Dit is hoe we het doen

Zoekmachine optimalisatie

Zorg dat jouw website optimaal vindbaar is in Google met zoekmachine optimalisatie.

Wil je met je website of webshop een hogere positie behalen in de zoekresultaten van Google? Laat de zoekmachine optimalisatie van jouw domein dan over aan onze experts. Met behulp van technische optimalisatie, de juiste content, linkbuilding, lokale SEO, social media en conversie-optimalisatie wordt de kwaliteit en de autoriteit van je domein verbeterd en kom jij hoger in Google.

Vraag het Steven Onze Digital Strategist | Directeur

De voordelen van zoekmachine optimalisatie

  • Hoger in de zoekresultaten
  • Betere vindbaarheid
  • Meer organisch verkeer naar je website
  • Hogere gebruiksvriendelijkheid voor gebruikers
  • Meer bezoekers, leads en conversies
  • Meer relevantie voor je bezoekers

Zoekmachine optimalisatie is een proces dat bijna dagelijks aan verandering onderhevig is. Een betrouwbare partner die constant de vinger aan de pols houdt, is dan ook een must voor ieder bedrijf. Wij zijn die partner! In plaats van aarzelend aan de kant staan af te wachten, wagen we samen met jou liever direct de sprong in het diepe en duiken we de informatie op die bij jou ontbreekt.

Maandenlange analyses uitvoeren voordat we van start gaan, is niet de aanpak waar Traffic Today voor staat. Recht voor zijn raap, met de doelen in het vizier: that’s what we stand for. Aan de hand van deze resultaatgerichte aanpak, gaan we voor jou aan de slag. Op welk gebied van zoekmachine optimalisatie we dat doen, bepaal jij samen met één van onze marketing specialisten. Ben je klaar om te vlammen? 🔥

Wil jij samen met ons jouw omzet laten groeien?

Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Gratis SEO scan

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Maximale omzetgroei

Mede dankzij ons plan van aanpak, dat zich meermaals bewezen heeft, hebben wij impact kunnen genereren met onze zoekmachine optimalisatie strategie. Hierdoor hebben wij klanten laten groeien tot webshopgiganten van formaat, die niet meer zijn weg te denken uit de wereld van e-commerce.

Zoekmachine optimalisatie

Nieuwsgierig geworden hoe we jou hoger in Google krijgen?

Google maakt gebruik van een algoritme om waarde toe te kennen aan websites. Er zijn meer dan 200 factoren die hierin meespelen. Aan de hand van deze factoren kent Google je website een bepaalde ranking toe. Traffic Today is dagelijks bezig met de ontwikkelingen op het gebied van SEO en Google is continu bezig om het algoritme te optimaliseren.

Om voorop te (blijven) lopen op het gebied van zoekmachine optimalisatie is het belangrijk om nieuwe ontwikkelingen tijdig te signaleren om zo de concurrentie te slim af te zijn. Gelukkig weten we bij Traffic Today hoe we moeten blijven voldoen aan de veranderende eisen van Google door voortdurend wijzigingen door te voeren op het gebied van techniek, content marketing en linkbuilding.

SEA uitbesteden

EXPERTISE

SEO Whitepaper

Hoger gevonden worden met jouw website of webshop, gaat niet vanzelf. Daarvoor zul je toch echt wat bergen moeten verzetten. Traffic Today blinkt uit in zoekmachine optimalisatie en weet precies welke elementen nodig zijn om betere posities voor jou in Google en Bing te genereren. Om je alvast wat inzichten te bieden hoe een goede SEO strategie eruitziet, kun je deze whitepaper over zoekmachine optimalisatie kosteloos downloaden.

Veelgestelde vragen over zoekmachine optimalisatie

🔎 Wat is zoekmachine optimalisatie?

Bij zoekmachine optimalisatie wordt de website verbeterd dat deze beter vindbaar wordt in de zoekmachine. Binnen deze optimalisatie vallen onder andere de content op de website, de techniek van de website en de autoriteit van de website. Door de verbeteringen in Google, zal de website beter zichtbaar zijn in de organische zoekresultaten. De volgende diensten vallen bij ons onder zoekmachine optimalisatie: content optimalisatie, technische optimalisatie, linkbuilding, conversie optimalisatie, on-page optimalisatie en online strategie.

📊 Wat is het verschil tussen SEO en SEA?

