Google AdWords

Google AdWords

Door het grote bereik van Google AdWords en de specifieke inzet hiervan, is AdWords in veel gevallen onmisbaar in een online marketingstrategie. Als adverteerder bepaal je zelf de zoekwoorden en je betaalt pas wanneer er op een advertentie geklikt wordt. Simpel en effectief!

screenshot-ad

Dat Google het meest wordt gebruikt om iets op te zoeken op internet hoeven we je vast niet meer te vertellen.  Als jij verzekerd wilt zijn van een groot bereik, dan is een Google AdWords campagne een uitstekende keuze. Google AdWords is het online advertentieprogramma van Google. Dit online veilingsysteem biedt jou als adverteerder veel mogelijkheden om goed zichtbaar te zijn bij je potentiële klant.

Advertenties hebben de laatste jaren een steeds prominentere plek gekregen in de zoekresultaten. Bij sommige zoekopdrachten verschijnen er zelfs vier tekstadvertenties, allemaal boven de normale organische resultaten.

De mogelijkheden van Google AdWords

Google AdWords biedt tal van mogelijkheden om jouw campagne zo effectief mogelijk in te zetten. Naast dat je in verschillende netwerken (Search, Display & Zoekpartners) kunt adverteren, zijn de targeting-instellingen ook zeer uitgebreid. Zo bepaal je zelf welke regio’s je target, welke zoekwoorden (en zoekwoordtypes) je gebruikt, op welke apparaten je zichtbaar wilt zijn en je kunt zelfs de leeftijd en het geslacht bepalen waarop jij je wilt richten.

Daarnaast heb je als adverteerder 100% controle over je budget en hoeveel je wilt betalen per klik. Je geeft zelf een dagbudget op en Traffic Today zorgt dat dit maximaal ingezet wordt. Je dagbudget is het bedrag dat je dagelijks aan Google AdWords wenst te besteden. Daarnaast bepaal je zelf ook de (maximale) kosten per klik op een bepaald zoekwoord. Weet je niet precies hoe dit werkt? Dan kun je AdWords uitbesteden aan Traffic Today.

Van strategie tot optimalisatie

Wanneer je start met Google AdWords is het van belang dat je eerst aan de gang gaat met de strategie. Zomaar adverteren op wat relevante zoekwoorden zonder gedegen onderzoek resulteert vaak in een niet-rendabele campagne. Je bedenkt eerst op welke zoekwoorden je wilt adverteren, bijvoorbeeld zoekwoorden gericht op de producten waar je veel marge op hebt. Ook moet er goed geanalyseerd worden waar de doelgroep zit, waar zij op zoeken, wat je concurrentie doet en of de landingspagina op je website wel goed aansluit op deze zoekwoorden.

Campagne-scherm

Nadat de campagne is opgezet, is het van belang dat de statistieken en data nauwlettend in de gaten gehouden worden. Renderen bepaalde zoekwoorden wel? Wat zijn de daadwerkelijke zoekopdrachten waarop je wordt vertoond? Zijn de bod-instellingen wel goed genoeg? Allemaal vragen die Traffic Today met jou behandelt tijdens het optimaliseren van de AdWords campagne.

Adverteren met Google AdWords biedt vele voordelen. Naast het feit dat 95% van de internetgebruikers in Nederland zoekt met Google en je bereik dus erg groot is, zijn jouw AdWords campagnes helemaal in te stellen zoals jij dat wilt.

Andere voordelen van AdWords

  • Je kunt alles tot in detail meten en bijhouden
  • Je hebt snel en direct resultaat
  • Campagnes kosten nooit meer dan jij wilt
  • Je krijgt goede berekeningen van ROI (Return on Investment)
  • Je hebt snel meer bezoekers op je website

Tips voor Google AdWords

  • Voeg uitsluitingszoekwoorden toe om irrelevant verkeer (en dus kosten) te voorkomen
  • Werk altijd met meerdere advertenties per advertentiegroep
  • Zorg voor een goede advertentie- en bestemmingspagina relevantie

Traffic Today is de Adwords specialist en helpt je graag bij het opzetten van je Google AdWords campagnes. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie!

De tevreden klanten van Traffic Today

De gedreven professionals van Traffic Today pakken elke uitdaging met beide handen aan. Onderstaande bedrijven gingen u al voor en ondervonden grote voordelen van de toegewijde service van Traffic Today.

De koffie staat klaar!

Geïnteresseerd in een online marketing campagne of wil je de mogelijkheden bespreken? Vul onderstaand formulier in en wij zullen z.s.m. contact met je opnemen.