Case

B2C
Content
E-commerce
SEA
SEO

+105% groei bij Veerman Juwelen door slimme leegverkoop

Logo Veerman Juwelen

Familiebedrijf en hofleverancier

Veerman Juwelen x Traffic Today

Veerman Juwelen is al decennialang een begrip in de regio. Als specialist in sieraden en horloges staat de juwelier bekend om kwaliteit en persoonlijke service. Om deze waarden te kunnen blijven waarborgen, stond er een verbouwing van de winkel gepland. Maar wat doe je dan met je voorraad? Stuntprijzen? Te kostbaar. Meer afzetkanalen? Duurt te lang. Om de winkelvloer op tijd leeg te krijgen hebben we daarom een klassiek concept in een nieuw jasje gegoten. Een traditionele leegverkoop met online versterking, zonder in te leveren op gestelde omzetdoelen.

Doelstellingen

Het doel van de campagne was kraakhelder: de winkelvloer moet leeg voordat de verbouwing begint in september 2025. Om de kosten niet gigantisch op te drijven of de marges te minimaliseren, stelden we hier twee aanvullende voorwaarden voor op.

  • De winkelvoorraad moet weg zijn voordat de verbouwing begint (september 2025)
  • De omzet moet op peil blijven
  • Marketingkostenpercentage mag niet hoger uitvallen dan in 2024

Onze aanpak

Samen ontwikkelden we een digitale vertaling van de klassieke leegverkoop. Via een strak ingerichte funnel werkten we in drie fases:

1. Leadgeneratie

Nog vóórdat er één product in de aanbieding ging, wilden we relevant publiek bereiken dat lucht zou krijgen van de aanstaande sale. Via social advertising en Meta lead forms verzamelden we e-mailadressen tegen verrassend lage kosten. Met de belofte van exclusieve eerste toegang kregen geïnteresseerden een reden om zich aan te melden. Zo hadden we al een warme lijst leads klaarstaan op het moment dat de sale begon.

2. Exclusieve pre-sale

De verzamelde leads kregen vijf dagen eerder toegang tot de eerste deals. Via strak getimede e-mailcampagnes speelden we in op urgentie en schaarste: op = op. Het resultaat was een hoge betrokkenheid en conversie. Deze fase was uiteindelijk goed voor bijna een derde van de totale omzet uit de campagneperiode!

3. Grote uitverkoop

Daarna ging de deur wagenwijd open. Met Google Ads (Performance Max), search, social en e-mail trokken we het brede publiek aan. Dynamische boodschappen lieten zien welke producten nog op voorraad waren. Was iets uitverkocht? Dan werd direct een alternatief mét kortingscode aangeboden, zodat de koopintentie niet verloren ging. Ook koppelden we de online campagnes slim aan de fysieke winkel: dezelfde code werkte namelijk ook aan de toonbank.

105%

Groei in omzet t.o.v. vorig jaar

18%

Lagere marketingkosten

32

Als gemiddelde campagne ROAS

Resultaat

De aanpak bleek een schot in de roos. Binnen de gestelde periode was een groot deel van de voorraad verkocht, precies op tijd voor de verbouwing. De omzet groeide met 105% ten opzichte van een jaar eerder en de Return on Ad Spend kwam uit op een indrukwekkende 31,8. Ook de kostenkant liet mooie cijfers zien: de marketingkosten daalden met 17,5% ten opzichte van het voorgaande jaar. Het meest opvallend was echter de combinatie van online en offline succes. Waar de webshop records brak, draaide ook de fysieke winkel op volle toeren.

Het succes zat niet alleen in de strategie, maar ook in de samenwerking. Veerman hield realtime de voorraad bij en gaf input over populaire productgroepen. Wij stuurden de campagnes dagelijks bij en zorgden dat iedere euro rendement opleverde. Door die korte lijnen werd een klassieke leegverkoop omgebouwd tot een digitale groeimotor.

Samen groeien?

Benieuwd hoe wij jouw bedrijf kunnen laten groeien met gerichte online marketingcampagnes? Wil je meer leads genereren en je naamsbekendheid vergroten? Ons ervaren team staat klaar om je te helpen!