Case
Marketing detachering: belangrijke pijler binnen succes
Sfeervolle banken
Case
Sfeervolle banken
UrbanSofa levert zitmeubelen direct van de fabrikant waarbij de meubelen verkocht worden via een groot aantal UrbanSofa verkooppunten. Voor UrbanSofa is het dus van belang dat zij steeds meer merkbekendheid krijgen en dat de consument bewust voor UrbanSofa meubelen een meubelzaak bezoekt. Om de merkbekendheid te verbeteren en het proces naar een UrbanSofa verkooppunt te versoepelen worden onderstaande zaken op maandelijkse basis opgepakt:
Het doel van de campagne van UrbanSofa is duidelijk. Op alle relevante termen in de top 3 komen van de organische zoekresultaten. Merkbekendheid vergroten is hierin een belangrijk aspect, omdat Urbansofa een merk is en geen webshop.
Na een aantal jaren samen te werken met een bedrijf dat voor UrbanSofa de SEO en SEA verzorgde, begon de schoen toch te wringen. Ronald Arissen, directeur UrbanSofa, vroeg zich af of dit bedrijf nog wel bij hen paste en of er niet iemand te vinden was die meer kon bieden. Hij kwam in contact met Steven Lubbers. “Zijn creatieve ADHD sprak me wel aan, er was een goede klik.” Samen bespraken ze waar UrbanSofa als organisatie stond, wat de doelen waren en op welke manier deze te behalen waren. “In deze sessies en pilots op kantoor hebben we samen gekeken naar de stappen die gezet moesten worden, die vervolgens één voor één uitgerold en dat beviel eigenlijk meteen heel goed.”
Om het doel te bereiken worden verschillende onderdelen van online marketing ingezet. Het advies dat gegeven wordt aan Urbansofa is een overall advies. Dit gaat over zowel SEO, SEA als CRO. Het doel is om zo hoog mogelijk in de zoekresultaten te komen met focuszoektermen als loungebank en sofa, maar ook met bredere ondersteunende zoekwoorden. Content creëren voor alle mogelijke zoekwoorden is een onderdeel van de strategie. Ook wordt de website zo geoptimaliseerd dat bezoekers eenvoudig naar het dichtstbijzijnde UrbanSofa verkooppunt kunnen gaan om het product te bekijken. Verder worden er onder andere de volgende taken uitgevoerd:
Verder heeft Urbansofa zich uitgebreid en zijn zij tegenwoordig ook actief in België. Ook hierin kan Traffic Today UrbanSofa ondersteunen. Met een kantoor in Antwerpen werken er online marketeers aan de campagne die verstand hebben van de Belgische markt.
We behaalden in 2019 ten opzichte van 2018 een stijging van:
70% meer organisch verkeer
86% meer organische zoekwoorden
123 nummer top 3 posities, waaronder hoofdtermen als ‘loungebank’ en ‘sofa’ op nummer 1
84%
meer organisch verkeer
70%
omzetgroei via Google Ads
+123
top 3-posities
Iets wat bij UrbanSofa en haar verkooppunten hoog in het vaandel staat is maatschappelijk verantwoord ondernemen.
Het is volgens Ronald belangrijk om op de juiste manier om te gaan met grondstoffen.
“Onze houten meubels worden bijvoorbeeld gemaakt in onze fabriek in Azië. Omdat we de gehele productie in eigen hand hebben, kunnen we al onze meubels produceren met aandacht voor mens en milieu. Voor de bankstellen uit de UrbanSofa collectie gebruiken we uitsluitend hardhout uit duurzaam beheerde Duitse bossen.”
Ook de tapijtproductie in India is een mooi voorbeeld. Deze worden geproduceerd onder toezicht van Stichting Care en Fair.
Wat is dan het geheim van deze succesformule en hoe komt het dat het na al die jaren nog steeds zo goed loopt? “Het complete plaatje klopt. We verkopen mooie producten van hoogwaardige kwaliteit en ook nog eens tegen een scherpe prijs door de marge eruit te halen. Daarnaast weten wij wat werkt voor de Nederlandse markt. Dus al met al een goed product en dat weten we goed te verkopen, natuurlijk ook zeker met goede hulp en ondersteuning van Traffic Today”.
Benieuwd hoe wij jouw bedrijf kunnen laten groeien met gerichte online marketingcampagnes? Wil je meer leads genereren en je naamsbekendheid vergroten? Ons ervaren team staat klaar om je te helpen!