SKEPP
SKEPP vergrootte haar online vindbaarheid door een proactieve samenwerking.

De klant en de uitdaging

SKEPP heeft ons als doel gesteld om op de vijf grootste steden van Nederland een nummer één positie te behalen op keyword “Kantoorruimte + Plaatsnaam”. De steden die als doel werden gesteld zijn: Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht en Eindhoven.

Voor Nederland hebben we een totaalbudget gekregen. Op verzoek van SKEPP mag dit budget niet openbaar gemaakt worden. De helft van het budget is gebruikt voor aanbesteding van plaatsingen en sponsoring. De andere helft was beschikbaar voor uitvoerende linkbuilding en strategie uren. Met SKEPP hadden we een intensieve samenwerking, waarbij we de strategie werkzaamheden wekelijks op locatie van de klant uitvoerden. Tevens werkte er één volledige dag in de week een marketingmedewerker van SKEPP op het kantoor van Traffic Today. Op deze manier zorgden we voor optimale wisselwerking van kennis, transparantie over de werkzaamheden en hadden we te allen tijde de neuzen dezelfde kant op.

  • Verhoging organische traffic
  • Technisch SEO verbeteren
  • Focus op de termen rondom “kantoorruimte” in alle actieve landen

SKEPP beschikt over een drietal producten, waaronder Officelisting. Met dit product brengt SKEPP vraag en aanbod van kantoorruimte samen. Zie SKEPP als de Airbnb van de kantorenmarkt. Bedrijven die op zoek zijn naar kantoorruimte brengen ze in contact met pandeigenaren, operators en verhuurders van kantoorruimte.

SKEPP is uitgegroeid tot een proptechbedrijf dat succesvol actief is in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Spanje, Frankrijk en Polen.

“Toen ik Steven Lubbers uitnodigde vond ik zijn manier van benaderen, in vergelijking met andere bureaus, erg onderscheidend.”

De strategie

Het doel was duidelijk. Nummer één posities in de vijf grote steden. Hiervoor hebben we vijf lokale strategieën ontworpen. De redenatie hierachter was simpel: om lokaal vindbaar te worden, zullen we lokaal een autoriteit moeten worden. We hebben daarom voor elke stad de lokale clubs, (studenten)verenigingen en goede doelen in kaart gebracht. Door te investeren in de lokale community hoopten we op deze manier

Voor de nationale campagne zijn organische topposities op de belangrijkste Nederlandse steden het belangrijkst. Amsterdam is verreweg de belangrijkste stad als het gaat om de verhuur van kantoorruimte. Op gepaste afstand, maar daarom niet onbelangrijk, volgen de andere grotere Nederlandse steden.

Om deze doelstellingen te behalen en spelers als Funda en Flexas achter ons te laten, was een creatieve en effectieve linkbuilding strategie noodzakelijk, waarbij de basis (techniek en content) honderd procent in orde moest zijn.

Aangezien Skepp.nl een groot platform is waar dagelijks door de developers aan gewerkt wordt, was het aanpakken van het technische optimalisatie proces een grote klus. In samenwerking met de developers van SKEPP en dagelijkse monitoring van de website zijn we gestart om de website grondig te optimaliseren.

De uitgangssituatie was een menustructuur met items ‘huren’, ‘verhuren’ en ‘inrichten’. De focus lag hierin op ‘huren’. Deze categorie was opgesplitst in de diverse steden binnen Nederland.

Meer weten over onze aanpak?
Roy staat klaar
Ik help je graag verder

Onderzoek

Door middel van keyword onderzoek ontdekten wij dat er naast volume op de steden, ook volume zit op stadsdelen en straten. De stadsdelen waren niet opgenomen in de website, waardoor er enkel stad + straat (het desbetreffende kantoor) beschikbaar was. Wij hebben de diverse stadsdelen toegevoegd aan de plaatsen, en hierbij een extra tussenlaag gecreëerd. Het onderwerp ‘Amsterdam’ is hierdoor vele malen verder uitgediept, doordat er liefst twee lagen achter hangen, wat zorgt voor tientallen kwalitatieve pagina’s. Deze strategie zorgt in het kader van de Google Quality Update voor extra toegevoegde waarde op de hoofdterm ‘Kantoorruimte Amsterdam’.

Samen met een contentstrategie zijn we gestart met onze linkbuilding campagne. Qua linkbuilding strategie hebben we dit op een unieke manier ingestoken. Aangezien lokale vindbaarheid op de grote steden het belangrijkst was (keyword: kantoorruimte + stad), waren we overtuigd dat links van websites die affiniteit hebben met de betreffende regio het meeste resultaat zouden opleveren. Door vanuit de lokale gemeenschap vele verwijzingen te krijgen, moeten we voet aan de grond zien te krijgen op hevig beconcurreerde keywords gericht op plaatsnamen.

We zijn daarom begonnen om verenigingen (bijv. sportclubs en studentenverenigingen) te benaderen om ze een sponsoring aan te bieden. SKEPP zorgde voor een financiële vergoeding in ruil voor een banner op de website. Deze verenigingen hebben vaak een domein met een hoge leeftijd en een goed backlinkprofiel afkomstig uit dezelfde regio. Deze websites worden als erg betrouwbaar gezien door Google. Tevens werkt het feit dat er daadwerkelijk veel traffic zit op deze websites erg mee. Google beschouwt links waar daadwerkelijk op geklikt wordt als waardevol.

Meer weten over linkbuiding

Resultaten

Door dagelijks in gesprek te gaan met diverse verenigingen in de desbetreffende regio, hebben we de digitale footprint van SKEPP in bijvoorbeeld Amsterdam flink weten op te schroeven. SKEPP is hierdoor niet meer een bedrijf uit Albergen met pagina’s met kantoorruimte in een desbetreffende plaats, ze zijn echt een onderdeel van de plaatsen geworden, waarbij ze actief de lokale sport-community sponsoren.

We behaalde een stijging van 366% in het organische verkeer in 2019 ten opzichte van 2018.

Acht organische nummer 1 posities op de belangrijkste zoektermen, waaronder kantoorruimte + plaatsnaam voor de vijf grootste steden:

  • Kantoorruimte
  • Kantoorruimte huren
  • Kantoorinrichting
  • Kantoorruimte Amsterdam
  • Kantoorruimte Eindhoven
  • Kantoorruimte Utrecht
  • Kantoorruimte Den Haag
  • Kantoorruimte Rotterdam
Resultaten in cijfers
+%
organische bezoekers
(t.o.v. vorig jaar)
#
acht organische nummer 1 posities op de belangrijkste zoektermen

Geen nummer, maar verbondenheid

Proactief en persoonlijk zijn volgens Joost de termen die de samenwerking tussen beide partijen het best omschrijven.

Regelmatig met elkaar om tafel gaan hoort daar ook bij. “Het is een wisselwerking, daar blijft het op terugkomen. Dat lijkt standaard maar het is echt zo gigantisch belangrijk.Zodra die wisselwerking er niet meer zou zijn verliest Traffic Today haar onderscheidend vermogen. Enerzijds is het voor ons prettig als we groeien, anderzijds ook voor Traffic Today om aan zo´n bedrijf verbonden te zijn. Samen tot de beste resultaten komen zodat we kunnen doorgroeien en die positieve energie vasthouden, dat is waar we voor blijven gaan.”

Weten waar jouw kansen liggen?

Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen?

Wij maken het mogelijk voor SKEPP

Baktotaal Bouwhuis

Volgende case
Close Hoor het van Roy

Wij helpen je graag op het gebied van zoekmachine optimalisatie.

Wat is jouw potentieel?

Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.