Online reputatiemanagement

Online reputatiemanagement

Zou jij contact opnemen met een bedrijf met veel slechte reviews? Er is tegenwoordig veel te vinden online. Potentiele klanten kunnen op basis van deze informatie een beeld van jou vormen. Het is steeds eenvoudiger geworden om vanachter je bureau onderzoek te doen naar de reputatie van bedrijven of personen. Dit kan door het lezen van verschillende reviews op kanalen als Facebook, Google+, specifieke review tools, vergelijkingswebsites, willekeurige forums of specifieke websites ingericht voor klachten. Gelukkig is het mogelijk om je online reputatie op een gunstige manier te beïnvloeden. Hoe? Door te werken aan een positieve beeldvorming. Onder online reputatiemanagement vallen alle werkzaamheden die te maken hebben met het verbeteren van jouw online imago. Een positief imago heeft een sterke invloed op het conversiepercentage van websitebezoekers. Traffic Today helpt je graag dit te verbeteren.

Identiteit en online reputatie

Er is natuurlijk een verschil tussen je identiteit en reputatie. Wie je bent en wat je doet valt onder je identiteit. Denk aan de normen en waarden van je bedrijf. De reputatie die je hebt wordt gevormd op basis van de informatie die de buitenwereld over jou te zien of lezen krijgt. Het meest ideale is wanneer je identiteit overeenkomt met je reputatie. Wanneer mensen beperkte informatie beschikbaar hebben en zich hier op baseren, kan het zijn dat je reputatie verschilt met je ware identiteit.

Wat is je online reputatie?

Je reputatie speelt zich niet alleen online, maar ook in real life af. Klanten vormen een beeld over je op basis van je LinkedIn profiel, website, resultaten in Google en je berichten op social media. Daarnaast spelen ook andere factoren een belangrijke rol. Denk aan de kwaliteit van je werk, je betrokkenheid en klantenservice. Naast alle informatie die je zelf publiceert, zijn er ook nog reviews die anderen over je achterlaten. Als de totale indruk goed is, dan spreken we van een positieve online reputatie. Hiermee schep je vertrouwen en het is een goede basis om meer omzet te genereren. Is het beeld negatief, dan kan dit ernstige gevolgen voor je bedrijf hebben.

Wat kun je doen om jouw reputatie te verbeteren?

Veel bedrijven geven onvoldoende aandacht aan hun online imago. Door middel van software is het tegenwoordig goed mogelijk dit imago te meten. Ook door actiever bezig te zijn met feedback tools als bijvoorbeeld The Feedback Company kan eenvoudig het imago verbeterd worden.

Door naar feedback te vragen na bestellingen of opdrachten en door dit proces te automatiseren, krijg je als bedrijf veel meer inzicht in de kwaliteit van je product of dienst en de beoordelingen van jouw klanten. Door deze feedback te bespreken en de adviezen mee te nemen in verbeterprocessen kun je actief het online imago verbeteren. Het kan best zo zijn dat er klachten zijn over een te langzame website, een moeilijk bestelproces of onvoldoende contactmogelijkheden. Dit zijn allemaal zaken die je gemakkelijk kunt aanpassen zodat de volgende bezoeker een betere online ervaring heeft.

Reviews weghalen, kan dat?

Vaak wordt ons gevraagd of wij geen specifieke mogelijkheden hebben om (negatieve) reviews van het web te verwijderen. Helaas kunnen wij dit niet. De praktijk leert dat het effectiever is om de focus te leggen op je huidige klanten en die een goede ervaring te bieden, dan te blijven hangen in negatieve reviews. Je kunt altijd met klanten in gesprek om de klacht te bespreken en te vragen een review te verwijderen bij het oplossen van die klacht. Als extern bureau kunnen wij hierin ook bemiddelen, omdat de klantrelatie op dat moment misschien erg verhit is.

facebook advertising

Voor wie is online reputatiemanagement interessant?

Voor iedereen die online actief is kan online reputatiemanagement zinvol zijn. Iedereen heeft vandaag de dag de mogelijkheid om online zijn mening te geven over bedrijven of personen. Een groot nadeel hiervan is dat deze informatie nog lang te vinden is. Online reputatiemanagement speelt een belangrijke rol om een goede online reputatie te creëren en te behouden.

online imago

Voordelen van reputatiemanagement

Wij adviseren jou in ieder geval bezig te zijn met je reputatie en hier ook maandelijks tijd voor te reserveren. Belangrijke voordelen hiervan zijn:

  • Een positiever imago
  • Verhoogd conversiepercentage
  • Beter inzicht in de kwaliteit van je producten
  • Direct inzicht in beoordelingen, recensies of opmerkingen op het web

Wij weten als geen ander hoe belangrijk het is om een goede online reputatie te creëren en te behouden. Traffic Today zorgt dankzij online reputatiemanagement voor een schoon imago. Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? De specialisten van Traffic Today bespreken graag de mogelijkheden voor jouw situatie. Neem gerust contact op of kom eens langs.

De tevreden klanten van Traffic Today

De gedreven professionals van Traffic Today pakken elke uitdaging met beide handen aan. Onderstaande bedrijven gingen u al voor en ondervonden grote voordelen van de toegewijde service van Traffic Today.

Vraag hier jouw gratis advies op maat aan

Geïnteresseerd in een online marketing campagne of wil je de mogelijkheden bespreken? Vul onderstaand formulier in en wij zullen z.s.m. contact met je opnemen.