Vraag je je af wat het verschil is tussen zoekmachine optimalisatie en zoekmachine adverteren? Het grote verschil met SEA (zoekmachine advertising) is dat je bij SEO een hoge plek in de zoekresultaten moet verdienen door de juiste werkzaamheden te verrichten. Met SEA koop je een plek in de resultaten, waar dus minder werkzaamheden voor nodig zijn. Zoekmachine optimalisatie is hard werken, maar Traffic Today weet wat nodig is om een mooie positie te behalen voor jouw bedrijf. We helpen je graag om hoger te ranken met de juiste tools!

💸 Wat kost zoekmachine optimalisatie?

De kosten van het uitbesteden van zoekmachine optimalisatie is afhankelijk van de werkzaamheden die wij gaan uitvoeren. Wij kunnen zowel ondersteunende werkzaamheden uitvoeren als de online strategie voeren. Zoekmachine optimalisatie is een continu proces, waarin we maandelijks werkzaamheden voor moeten uitvoeren. Op deze manier kan er een stabiele positie in Google worden gerealiseerd. Wij werken voor klanten met een marketingbudget van minimaal €1250 per maand. Plan een vrijblijvend adviesgesprek in met onze adviseur over de kosten.

📌 Wat is het doel van zoekmachine optimalisatie?

Het doel van zoekmachine optimalisatie is groeien in de organische zoekresultaten van Google door structuur optimalisaties door te voeren. Deze optimalisaties voeren we uit rondom content, techniek en linkbuilding. Door de beste content te schrijven, de techniek van de website ideaal in te richten én de domeinwaarde van de website te verhogen, zal jouw website steeds beter scoren in de zoekresultaten.

Waarom zoekmachine optimalisatie?

Voor iedere webshop of website geldt dat het verkeer dat via de organische zoekresultaten binnenkomt veruit het meest rendabel is. Bij Traffic Today streven we er dan ook naar om middels zoekmachine optimalisatie ten minste een aandeel van 50% te behalen van de totale traffic. Voor minder doen we het niet, voor meer wel. Om organisch goed gevonden te worden en dus dit aandeel te bereiken, dient je zoekmachine optimalisatie (SEO) eerst goed op orde te zijn.

We vinden dit minimale aandeel van 50% belangrijk omdat dit investeringsruimte geeft voor verdere groei. Door jaar in jaar uit met dezelfde euro’s meer omzetgroei te genereren, kunnen we een duurzame omzetgroei realiseren waarmee de gemiddelde marketingbudgetten ten opzichte van de omzet onder controle blijven.

Wij hebben een groot SEO-team aan boord dat een breed spectrum aan vertakkingen van SEO beheerst.

Onze specialisten hebben geen uitgebreide rapporten nodig om de koers te bepalen maar kunnen direct van start. Hierbij werken we niet volgens een standaardprocedure of pakket, maar kijken we altijd welke SEO-dienst(en) geschikt zijn voor jouw website of webshop. Op die manier zorgen we ervoor dat onze dienstverlening naadloos aansluit op jouw doelstelling.

Zoveel mogelijk resultaat bereiken binnen de gestelde termijnen, dat is waar we ons iedere dag voor inzette. Je kunt er dan ook op rekenen dat we onze kennis van SEO en zoekmachine optimalisatie maximaal inzetten om jouw bedrijf te helpen groeien.

Je wordt gekoppeld aan een vaste projectmanager waardoor je altijd een vast aanspreekpunt hebt. Ook ontvang je maandelijks een statusupdate en voortgangsrapport waarmee je grip houdt op de werkzaamheden die we voor je uitvoeren. Volledige transparantie dus!

Onze SEO kennis in 26 seconden

In onze online rubriek 26 SCNDS krijgen onze marketeers beperkt de tijd om een marketingterm uit te leggen. Bekijk hieronder hoe onze marketeers dat ervan afbrengen!

cta-employee-particles
Dominique staat voor je klaar!
Stel al je vragen over Zoekmachine Optimalisatie
CASES

Lees ook dit succesverhaal

Top1Toys

Top1Toys

Zoekmachine Optimalisatie in 2022

Niets is zo veranderlijk als de standaarden waar je als marketeer aan moet voldoen om goede Zoekmachine Optimalisatie te kunnen bedrijven. Deze standaarden worden eens in de zoveel tijd geüpdatet door Google in een zogenaamde ‘core update’. Na zo’n core update hanteert de crawler van de zoekmachinegigant andere rankingsfactoren met als doel om een nog relevanter aanbod aan pagina’s te bieden voor de gebruiker.
In mei 2022 werd de laatste core update uitgerold door Google, die officieel luistert naar de naam Google May 2022 Broad Core Update.

