Bakt-jurylid Robèrt van Beckhoven in één van zijn recepten gebruikt, wordt in diezelfde week ineens volop besteld bij Baktotaal Bouwhuis. “In de traffic naar de website zie je tijdens en vlak na zo’n uitzending gigantische pieken. Daar spelen we natuurlijk ook wel op in met gesponsorde berichten op Facebook.”

+ 28%

SEA omzetgroei

Samen groeien?

Benieuwd hoe wij jouw bedrijf kunnen laten groeien met gerichte online marketingcampagnes? Wil je meer leads genereren en je naamsbekendheid vergroten? Ons ervaren team staat klaar om je te helpen!