YouTube adverteren

Het aantal video’s die dagelijks bekeken worden op YouTube groeit met de dag. Dit maakt YouTube een interessant kanaal om te adverteren en je doelgroep te bereiken. Wist je dat Nederlands gemiddeld 40 minuten per dag video’s op YouTube kijken? Een ander belangrijk argument is dat content steeds vaker in de vorm van video wordt gemaakt. Zowel voor grote als kleine budgetten biedt YouTube uitstekende advertentiemogelijkheden. Redenen genoeg dus om aan de slag te gaan met YouTube adverteren.

De voordelen van YouTube adverteren
  • Je betaalt alleen als je advertenties bekeken worden
  • Groot bereik
  • Meetbare resultaten
  • Je presenteert je bedrijf op een persoonlijke manier
  • Profielen en locaties instelbaar voor nauwkeurige targeting
  • Meer websitebezoekers
Wat is jouw potentieel?

Wij helpen je graag op het gebied van YouTube adverteren

Close Hoor het van Eva

Wij helpen je graag op het gebied van YouTube adverteren

Wat is jouw potentieel?

Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wat is YouTube adverteren?

Gebruikers publiceren en bekijken video’s via YouTube. Wereldwijd behoort het platform tot de top drie meest bezochte websites en het is ook nog eens na Google de grootste zoekmachine ter wereld. De combinatie van het grote bereik, gerichte targeting mogelijkheden en de creatieve advertentie opties maakt het een aantrekkelijk kanaal voor veel bedrijven.

Op YouTube kun je jouw bedrijven introduceren via videoadvertenties. Deze worden op internet en YouTube weergegeven via Google Ads. In totaal heeft YouTube meer dan een miljard gebruikers en is het platform beschikbaar in meer dan zeventig landen. Door jouw videoadvertenties op YouTube te targeten kun je advertenties tonen aan jouw doelgroep op momenten die ertoe doen. De targetingmogelijkheden zijn zeer breed. Denk aan interesse, leeftijd, demografische groepen, plaatsen en remarketinglijsten. Het is dus mogelijk een zeer specifieke doelgroep aan te spreken.

YouTube adverteren doen we voor

Bekijk alle cases

En lees hoe we voor onze klanten meer online succes behalen

Hey, ben je daar nog?

Mooi, dat betekent dat je de content zo interessant vond dat je door blijft lezen!

Maar als we heel eerlijk zijn, dan staat de volgende content er eigenlijk alleen om goed gevonden te kunnen worden 😉

Wil je direct weten wat de mogelijkheden van YouTube adverteren zijn voor jouw bedrijf? Neem contact met ons op en we vertellen je alles wat je wilt weten!

Waarom adverteren in YouTube?

  • Groot bereik
  • Gericht adverteren
  • Verschillende strategieën mogelijk
  • Meetbaar resultaat
  • Effectieve videoadvertenties

Advertentiemogelijkheden

YouTube biedt verschillende mogelijkheden om de adverteren:

True View-videoadvertenties. Hierbij betaal je niet voor toevallige of onzekere vertoningen. Alleen wanneer kijkers je video bekijken betaal je. Er zijn twee soorten van True-View-videoadvertenties mogelijk: InStream en video discovery.

TrueView InStream-advertenties. Bij deze vorm wordt je videoadvertentie gepromoot voor, tijdens of na andere video’s op YouTube. De kijker heeft na vijf seconde de mogelijkheid om de advertentie over te slaan. Je betaalt alleen als de gebruiker langer dan 30 seconde van je video bekijkt, of de hele video als deze korter is dan dertig seconde.
TrueView-advertenties met video discovery. Deze indeling kies je om je video te promoten op plekken waar gebruikers ontdekkingen doen, denk aan gerelateerde YouTube video’s als onderdeel van een bepaald zoekresultaat. Je advertentie ziet eruit als een miniatuurafbeelding en een klein stukje tekst.
Bumperadvertenties. Dit zijn korte promo video’s die maximaal zes seconde duren. Je zet ze in als je in korte tijd veel mensen wilt bereiken. De kosten worden berekend aan de hand van CPM.
Outstream-advertenties. Deze advertenties zijn uitsluitend bedoeld voor mobiele apparatuur die weergegeven worden op partnerswebsites en apps. Het is een goede manier om het bereik van je videoadvertenties op mobiel te vergroten.

Starten met YouTube adverteren?

Wil je ook het maximale uit je YouTube advertentiebudget halen? Neem contact met ons op en kom meer te weten over de mogelijkheid voor jouw bedrijf. Vragen? Onze social media specialist helpt je graag verder.

Starten met adverteren op YouTube?

Steven vertelt je er graag meer over!

Close Hoor het van Steven

Wij helpen je graag op het gebied van YouTube adverteren

Wat is jouw potentieel?

Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.