Het blijft lastig om precies de vinger te leggen erop te leggen welke rankingsfactoren belangrijker zijn dan andere, maar het lijkt erop dat video’s veel terreinwinst boeken in 2022.
Tekstuele content blijft zo nog altijd een rol spelen, maar is wel van ondergeschikt belang ten opzichte van eerder. Dit heeft mede te maken met de opkomende rol van TikTok, terwijl ook Youtube een vinger in de pap heeft met zijn 23% groei. Nieuwswebsites -die over van alles en nog wat publiceren- verloren terreinwinst, terwijl de e-commerce en reissector branches zijn die profiteerden van de update. Generalisten zoals kranten en omroepen boeten daarmee in, terwijl specialisten begunstigd werden.

De werking van zoekmachines

Voor de mensen die er niet voor hebben doorgeleerd, zijn machines ingewikkelde mechanismes die niet altijd even goed te begrijpen zijn. Dat is bij zoekmachines niet anders. Het is simpelweg redelijk ingewikkeld om duiding te geven waarom pagina X beloond is met een top-10 positie, terwijl een andere website die er ogenschijnlijk goed uitziet onderaan pagina 2 bungelt. Wat we je wel kunnen uitleggen, is de verschillende fases waarin zoekmachines opereren om tot de ideale SERP (Search Engine Results Page) komen per zoekwoord.

stap 1

1. Crawlen

Heb je een nieuwe pagina live gezet op je website? Zoekmachines zullen deze pagina dan toevoegen aan het proces dat crawlen heet. Crawlen is het principe waarbij een zoekmachine een pagina opneemt in een grootschalige database, die louter bestaat uit pagina’s of websites die als veilig beschouwd worden.

stap 2

2. Renderen

Een technischer aspect binnen de werking van zoekmachines, is het renderen van pagina’s. In Jip-en-Janneke-taal betekent dit dat belangrijke data uit JavaScript of CSS omgezet wordt in (visuele) informatie die begrijpelijk is voor de gebruiker.

stap 3

3. Indexeren

Nadat het crawlen en renderen erop zit, begint de fase van indexering. Indexering kun je het beste omschrijven als het proces waarbij pagina’s gecategoriseerd worden en een bepaald ‘label’ met zich mee krijgen. ‘Tagging’ vindt plaats zodat Google gemakkelijker zoekopdrachten kan koppelen aan specifieke pagina’s.

stap 4

4. Ranken

Natuurlijk is het niet de bedoeling dat alle gedane moeite voor niks is bij Zoekmachine Optimalisatie. Nadat de crawling, rendering en indexering achter de rug is, is het tijd om te gaan ranken met je pagina’s.

Deventer

Google is een veelgebruikte zoekmachine; 90% van de gebruikers maakt gebruikt van Google als zoekmachine. Het is daarom belangrijk om een goede organische positie in Google te bemachtigen, om je online vindbaarheid te verbeteren. Daarbij komt dat de kans op een aanvraag of een conversie hoger is bij een webshop of website die hoog in de organische zoekresultaten staan. Waar wacht je nog op?

Zoekmachine optimalisatie, ook wel search engine optimization (SEO) genoemd, zorgt ervoor dat je website beter vindbaar is in zoekmachines. Door je website te optimaliseren wordt deze steeds relevanter voor Google en zal deze hoger gaan scoren bij relevante zoektermen. Betere posities in Google vergroten de kans op meer bezoekers, aanvragen en conversies. Onze SEO specialisten kijken graag met je mee op welke manier jouw website het beste geoptimaliseerd kan worden.

Wil jij samen met ons jouw omzet laten groeien?

Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Gratis SEO scan

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Soorten SEO

SEO (Zoekmachine Optimalisatie) is dusdanig groot geworden in het voorbije decennia, dat deze dienstverlening inmiddels uit te splitsen is naar allerlei vertakkingen. Natuurlijk is alles erop gericht om beter vindbaar te worden, maar desalniettemin is er een bepaalde discrepantie waarneembaar tussen de afzonderlijke subdiensten. Om jou als geïnteresseerde een beeld te geven van de verschillen, geeft Traffic Today jou hieronder tekst en uitleg over de aftakkingen.

Internationale SEO

Goede infrastructuur (zowel on- als offline) doet de wereld waarin we leven steeds kleiner maken. En daarom loont het om te investeren in internationale SEO. Internationale SEO is het principe waarbij jij jouw website in gereedheid brengt voor andere landen, zodat je ook andere markten dan de Nederlandse kan bestieren. Hierbij moet je niet alleen denken aan het aanbieden van jouw website in andere talen. Ook het bewust worden van jouw marktpositie in een specifiek land, de vraag naar een bepaald product en regelgeving in het land waarin jij wilt opereren, zijn cruciale factoren om te slagen met internationale SEO.

