Dit is hoe we het doen

Pinterest Adverteren

Wil jij Pinterest Adverteren inzetten om meer bezoekers naar je website te trekken?

Met het inspiratieplatform Pinterest bereik je je doelgroep op een laagdrempelige en effectieve manier. Zorg ervoor dat je doelgroep geïnspireerd raakt door je content op Pinterest en sla zo de brug naar je website. Wil je dit effect versterken? Overweeg dan Pinterest Adverteren.

We brengen je content onder de aandacht bij de juiste doelgroep en zorgen zo voor een versterkte naamsbekendheid en meer relevant verkeer naar je website. Onze social marketing specialisten zijn in staat om snel te schakelen en zorgen voor de perfecte Pinterest-strategie voor al jouw doelstellingen.

Vraag het Marelle Onze ervaren Social Advertising Marketeer

Wat is Pinterest Adverteren?

Pinterest is een social media platform met een sterke focus op visuele inspiratie. Gebruikers van Pinterest delen hier foto’s op over een bepaald onderwerp, zoals recepten, wonen of kleding. Het medium is in 2009 opgericht en is ondertussen uitgegroeid tot een social media platform dat niet mag ontbreken in jouw social media strategie. Door op Pinterest te adverteren, laat je de producten uit je shop op een aantrekkelijke wijze zien. Omdat het online steeds belangrijker wordt om je bedrijf ook visueel te adverteren, is Pinterest een perfect kanaal.

Uit onderzoek is gebleken dat 93% van de Pinterest-gebruikers aangeeft Pinterest in te zetten voor het plannen van een aankoop. Door ook op Pinterest te adverteren zorg je er dus voor dat je deze enorme groep succesvol bereikt!

Pinterest

Cijfers Pinterest

miljoen
Nederlandse gebruikers
miljoen
actieve gebruikers elke maand wereldwijd
miljard
zoekopdrachten per maand

Waarom Pinterest adverteren in 2024?

Pinterest is een beetje het vergeten broertje onder de social media kanalen. Heel gek is dat niet, want het sociale aspect ontbreekt enigszins op Pinterest. Het volgen van je vrienden mag dan ‘gewoon’ mogelijk zijn, echt interacteren doe je niet met ze op dit platform. Desondanks is Pinterest Adverteren in 2024 nog altijd super interessant. En dit is waarom.

De advertentiemarkt van Pinterest blijft ook in het nieuwe jaar ‘booming’. In 2023 maakte het bedrijf bekend dat het aantal actieve gebruikers steeg van 462,8 miljoen gebruikers naar 465 miljoen. Je Pinterest Ads worden zo onder de aandacht gebracht bij een steeds groter publiek.

Dat adverteren op Pinterest allesbehalve op zijn beloop is, bewijst het platform door de advertentiemogelijkheden te blijven uitbreiden. Lead Ads, Travel Catalogs en Premier Spotlights zagen afgelopen jaar het levenslicht op het platform. Met behulp van Lead Ads verstrek je gemakkelijk kortingscoupons aan gebruikers die hun gegevens achter laten. De travel catalogs zijn bedacht voor reisorganisaties, die tal van bestemmingen aanbieden. Pinterest voegt zelf de informatie toe, waardoor er tal van advertenties ontstaan. Met de Premier Spotlight methode stap je als bedrijf tijdelijk alle fame binnen een categorie. Pinterest adverteren in 2024 levert veel kansen op!

Door Pinterest Adverteren toe te voegen aan je social media strategie, zorg je ervoor dat jouw product of dienst zichtbaar wordt in de zoekresultaten van een bepaalde zoekopdracht via Pinterest. Je advertentie wordt weergegeven op een manier die niet direct opvalt als advertentie: pas als een gebruiker de advertentie aanklikt, wordt duidelijk dat het een advertentie is. Dit werkt bijzonder goed, aangezien Pinterest Adverteren hierdoor niet de storende factor heeft die sommige andere advertentiemogelijkheden wel hebben.

Om op Pinterest te adverteren, heb je een bedrijfsprofiel nodig. Deze koppel je met je website, waarna je kan beginnen met adverteren. Er zijn verschillende mogelijkheden binnen Pinterest om te adverteren: zo kun je bijvoorbeeld simpelweg voor één losse foto gaan, maar zijn er ook video- en carrouselmogelijkheden. De werkwijze van Pinterest is vergelijkbaar met zoekmachine adverteren: je adverteert namelijk op een bepaalde zoekterm.

