Instagram Adverteren

In een maatschappij als deze ontkomen we er bijna niet meer aan om sociale media zoals Instagram te gebruiken. Instagram, onderdeel van Facebook, is de alom bekende mobiele fotoapplicatie. Via Instagram bereik je een relatief jonge doelgroep. Zo is ruim 90% van de gebruikers jonger dan 35 jaar. Binnen Nederland is het bereik behoorlijk groot. Instagram heeft zo’n 2,1 miljoen actieve gebruikers waarvan zo’n één derde deel dagelijks actief is. Adverteren op Instagram biedt dus een groot bereik tot een jonge doelgroep. Traffic Today helpt jou die jonge doelgroep te bereiken met Instagram Adverteren. Hoe werkt adverteren op Instagram en is het iets voor jouw bedrijf? Traffic Today vertelt je er graag meer over.

De voordelen van Instagram adverteren
  • Specifieke locatie kan getarget worden dmv GEO filters
  • Visuele communicatie
  • Adverteren op het gehele scherm (verhoogt impact)
  • Advertentie is kort dus weinig frustratie bij gebruiker
  • Gebruik maken van filters en speciale effecten
  • Na swipen kan gebruiker worden doorgestuurd naar website
Wat is jouw potentieel?

Wij helpen je graag op het gebied van linkbuilding

Close Hoor het van Marc

Wij helpen je graag op het gebied van instagram adverteren

Wat is jouw potentieel?

Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Waarom adverteren op Instagram

  • Visuele boodschap.
    De focus bij Instagram ligt op beeld. Hierdoor is Instagram hét medium om visueel je boodschap over te brengen.
  • Mobile.
    Instagram richt zich op mobiele gebruikers. Hierdoor kan de doelgroep dus altijd en overal bereikt worden.
  • Bereik.
    Met zo’n 2,1 miljoen gebruikers heb je een groot bereik. Daarnaast is Instagram hét medium in contact te komen met een jonge doelgroep.
  • Targeting.
    Instagram is een onderdeel van Facebook waardoor je dezelfde targetingopties kunt gebruiken. Data wordt gedeeld tussen Facebook en Instagram zodat je gericht kunt adverteren op Instagram.
  • Relatief goedkoop.
    De specifieke targeting zorgt ervoor dat je boodschap bij een specifieke doelgroep binnenkomt. Hier ontstaat dus weinig derving. Je betaalt per klikt of per 1.000 vertoningen.

Hey, ben je daar nog?
Mooi, dat betekent dat je de content zo interessant vond dat je door blijft lezen!

Maar als we heel eerlijk zijn, dan staat de volgende content er eigenlijk alleen om goed gevonden te kunnen worden 😉

Wil je direct weten wat de mogelijkheden van Instagram adverteren zijn voor jouw bedrijf? Neem contact met ons op en we vertellen je alles wat je wilt weten!

Hoe werkt Instagram Adverteren?

Hoe vaker een advertentie voorbij komt, hoe beter deze onthouden wordt. Hierbij zijn ogen het allerbelangrijkste zintuig. Precies om deze reden is adverteren op Instagram een groot succes. Het draait allemaal om het visuele aspect. Plaats jij dus een echte eyecatcher dan wordt er niet doorgegaan met scrollen, maar juist op jouw advertentie geklikt en dat is precies wat je wil.
Instagram is onderdeel van Facebook. Dit geeft je de mogelijkheid om de doelgroep van jouw campagne zeer specifiek af te bakenen. Dit maakt het opstellen van een gerichte campagne een stuk gemakkelijker. Het echte werk begint pas hierna. Hoe een succesvolle campagne eruit ziet? Goede advertenties vallen onder sponsored content. Dit betekent dat jouw advertentie op het eerste gezicht niet afwijkt van reguliere content die wordt gedeeld. Jouw advertentie gaat helemaal op tussen de generated content, dus de meeste gebruikers hebben niet eens door dat het om een advertentie gaat. Jouw content past perfect tussen de andere Instagram posts.

Mogelijkheden Instagram Adverteren

Wanneer je adverteert binnen Instagram heb je de keus uit vier verschillende advertentie indelingen. Elke indeling kent zijn eigen doel en heeft voor- en nadelen.

  • Eén afbeelding advertenties.
    Zoals de naam al aangeeft betreft dit een advertentie met één foto en mogelijkheid tot tekst. Aan deze advertentie kan een call2action zoals bijvoorbeeld shoppen of aanvragen worden toegevoegd.
  • Carrousel advertenties.
    Met de carrousel advertentie kan je meerdere afbeeldingen in één advertentie verwerken. Ideaal als je bijvoorbeeld meerdere producten wilt promoten.
  • Videoadvertenties.
    Via videoadvertenties kun je een video van minimaal 3 en maximaal 60 seconden inzetten. Video’s bieden een uitgelezen kans om goed je verhaal en boodschap over te brengen.
  • Diavoorstelling.
    Deze indeling lijkt erg op de carrousel advertentie. Voordeel van de diavoorstelling is dat je meer afbeeldingen kunt gebruiken en de weergave en overgang zelf in kunt stellen.

Start nu met Instagram Adverteren

Met Instagram Adverteren genereer je meer gevoel en betrokkenheid van de doelgroep bij jouw merk of bedrijf. Instagram biedt de mogelijkheid in contact te komen met een jonge doelgroep welke doorgaans lastig te bereiken is. Daarnaast zijn de visuele advertenties dé kans om jouw product goed in de schijnwerpers te zetten. Ook zorgt Instagram voor merkzichtbaarheid, verhoogde brandwaarde, interactie met je doelgroep en loyaliteit. Wij zetten ons graag in om voor jouw bedrijf een effectieve Instagram campagne in te richten. Neem contact met ons op voor meer informatie!

Meer weten over adverteren op Instagram?

Sander vertelt je er graag meer over!

Close Hoor het van Sander

Wij helpen je graag op het gebied van linkbuilding

Wat is jouw potentieel?

Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.