Technische SEO

De spider van Google crawlt door je website heen. Het is belangrijk dat de spider van Google jouw website zo goed mogelijk kan uitlezen en begrijpen. Daarvoor moet de technische SEO van je website of webshop in orde zijn. De techniek achter de website of webshop is dan ook het fundament voor zoekmachine optimalisatie. Wij analyseren de website of webshop vanaf de basis en brengt vervolgens verbeterpunten in kaart. Deze verbeterpunten worden, indien mogelijk, door Traffic Today uitgevoerd. Up-to-date techniek is immers de basis van een sterke zoekmachine optimalisatie campagne.

Met tools als Screaming Frog analyseert Traffic Today aan het begin van het traject standaard de website op duplicaties, redirects, sitemaps, gebroken links, robots.txt en response codes. Als dit goed staat (mits de code ook schoon is), kunnen we spreken van een goede basis, al zijn we er dan nog niet.

Naast de website technisch strak neerzetten om vindbaar te zijn in zoekmachines, zijn er ook technische aspecten die door Traffic Today opgepakt kunnen worden, zoals een SEO migratie . Daarnaast kunnen conversiemogelijkheden binnen de website meetbaar worden gemaakt. Denk hierbij aan het bijhouden van de formulieren die worden ingevuld tot aan het bijhouden van downloads of het bijhouden van het aantal bekeken YouTube video’s dat zich op de website bevindt. Door het plaatsen en koppelen van scripts kunnen bijvoorbeeld AdWords biedingen worden geautomatiseerd. Wil je helemaal de diepte in gaan? Dan laten we de biedingen aanpassen op basis van weerdata die vanuit de website wordt bijgehouden per bezoeker en wordt doorgeschoten naar Google Analytics.

Lokale SEO

Lokale SEO is een belangrijk onderdeel geworden binnen Google. Door de opkomst van het mobiele zoekverkeer is het aanduiden van de exacte locatie van een bedrijf steeds relevanter. Google wil iemand die in de stad op zijn mobiel zoekt bijvoorbeeld de dichtstbijzijnde winkel kunnen tonen. Om dit te realiseren wordt er gebruik gemaakt van Google Mijn Bedrijf. Door middel van Google Mijn Bedrijf weet Google exact waar het bedrijf gevestigd is, wat het bedrijf doet en tot hoe laat het geopend is. De drie pijlers relevantie, afstand en prominentie zijn uiteindelijk leidend voor local SEO.

B2B SEO

Business-to-Business SEO (B2B SEO) is een aftakking van SEO die zich voornamelijk richt op de zakelijke markt. Uit onderzoek is gebleken dat B2B SEO een prominente rol speelt in deze markt, doordat het doen van online research onlosmakelijk verbonden is met het maken van een weloverwogen beslissing. De drijvende kracht achter dit type SEO, is de overtuigingskracht. Reviews van jouw onderneming, het presenteren van cases en het onderbouwen van bepaalde keuzes die je bedrijf maken (bijv. duurzaamheid) dragen stuk voor stuk bij aan het over de streep trekken van beroepsprofessionals.

Sara

wat is seo

B2C SEO

Business-to-Consumer SEO (B2C SEO) vertoont parallellen met B2B SEO, maar is in essentie anders. Over het algemeen gaan consumenten in de B2C-markt een stuk sneller over tot conversie dan personen die zich bevinden in de B2B-markt. Hierbij is het een stuk minder van belang om je als autoriteit op te stellen, ondanks dat de concurrentie een stuk moordender is op specifieke zoekterminologie.

SEO migratie

Traffic Today helpt jou ook graag met het verrichten van SEO migratie. Migratie is het principe waarbij jouw oude website op een gestructureerde manier wordt overgezet naar je nieuwe online thuis. Hierbij moet je denken aan het behouden van sitemaps, het redirecten van pagina’s, het aanbrengen van canonicals en ga zo maar door. Aangezien dit een karwei is waar veel SEO-knowhow voor nodig is, doe je er goed aan om onze hulp in te schakelen bij een SEO migratie.

Ondersteunende SEO diensten

Contentmarketing

Content

Om je doelgroep te bereiken is het belangrijk te weten waar de doelgroep naar op zoek is. Traffic Today kijkt naar de trends in de markt, zoekvolumes van specifieke keywords, de concurrentie en vele andere data die van belang is om sterke content te creëren. Sterke kwalitatieve content, gericht op zoekmachine optimalisatie, is onmisbaar voor een SEO campagne.