De voordelen van Pinterest Adverteren

  • Actieve doelgroep
  • Meer zichtbaarheid en betere vindbaarheid
  • Hoge engagement
  • Adverteren op visuele wijze
  • Specifieke targeting
  • Relatief lage kosten per klik

Soorten Pinterest Ads

Er zijn binnen Pinterest verschillende manieren om je advertenties te vertonen. We benoemen ze voor je:

  • Gesponsorde pins: deze advertenties zien er hetzelfde uit als een reguliere post (een pin), maar bevatten een “gesponsord”-label. Net als een normale pin kunnen gebruikers je advertentie delen en opslaan. Het sponsorlabel verdwijnt wanneer dit gebeurt: gratis promotie dus!
  • Gesponsorde video’s. De naam geeft het al weg: in plaats van een foto deel je met deze advertentiemogelijkheid een video. Dit kun je doen in de vorm van een normale post, maar ook “op maximale breedte”. Deze advertenties zijn twee keer zo breed als een normale pin, waardoor je advertentie extra opvalt.
  • Gesponsorde carrousels. Net als op andere platforms zoals Facebook, LinkedIn en Instagram, kun je met Pinterest Adverteren ook een carrousel inzetten. Hiermee toon jij in één keer meerdere foto’s van jouw product of dienst; deze worden gezamenlijk in een animatie laten zien op jouw zoekterm.
  • Gesponsorde winkeladvertenties. Als je de advertentie direct naar je webshop of naar een applicatie wilt laten linken, gebruik je deze advertentiemogelijkheid. Het publiek van je advertentie wordt namelijk direct doorgelinkt. Bij deze advertentiesoort is het slim om een sterke CTA toe te voegen.
cta-employee-particles
Eva staat voor je klaar!
Is Pinterest geschikt voor jouw bedrijf?

Eva vertelt je er graag meer over!

Contactformulier

Vul onderstaand formulier in en we nemen binnen één werkdag contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Pinterest Campagne

Als partner in Pinterest Adverteren sturen we altijd op maximaal resultaat met je campagnes. We maken dit mogelijk door een goede strategie op te stellen. Aan de hand van deze strategie kunnen we jouw Pinterest Campagne vormgeven: wat zijn je doelstellingen en welke advertentiesoort moeten we inzetten om deze doelstelling te behalen?

Zodra deze vragen beantwoord zijn, beginnen we met het inrichten van je campagne. Pinterest helpt bovendien met veel belangrijke campagnedetails, bijvoorbeeld je betalingsmethode. Bovendien wordt de data goed bijgehouden. Doordat alle vorige campagnes worden bijgehouden, krijg je inzichten in wat er succesvol is en wat niet. Onze online strategen nemen deze informatie mee naar jouw volgende campagne; zo garanderen we een stijgende lijn!

📌 Wanneer zet je Pinterest Adverteren in?

Pinterest sluit aan op verschillende doelstellingen. Het helpt bij het vergaren van naamsbekendheid, maar is ook een zeer geschikt advertentiemiddel als je meer bezoekers naar je website wilt krijgen. Als je een product hebt wat erg goed aansluit op de meest populaire categorieën binnen Pinterest (eten, kleding, wonen en DIY’s) is het natuurlijk extra slim om hiervoor Pinterest Adverteren in te zetten.

💵 Wat kost Pinterest Adverteren?

De kosten van Pinterest Adverteren zijn variabel. Dit komt doordat je zelf je campagne invult: de ene advertentiesoort is natuurlijk duurder dan de ander. Daarnaast zijn er verschillende betalingsmogelijkheden binnen Pinterest: je kan zowel betalen met CPC (Cost per Click) als met CPM (Cost per Mille).

🏢 Is Pinterest Adverteren geschikt voor mijn bedrijf?

In principe is Pinterest Adverteren voor ieder bedrijf geschikt. Dit komt doordat Pinterest enorm veel gebruikers heeft: niet iedereen gebruikt dit kanaal met dezelfde reden. Voor ieder bedrijf zijn er dus enorm veel kansen, maar je moet wel weten hoe je jouw advertenties aantrekkelijk maakt. Hier helpen we je graag bij!

❓ Waarom Pinterest Adverteren?

Pinterest Adverteren biedt jou de kans om je bedrijf op een unieke, creatieve wijze uit te lichten. Het mooie hieraan is dat Pinterest advertenties zo plaatst dat ze helemaal niet direct als advertentie opvallen. Door je advertenties het juiste Pinterest-jasje te geven, val je dus gemakkelijk op een positieve wijze op. Deelt iemand jouw advertentie? Mooi! Dan worde je advertentie niet langer als een advertentie behandeld, maar als een normale pin.

Doelstellingen Pinterest Adverteren

Pinterest Adverteren is een ideaal hulpmiddel voor jouw online marketingstrategie. Het helpt je met verschillende doelstellingen, zoals:

  • Naamsbekendheid
  • Verkeer
  • Views
  • Conversie
  • Creëren van binding
  • Meer downloads of registraties
  • Nog veel meer!

De Pinterest tag: handig hulpmiddel

Wie aan de slag gaat met Pinterest adverteren, wil natuurlijk wel weten wat deze vorm van reclame oplevert. Gelukkig heeft Pinterest daar wat op bedacht: de Pinterest tag. Dit is een krachtig hulpmiddel voor online marketeers en adverteerders dat wordt gebruikt om het gedrag van bezoekers op een website te volgen nadat ze zijn doorgestuurd vanuit Pinterest. Het is een klein stukje code dat op een website wordt geïnstalleerd en dat informatie verzamelt over hoe gebruikers interageren met de website nadat ze een Pinterest-advertentie hebben bekeken of erop hebben geklikt.

