Remarketing

Remarketing inzetten om je doelen te bereiken

Je bezoekers opnieuw bereiken? Dat kan! Door middel van remarketing (ook wel retargeting) is het mogelijk om potentiële klanten, die je website in een eerder stadium hebben verlaten, opnieuw te bereiken en ze tot actie aan te zetten. Hoe we dat doen? Traffic Today vertelt je er graag het een en ander over.

Hoe werkt remarketing?

De potentiële klant is om een bepaalde reden afgehaakt op je website/webshop. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Door middel van remarketing is het mogelijk om het product of de dienst opnieuw onder de aandacht te brengen bij deze afgehaakte bezoeker van je website. Door middel van het Display Netwerk van Google kan Traffic Today gerichte AdWords of display campagnes opzetten die puur op remarketing gericht zijn.

Mogelijkheden met remarketing

  • De verlaten gebruikers nogmaals triggeren;
  • Speciale acties onder de aandacht brengen bij eerdere bezoekers;
  • Door middel van dynamic remarketing een specifiek product terug onder de aandacht brengen.
usability-png

Dynamische Remarketing

Dynamische remarketing gaat verder dan gewone remarketing. Zoals gezegd kun je met remarketing jezelf dankzij advertenties op de website nogmaals onder de aandacht brengen bij eerdere bezoekers. Door middel van dynamische remarketing is het mogelijk om een product of service die ze eerder op de website hebben gezien nogmaals onder hun ogen te brengen. De boodschap wordt hierbij aangepast aan de specifieke doelgroep. Een bekend voorbeeld is dat je net dat ene paar schoenen waar je al zo lang over twijfelt toch weer terug ziet komen en vervolgens overstag gaat, omdat je eraan herinnerd wordt.

Daarnaast kan Traffic Today met dynamische retargeting nog een stap verder gaan. Zoals gezegd hebben bezoekers verschillende oorzaken voor het verlaten van een website. Wellicht was de prijs toch wat aan de hoge kant voor de bezoeker? Als dat het geval was, dan is het mogelijk om enkel aan deze bezoeker een advertentie te tonen waarin het specifieke product met 10% is afgeprijsd. Zo kun je alsnog deze bezoeker over de streep trekken.

Voordelen van een remarketing campagne bij Traffic Today

Om een remarketing campagne te laten slagen denkt Traffic Today mee met jou als klant. Er is namelijk geen eenduidige strategie voor remarketing. Het achterliggende doel is leidend voor de campagne. Is het doel om een verlaten bezoeker nogmaals naar de website te loodsen of zijn er specifieke producten die niet in één keer worden gekocht door een bezoeker? Remarketing is een wezenlijk onderdeel van de Customer Journey. Een veel gehoord minpunt van remarketing is het idee dat je de bezoeker spamt. Dit hoeft niet per se zo te zijn. Het is mogelijk om zelf te bepalen hoe vaak je een remarketing advertentie aan een eerdere bezoeker toont. Traffic Today zal altijd met jou in overleg gaan over de strategie. Samen komen we immers tot het beste resultaat. Bel of mail ons gerust voor meer informatie over remarketing.

online imago

De tevreden klanten van Traffic Today

De gedreven professionals van Traffic Today pakken elke uitdaging met beide handen aan. Onderstaande bedrijven gingen u al voor en ondervonden grote voordelen van de toegewijde service van Traffic Today.

De koffie staat klaar!

Geïnteresseerd in een online marketing campagne of wil je de mogelijkheden bespreken? Vul onderstaand formulier in en wij zullen z.s.m. contact met je opnemen.