Traffic Today heeft ervaren SEO tekstschrijvers in dienst die precies weten hoe ze jouw webteksten optimaal moeten inrichten. Daarnaast is het mogelijk en zeer gebruikelijk dat eigen medewerkers de content creëren. Jij en je collega’s staan immers het dichtst bij het bedrijf en weten de identiteit van het bedrijf als geen ander te omschrijven. Wordt de content door het bedrijf zelf aangeleverd, dan staat Traffic Today je bij in het adviseren over de onderwerpen, zoektermen, de contentplanning, de contentpresentatie en meer.

Linkbuilding

Nog altijd zijn links een belangrijk onderdeel voor Google om waarde toe te kennen aan een website. Het aantal verwijzingen naar een website of pagina is een graadmeter voor de populariteit van die website. Er zijn verschillende indicatoren voor een sterk linkprofiel van een website. Relevantie en betrouwbaarheid zijn de belangrijkste pijlers die Traffic Today hanteert bij het uitvoeren van linkbuilding werkzaamheden voor zoekmachine optimalisatie.

SEO tools

Om jou zo optimaal mogelijk van dienst te kunnen zijn, investeren wij maximaal in uiteenlopende SEO tools. Zulke tools helpen ons om inzichten te krijgen die jou verder helpen als bedrijf en die we zonder deze hulpmiddelen niet zouden krijgen. Onze projectmanagers en digital marketeers weten van de hoed en de rand en zijn erin getraind om deze cijfers te duiden en deze op een begrijpelijke manier over te dragen aan jou als klant. Hieronder hebben we enkele tools voor je uitgelicht, waar onze marketeers veelvuldig gebruik van maken.

  • Semrush: Semrush is een tool die onze marketeers gebruiken om data analyses te maken voor onze klanten. We doen hier zoekwoordonderzoeken in, bekijken schommelingen in posities op bepaalde zoektermen en brengen de zoekwoordmoeilijkheid in kaart.
  • Ahrefs: Ahrefs vertoont veel gelijkenissen met Semrush. Ook hier is diepere analyses van zoekwoorden leidend, maar kun je ook verder ingaan op in- en uitgaande links, gebroken links en concurrenten die je voor moet proberen te zijn.
  • Screaming Frog: Screaming Frog is een geliefde tool onze SEO Marketeers. Hiermee maken we een uitdraai van de meta’s van een specifieke website, krijgen we inzicht in de pagina’s die naar een 404 leiden en ga zo maar door.
  • Moz: Linkbuilding uitvoeren voor onze klanten, vergemakkelijken we door het gebruik van Moz. Moz vertelt ons onder meer hoe het linkprofiel van jou als bedrijf eruitziet en hoe het gesteld is met de Trust Flow en Domain Autority.
  • Search Console: Search Console is een kosteloze tool van Google die ook van pas komt binnen jouw marketingstrategie. Gemiddelde posities, totaal aantal vertoningen en inspectie van URL’s: het is slechts een greep uit de verschillende mogelijkheden
  • Keyword Surfer: Ook de extensies van Chrome zijn erg geliefd onder onze marketeers, waarvan Keyword Surfer er één is. Mede dankzij deze tool krijgen we bij iedere zoekopdracht een handige overview van de zoekvolumes van het keyword dat we ingegeven hebben.

Een intensief en doorlopend traject

We zeiden het al eerder: het algoritme van Google is continu aan verandering onderhevig. Om de snel veranderende ontwikkelingen bij te benen is up-to-date kennis onmisbaar. Daarbij is het van belang om bestaande campagnes continu te monitoren, analyseren en verbeteren. Dat maakt zoekmachine optimalisatie tot een doorlopend proces. Om een nummer één positie te blijven behouden is het van essentieel belang om aan de eisen van Google te blijven voldoen. Daarom is Traffic Today jouw zoekmachine optimalisatie partner voor de langere termijn.

Zoekmachine optimalisatie door Traffic Today

Ben je benieuwd wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen en wat er nodig is om hoger in de zoekresultaten van Google te eindigen? Traffic Today is dé SEO specialist voor het hogere MKB segment en helpt je graag verder. Je bent van harte welkom voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek op ons kantoor in Deventer. Uiteraard is het voor ons ook geen enkel probleem om naar jou toe te komen. We luisteren graag naar je wensen en verwachtingen en vertellen je wat zoekmachine optimalisatie voor jouw onderneming zou kunnen betekenen!

cta-employee-particles
Dominique staat voor je klaar!
Jouw website verbeteren voor zoekmachines?
Wat is jouw potentieel?

Wij helpen je graag op het gebied van zoekmachine optimalisatie. Vul onderstaand formulier in en wij nemen contact met je op.

Wat is jouw potentieel?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.