Met behulp van de Pinterest tag kunnen adverteerders belangrijke inzichten verkrijgen, zoals welke pagina’s bezoekers bekijken, welke acties ze ondernemen, of ze producten toevoegen aan hun winkelwagen, en of ze uiteindelijk een aankoop doen. Deze waardevolle gegevens stellen adverteerders in staat om hun Pinterest-advertentiecampagnes te optimaliseren, doelgroepen te segmenteren en gerichte advertenties te tonen aan mensen die al interesse hebben getoond in hun producten of diensten.

Samengevat: de Pinterest tag is een trackingtool die wordt gebruikt om het gedrag van websitebezoekers te meten nadat ze vanuit Pinterest komen, wat adverteerders helpt om hun online marketinginspanningen te verbeteren en relevante advertenties aan hun doelgroep te tonen.

Targeting mogelijkheden Pinterest Adverteren

Eén van de redenen dat Pinterest Adverteren een erg succesvolle toevoeging aan jouw online marketing campagne is, is door de specifieke targeting mogelijkheden. Hier wordt onderscheid gemaakt op verschillende onderdelen. We benoemen er een paar voor je:

  • Doelgroep. Je target op je bestaande doelgroep. Hiervoor gebruik je bestaande gegevens, gebaseerd op de gegevens van je website of van je Pinterest-pagina.
  • Actalike-doelgroep. Je hebt een bestaande doelgroep: door je te richten op je actalike-doelgroep, richt je je op mensen die zich op een vergelijkbare wijze gedragen.
  • Keywords. Hier leg je de focus niet zozeer op de persoon, maar op een bepaalde zoekterm. Om dit succesvol te doen, moet je onderzoeken welke zoektermen het best aansluiten op jouw bedrijf.
  • Demografie. Gegevens zoals gender, locatie en leeftijd, maar ook de taal en het apparaat worden allemaal meegenomen in deze demografische gegevens.

Door deze specifieke targeting mogelijkheden van Pinterest Adverteren, geef je volledig richting aan je eigen campagne. Hierdoor kun je vooraf al enige verwachting creëren van hoe jouw campagne gaat presteren. Wij helpen je graag om deze gegevens voor je in te vullen: onze online strategen onderzoeken wat voor jouw bedrijf de slimste keuze is en zetten dit om in een succesvolle Pinterest campagne!

cta-employee-particles
Eva staat voor je klaar!
Is Pinterest geschikt voor jouw bedrijf?

Eva vertelt je er graag meer over!

Contactformulier

Vul onderstaand formulier in en we nemen binnen één werkdag contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Tips voor Pinterest Adverteren

Pinterest is een soort online prikbord: je verzamelt hier ideeën en inspiraties die je uiteindelijk toepast in je eigen leven. Als bedrijf wil je een bijdrage leveren aan deze inspiratie: het liefst zorg je ervoor dat iemand jouw inspiratie ook daadwerkelijk omzet in een aankoop van jouw product. We geven je een paar tips zodat jij succesvol gaat Pinterest Adverteren:

  • Blend in! Op Pinterest is het eigenlijk juist niet de bedoeling dat je opvalt, maar juist dat je mee gaat met de rest. Zorg ervoor dat jouw advertentie volledig is aangekleed naar de maatstaven van Pinterest: hiermee haal je het meeste resultaat uit je advertentie. Voorkom bijvoorbeeld dat je logo prominent in beeld staat.
  • Zorg voor shares. Jouw advertentie draagt in een feed altijd een “sponsor”-label. Dit label wordt verwijderd zodra iemand jouw advertentie deelt. Hier wil je dus voor zorgen, aangezien een Pinterest-gebruiker zich liever laat inspireren door een normale post dan door een advertentie.
  • Ga out-of-the-box! Op Pinterest wordt enorm veel waarde gehecht aan de kwaliteit en originaliteit van je post: het moet een totaalplaatje zijn. We raden dan ook aan om out-of-the-box te gaan: hiermee creëer je natuurlijk de hoogste kwaliteit.

Pinterest Adverteren met Traffic Today

Wij helpen je graag om Pinterest Adverteren succesvol onderdeel te maken van jouw online marketingstrategie. Onze strategen zorgen voor de juiste strategie, die door onze marketeers wordt omgetoverd in een prachtige campagne die perfect aansluit op jouw doelstellingen. Om dit alles volgens jouw wensen te laten lopen, zorgen we voor een intensieve, transparante samenwerking. Alleen zo boeken we “Digital Growth Together”!  Wil je hier graag meer over te weten komen? Neem contact op met één van onze specialisten!

cta-employee-particles
Marelle staat voor je klaar!
Is Pinterest geschikt voor jouw bedrijf
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Wat is jouw potentieel?

Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.