MK Stapmolens

Het organische verkeer is in in een jaar tijd met maar liefst 105% gegroeid

MK is de koning van stapmolens

De samenwerking tussen MK en Traffic Today begon toen die mede-eigenaar van MK op zoek was naar een partij die hem kon helpen om online meer leads te bezorgen. MK is een internationaal bedrijf met de vertrouwde basis in Reek, Noord-Brabant.

Toen vader en zoon samen het bedrijf startte was een stapmolen voor paarden niet weggelegd voor de gewone paardenbezitter. Alleen maneges of professionele stallen hadden er één. Samen perfectioneerden ze het ontwerp voor een plug & play stapmolen die voor iedere paardenliefhebber binnen handbereik was. Inmiddels is MK wereldwijd marktleider op het gebied van stapmolens, omheiningen en overkappingen.

Werkwijze

Data zegt alles in de wereld van online marketing. Daarom zijn we bij het begin van de samenwerking gestart met een analyse van de statistieken en hebben we de technische staat van de website onder de loep genomen. De website van MK was dusdanig verouderd dat een nieuwe website vele deuren naar een betere vindbaarheid zou openen.

Vanuit marketing oogpunt adviseerden wij de webbouwer bij de bouw van de website en hebben we alle call-to-actions en leadformulieren op de website meetbaar gemaakt. Zo is het voor ons makkelijk te zien vanuit welke landen leads binnenkomen en uit welke kanalen deze komen.

Tegelijkertijd zijn we gestart met het adverteren in Google Ads op stapmolens in het Nederlands, Engels en Duits. Nauw samenwerken met het Duitse team van MK zorgde ervoor dat we ook perfecte Duitse advertenties kunnen uitserveren aan deze doelgroep.

Internationale campagnes

Inmiddels zijn de Google Ads campagnes uitgegroeid tot wereldwijde campagnes op de immens populaire MK stapmolens. Naast Engelse, Nederlandse en Duitse campagnes wordt ook het Spaanstalige deel van de wereld getrakteerd op een MK stapmolen advertentie. We werken hiervoor nauw samen met de Spaanstalige collega op het Nederlandse hoofdkantoor om ook in het Spaans relevante advertenties te kunnen tonen.

 

Door wekelijks met elkaar de resultaten door te spreken zitten we kort op de resultaten en komen we iedere week weer tot andere inzichten. Zo hebben we speciaal voor de Spaanstalige landen een landingspagina ontwikkelt die referenties toont uit relevante landen. Daarnaast benoemen we tweedehands producten op de landingspagina’s, omdat een MK stapmolen zo scherp geprijsd is dat mensen in veel gevallen dan toch overgaan tot aankoop van een nieuwe stapmolen in plaats van een tweedehandse. Hiermee voldoen we aan de vraag en relevantie voor zoekwoorden in combinatie met tweedehands, maar kunnen we de bezoeker ook overtuigen om toch voor een nieuw model te gaan.

De klant over onze samenwerking

“Ik moet beginnen met zeggen dat ik eerst een ander bureau overwogen heb voor onze marketing doeleinden. Deze partij had mij een voorstel gedaan en omdat ik verder niet bekend ben men met online marketing zocht ik eigenlijk alleen bevestiging dat zij ons een goede prijs boden voor hetgeen ze gingen doen.

Als eerste ga je dan Googlen. Mijn idee is dat degene die als eerste bovenaan staat waarschijnlijk de zaakjes goed voor elkaar heeft. Ik belde Traffic Today en kwam snel in contact met Steven. Toen hij bij ons op kantoor kwam was ik echt onder de indruk van zijn analytische uitleg van statistieken en kennis van zaken. 

We zijn samen gaan werken en al snel brak een wereldwijde pandemie uit; reden voor ons om ons budget flink te verhogen. Wij zijn toch afhankelijk van de verkopen en deze problemen reikte verder dan onze landsgrenzen.  Traffic Today werkt hierin als verbinder tussen zichzelf, ons kantoor en de webbouwer. We zijn nog steeds aan het opbouwen en gaan stapje voor stapje onze internetcampagnes uitbreiden. Kijken wat werkt en wat niet en daarop verder werken. Onze wekelijkse virtuele meeting zorgt ervoor dat we kort op de bal blijven en dit geeft een zeker gevoel.

Al met al heb ik een super goed gevoel met Traffic Today in het algemeen. Fijne club mensen en ik weet zeker dat we nog lang samen zullen werken. Ik heb ze al meerdere malen aanbevolen bij collega ondernemers en dat zal ik blijven doen!”- N. de Swart, mede-eigenaar MK.

Resultaten in cijfers
+%
bezoekers
+
landen waaruit leads zijn verkregen
+
landen met 'stapmolen' in de top 3

Weten waar jouw kansen liggen?

Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen?

BoeketCadeau

Vorige case

BTO

Volgende case
Close Hoor het van Laura.

Wij helpen je graag op het gebied van zoekmachine optimalisatie.

Vul de onderstaande gegevens in én wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.