LinkedIn adverteren

Je B2B doelgroep bereiken? Adverteren op LinkedIn biedt uitkomst. Dit is hét zakelijke, sociale netwerk. Met ruim 6 miljoen Nederlandse accounts is het platform zeer geschikt om jouw (zakelijke) boodschap te verspreiden. LinkedIn is erg populair in ons land. Zo is Nederland het land met één van de grootste penetratiegraden ter wereld en staan we ook al jaren in de top 3 “Most engaged LinkedIn countries”.

Het grote en effectieve bereik in Nederland heeft ervoor gezorgd dat LinkedIn Adverteren steeds populairder wordt. Met LinkedIn Adverteren zorg je ervoor dat jouw bedrijf of een bepaalde boodschap onder de aandacht wordt gebracht bij potentiële klanten, bestaande klanten en zelfs bij (toekomstig) personeel.

De voordelen van LinkedIn adverteren
  • Groot zakelijk netwerk
  • Je bedrijf of boodschap wordt onder de aandacht gebracht bij breed publiek
  • Specifieke targeting
  • Rendement en interactie met doelgroep hoog
  • Resultaat direct meetbaar
  • Budgetten real-time aan te passen
Wat is jouw potentieel?

Wij helpen je graag op het gebied van een LinkedIn adverteren

Close Hoor het van Pascal

Wij helpen je graag op het gebied van LinkedIn adverteren

Wat is jouw potentieel?

Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Hey, ben je daar nog?

Mooi, dat betekent dat je de content zo interessant vond dat je door blijft lezen!

Maar als we heel eerlijk zijn, dan staat de volgende content er eigenlijk alleen om goed gevonden te kunnen worden 😉

Wil je direct weten wat de mogelijkheden van een LinkedIn adverteren zijn voor jouw bedrijf? Neem contact met ons op en we vertellen je alles wat je wilt weten!

Hoe werkt LinkedIn Adverteren?

LinkedIn Adverteren begint met het opzetten en inrichten van een goede bedrijvenpagina. Een goede LinkedIn bedrijvenpagina is voorzien van alle belangrijke informatie en bedrijfsuitingen. Denk aan een goede bedrijfsomschrijving, vestigingsinformatie, contactgegevens, beeldmateriaal en dergelijke. Na het inrichten van de bedrijvenpagina kan Traffic Today jouw campagnes en advertenties opstellen. Belangrijk hierbij is dat we naar een bepaald doel toewerken. Een doelstelling kan zijn:

  • Producten en diensten promoten
  • Naamsbekendheid opbouwen
  • Nieuws of ontwikkeling onder de aandacht brengen
  • Vergroten van het aantal LinkedIn volgers

Het opzetten van een campagne bestaat uit vijf stappen:

  • Bedenken van een gedegen strategie en campagne opzet
  • Aanmaken van de campagne
  • Update kiezen welke je wilt promoten
  • Targeting instellen
  • Bod- en budgetbepaling

Soorten LinkedIn advertenties

LinkedIn kent vijf vormen van betaalde advertenties:

  • Tekst Ads. Je bereikt je doelgroep met een pakkende tekst van 100 tekens en eventueel een afbeelding. De ads verschijnen op de homepage bovenaan en onder “ads you might be interested in”, rechts op het scherm van de gebruiker.
  • Gesponsorde content. Dit maakt het mogelijk foto’s, video’s, infographics, PDF bestanden en artikelen te posten in de LinkedIn feed, ook geschikt voor mobiel.
  • Display Ads. Je toont je visuele ad aan jouw doelgroep op LinkedIn. Deze staan vaak rechts in het scherm.
  • Sponsored InMail. Je verstuurt gericht (persoonlijke) berichten naar de mailbox van je doelgroep.
  • Dynamic Ads. Dynamische, visuele ads worden aan je doelgroep getoond, met als mogelijkheid gegenereerde foto’s of call-to-actions.

Remarketing met LinkedIn

Om campagnes nog effectiever in te zetten lanceerde LinkedIn ‘matched audiences’. Dit is LinkedIn’s eigen vorm van remarketing. Het is een efficiënte manier om meer leads te genereren en om te zorgen voor meer conversie. Dankzij remarketing is het mogelijk om gebruikers die al in aanmerking met je product of dienst opnieuw te bereiken. Door remarketing kun je ze begeleiden door de customer journey. Matched audiences kan ingezet worden als je doelgroep uit meer dan 300 leden bestaat. Bij reguliere LinkedIn is het minimum 1000. Het is mooie mogelijkheid wanneer jouw doelgroep aanwezig is op LinkedIn. Het maakt het gemakkelijker om ze in een later stadium te bereiken. Meer weten? Onze online marketeers vertellen je er graag alles over.

Wat levert LinkedIn Adverteren op?

Adverteren op LinkedIn geeft je diverse mogelijkheden om jouw (zakelijke) boodschap te verspreiden. Dankzij de specifieke targeting opties kun je ervoor zorgen dat de boodschap gericht wordt ingezet. Het rendement en de interactie met de doelgroep is doorgaans hoog. Dit geldt ook voor de mate van betrokkenheid van je doelgroep op LinkedIn. We kunnen resultaten direct meten en targeting en budgetten real-time aanpassen. Geen enkel bedrijf is hetzelfde en vraagt dan ook om een eigen aanpak. Wij voorzien je van advies op maat. De specialisten van Traffic Today helpen je graag mee met het inrichten van een effectieve LinkedIn campagne. Bel of mail ons gerust voor meer informatie.

Meer weten over adverteren op LinkedIn?

Stefan vertelt je er graag meer over!

Close Hoor het van Stefan

Wij helpen je graag op het gebied van LinkedIn adverteren

Wat is jouw potentieel?

Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.